Spelrum
Giraffen | 5 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 4 |
Inloggade | 10 |
Mobilspel
Pågående | 19 560 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ingson | 2012-09-19 21:33 | |
![]() | Corlini Du har själv valt att tala om din livs- och arbetssituation och arbetstider. Lite nyfiken blir jag. Genererar ditt arbete (med hästar?) någon inkomst? Är det vinstgivande eller är den helt beroende av din makes förvärvsinkomster. Vad jag undrar är om du är en helt vanlig lantbrukarhusru eller om du lullar runt för ditt höga nöjes skull | |
limpan__2 | 2012-09-19 21:49 | |
![]() | Att statligt stöd till fler hemafruar skulle innebära ett mer jämställt samälle är det nog bara du som får till corlini. Du får fasen ta att börja acceptera vad allmänt vedertagna ord och begrepp betyder om det ska vara värt att diskutera med dig. Att ökad jämlikhet kan mätas i större skillnader mellan könen är lika snett ute som när du påstår att en naturlag gäller för vissa rika människor över en viss ålder och inga andra. Att alla ska få välja det som passar dem själva bäst, och att några då väljer att vara hemmafru är såklart eftersträvansvärt. Att sträva efter en återgång till en tid när kvinnan var beroende av en man för sin försörjning är det inte. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-20 07:27 | |
![]() | en förskoleplats är subventionerad och hemmafruar använder inte förskolan alla hemmafruar borde få samma summa /år som förskolan är subventionerad med | |
mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-09-20 08:05 | |
![]() | Föräldrar betalar inkomsskatt varav en del går till kommunala verksamheter som t.ex. förskolor. En hemmafru betalar ingen inkomstskatt och bidrar därmed inte till att subventionera vare sig förskola eller sin egen hemmavistelse med barn. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-20 09:38 | |
![]() | vi bidrar med mycket bättre barn som inte är instutitions skadade | |
mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-09-20 09:43 | |
![]() | Hmm... Hur är "institutionsskadade barn" jämfört med dina "bättre barn", då? | |
limpan__2 | 2012-09-20 09:44 | |
![]() | Jasså? Något belägg för det eller öser du ur samma kunskapskälla som gjorde att du gissade fel på 450 miljarder när du trodde dig kunna något om EU-avgiften? Eller är det din stora erfarenhet av barnomsorgen som får dig att kunna så mycket om den. Det är i det närmaste löjligt att du får hålla på att sprida lögner och fördomar runt dig. Stackars barn som måste växa upp i en sån miljö, du borde kanske be soc göra ett hembesök hos dig själv och inte bara hos grannarna? | |
Måns_E | 2012-09-20 09:44 | |
![]() | Nåja, jag är inte helt övertygad :) | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-09-20 09:51 | |
![]() | Jag är isf institutionsskadad. And proud to be. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-20 09:52 | |
![]() | limpan när jag gissade 450 så skrev jag under att jag inte viste vad siffran var,men du ser som vanligt bara det du vill se.det kan vara en traumatisk upplevelse att skilja en förälder och ett barn som är 1 år,jag har inte sett någon studie på det,men där emot en studie om barn på kibutz och det var ingen rolig läsning,men har man barnen på dagis så måste man klart skydda sig själv och tycka att det är bra,och eftersom vi är godkända som familjehem så har soc varit här | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-20 09:55 | |
![]() | limpan alla har en skyldighet att anmäla missförhpllanden till soc fegar man ur där och låter barn fara illa så är det inte bra alls | |
slånbär | 2012-09-20 09:58 | |
![]() | Ja det vet vi ju alla att familjehem är väldigt pålitliga........eller kanske inte då med tanke på alla anmälninger om barn som farit illa under sin tid som fosterbarn och fortfarande gör det. För om soc gör ett hembesök så garanterar ju det att allt är fin fint i den familjen....eller ??? Skyddslapparna på bara. | |
mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-09-20 10:02 | |
![]() | Jag tycker att familjehem och fosterhem förutom trygghet och stabilitet ska erbjuda en fördomsfri och positiv syn på andra människor. | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-09-20 10:06 | |
![]() | Ja, det låter självklart. Jag har så svårt att förstå varför man inte kan acceptera att samma modell inte funkar bäst för alla. | |
jaapmeister - Ej medlem längre | 2012-09-20 10:11 | |
![]() | Lite sent kanske, men jag vill påminna limpan om att det faktiskt finns en politisk kraft i Sverige som vill subventionera tiittiis och corlinis leverne genom det så kallade vårdnadsbidraget. Så helt ideologilösa är de inte. | |
Måns_E | 2012-09-20 10:13 | |
![]() | Sverige har världens generösaste föräldrarledighet. Så du behöver nog inte oroa dig så mycket för ettåriga barn ttiittii. | |
limpan__2 | 2012-09-20 10:32 | |
![]() | Jaap, jo jag vet att det tyvärr finns. Men lyckligtvis ser de ut att få det svårare efter 2014, kamrat 4% räcker nog inte till såväl kd som c. Ttiittii, att jämföra ett svensk dagis med uppväxten på en kibutz är inte seriöst. Kom med något bättre om du ska fortsätta argumentera. Eller gissar du bara här med? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-20 10:39 | |
![]() | Måns ja det är sant att vi har värdens bästa föräldraförsäkring,men vissa partier vill att föräldrarna ska dela föräldraledigheten 50/50 mellan föräldrarna och då blir det sämre ,eftersom då kommer barnen behöva lämnas vid 6 mpnaders ålder men eftersom så många föräldrar är så dåliga och alla tycker dagis är så bra så gör inte det någonting.Kibutz måste ju vara jätte bra om föräldrarna är dåliga | |
mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-09-20 10:41 | |
![]() | Är man en dålig förälder om man tycker "dagis" är bra, menar du? Såvitt jag vet finns det treåringar som verkligen gillar att gå till sin förskola och vara med sina kompisar där. | |
slånbär | 2012-09-20 10:51 | |
![]() | Eller så får pappan faktiskt också vara hemma med sitt barn på samma villkor som mamman, vojne vojne......för barn får faktiskt inte börja på förskolan förrän dom har fyllt ett år. Detta är liksom tanken med det förslaget. | |