Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 80 |
Mobilspel
| Pågående | 19 303 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-04-12 14:43 | |
![]() | Med tanke på att en genomsnittlig fluga (vilket i sig är ett omöjligt uttalande) tar ca tio minuter att binda, och materialet i alla fall går på tre-fyra kronor, och du kan köpa samma fluga för en tia...så blir det ingen vidare timlön, nej. | |
| Minta | 2012-04-12 15:16 | |
![]() | Vad ska barnen göra när mamma måste jobba hemma? Är det att hennes kropp finns i närheten, eller vore det kanske bättre med aktiv pedagogisk verksamhet på dagis med närvarande vuxna? | |
| blue_moon | 2012-04-12 15:23 | |
![]() | It's a hole in the bucket ... :P | |
| Tommy 1979 | 2012-04-12 15:53 | |
![]() | No, it's BOUQUET! (som Hyacinth i 'Keeping up Appearances' kanske skulle ha sagt) :-) | |
| Lillstölla | 2012-04-12 16:13 | |
![]() | Hmm, det kanske man kan göra hemifrån, laga hinkar.... | |
| limpan__2 | 2012-04-12 16:13 | |
![]() | Är det inte lite hyckleri att föreslå att man kan jobba som dagmamma för att det är dåligt att lämna bort sina barn? Och jonisk, vad binder du för fuskflugor om det bara tar tio minuter? Eller är det bara jag som är dålig på det...? | |
| slånbär | 2012-04-12 16:13 | |
![]() | Minta- men nu blev det ju verkligen intressant!! Härligt med en ny vinkel i tråden!! Dåså hemmamammor/pappor-vad tycker ni att barnen ska göra medan mamma eller passa på att jobba lite medan barnen sover? Om man har lite äldre barn också då som inte sover middag? Ska barnen bara drälla omkring och sysselsätta sig själva under tiden mamma jobbar och sitter o knyter flugor eller säljer sex eller försäkringar via telefonen? jättebra verksamhet för barnen......jag tror att barn till en sån förälder har det mycket bättre på förskola i så fall. Om man nu inte har ett sånt jobb som ger mycket pengar för liten insats i tid.(telefonsex dårå) Och om man nu är ensamstående och inte har en förälder som kan hjälpa till ekonomiskt och med att ta hand om barnen så man kan få jobba ifred lite? Många frågor-inga svar som vanligt. | |
| slånbär | 2012-04-12 16:14 | |
![]() | Hatar min laptop ibland.....helt plötsligt så försvinner en del av texten jag har skrivit. Men ni fattar nog ändå alla kloka läsare. | |
| Tommy 1979 | 2012-04-12 16:21 | |
![]() | Så man ska jobba med telefonsex samtidigt som man tar hand om ungarna? "Vänta lite bara, gubben/gumman, mamma måste leka färdigt med farbrorn först innan jag kan leka med dig" Uuuurgh.... :-D | |
| slånbär | 2012-04-12 16:24 | |
![]() | tommy- det beror säkert på vad man tycker att barnen ska lära sig förnåt här i livet. Allt handlade ju om rätt prioriteringar om jag fattade rätt. | |
| Tommy 1979 | 2012-04-12 16:30 | |
![]() | Slånbär - mitt senaste inlägg var skämtsamt menat, även om det där med att jobba hemifrån med att sälja telefonsex samtidigt som man tar hand om barn gav diverse otäcka associationer... :-D | |
| slånbär | 2012-04-12 16:39 | |
![]() | mitt också:-D | |
| Måns_E | 2012-04-12 16:41 | |
![]() | Fast just telefonsexbranschen känns inte riktigt som ett nio till fem kneg. Av någon anledning så får jag för mig att omsättningen måste vara rätt låg just då. | |
| Minta | 2012-04-12 17:42 | |
![]() | Jag kommer att tänka på filmen Short cuts. | |
| Lillstölla | 2012-04-12 17:46 | |
![]() | Var min första tanke det med Minta. Och det slutade ju inte så bra i det fallet. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-04-12 18:16 | |
![]() | limpan>> fuskar absolut inte, men räknade kanske i underkant, ja. Fast zonkers går rätt fort. | |
| limpan__2 | 2012-04-12 19:11 | |
![]() | Okej, ja de dammtussarna kanske passar en lätt disträ hemmafru...men Ska man ta ut lite mer än en tia måste man ju pyssla med konstverk som Silver Doctor eller en Jock Scott! | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-04-12 19:13 | |
![]() | Jag binder hellre flugor som tar fisk än så'na som är vackra ;) | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-04-12 19:15 | |
![]() | ...och en Jock eller Green Highlander (aldrig bundit en SD) tar ju lätt en halvtimme, så ingen bra timpenning ändå? | |
| limpan__2 | 2012-04-12 19:23 | |
![]() | Fisk på fluga? Är inte det ett bara en myt från Eddan? Tacka vet jag fina, och torra, flugor i en vacker ask! Men några zonkers ska testas på havsöringen som är på väg upp i älven! Premiärfiske i helgen:) | |