Spelrum
Giraffen | 20 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 3 |
Inloggade | 23 |
Mobilspel
Pågående | 19 235 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
apbur | 2012-11-13 00:18 | |
![]() | Haha | |
Grundsnygg - Ej medlem längre | 2012-11-13 01:10 | |
![]() | Jag kommer aldrig att handla kött från det stället. Inte vill man ha fläsket ligga löst bland nötköttet i sin lokala frysdisk på ica/konsum, datummärkt och ursprungsmärkt är det minsta man kan begära. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-13 07:40 | |
![]() | vegetarian fattar ni varför | |
kajix | 2012-11-13 10:21 | |
![]() | nej, varför? | |
Minta | 2012-12-21 15:53 | |
![]() | Man kan säga att det substans i upprördheten då. Högste chefen och hela styrelsen har avgått idag. Inte alls så bra hanterat då alltså. | |
micro113 | 2012-12-21 16:10 | |
![]() | Minta Nej, det kan man inte alls säga - och styrelsen har inte avgått. De ställer sina platser till förfogande och låter ägarna, dvs kommunen avgöra om de vill att de skall avgå eller inte. De kan alltså inte sparkas formellt - och de har inte avgått än. Den tidigare djurparkschefen lämnade sin post redan tidigare i höstas - i samband med reportaget, och inte nu. | |
micro113 | 2012-12-21 16:12 | |
![]() | Efter kritiken om brister vid Parken Zoo i Eskilstuna ställer nu styrelsen sina platser till förfogande. Det beskedet gav styrelseordförande Tommy Hamberg (V) vid en presskonferens i dag. – Vi avgår inte, men vi inser att vi har ett ansvar. Ägarna får nu bestämma, säger han. www.expressen.se/nyh...-a tt-avga/ | |
Minta | 2012-12-21 16:18 | |
![]() | Det var ju en chef på lägre nivå som avgick i höstas, nu är det en högre. Jag hörd det bara på nyheterna och de uttryckte det som att de avgick. | |
micro113 | 2012-12-21 16:20 | |
![]() | Minta - jag citerar tidningen, jag hittar inte på själv. Du får länk med i inläggen - du kan läsa hela artikeln. ------------------------ Det står nu också klart att en ny djurparkschef ska anställas. Den tidigare lämnade sin tjänst i samband med avslöjandena kring djurparken tidigare i höstas. www.expressen.se/nyh...-a tt-avga/ | |
Minta | 2012-12-21 16:26 | |
![]() | Jag har inte sagt att du hittar på, jag säger att det var vad de sade på nyheterna. Men poängen var egentligen att det nog kan fastslås att det låg en del substans i kritiken. | |
micro113 | 2012-12-21 16:28 | |
![]() | Minta Fast det kan inte fastslås någonting mer än att ägarna kanske inte tycker att det gynnar affärerna att ha kvar samma styrelse - och styrelsen tycker att ägarna skall få en möjlighet att ta ställning till det. Det är det enda som sägs i det. Några slutsatser om resten kan man inte dra. | |
Minta | 2012-12-21 16:32 | |
![]() | Jo, det tycker jag att man kan göra. Granskande program och andra instanser har gett dem skarp kritik. Man får naturligtvis tycka och tro vad man vill, men jag tror på kritiken. | |
Minta | 2012-12-21 16:33 | |
![]() | Hade det inte legat någonting i kritiken och de inte fått skarp kritik hade de inte haft någon anledning att avgå. De måste ju agera och visa att de tar kritiken på allvar om de vill rädda sitt rykte. | |
micro113 | 2012-12-21 16:36 | |
![]() | Minta De har inte avgått. | |
micro113 | 2012-12-21 16:41 | |
![]() | Det är dessutom en klassiker att man flyttar på personer efter offentlig kritik för att tillfredställa allmänhetens krav på åtgärder, utan att man för den skull anser att personerna är ansvariga eller att man ser kritiken som särskilt allvarlig egentligen. Det handlar om att rädda verksamheten - man måste behålla sitt kundunderlag - och då får man i vissa verksamheter göra eftergifter för att blidka kunderna helt enkelt. Att det låg några frysta djur i ett rum såg alla på TV -- att det skulle vara särskilt anmärkningsvärt eller något att bråka om är däremot något annat. Att djur avlivas på djurparker för att ge plats åt andra djur är ingen nyhet - det är sådan kritik som djurparker får stå ut med mellan varven. Den här gången handlade det om ett par sällsynta djur, beklagligt, men ärligt talat knappast så att de når upp till de proportioner en del vill ge det. | |
Minta | 2012-12-21 16:42 | |
![]() | En chef har avgått och styrelsen ställs sina platser till förfogande. | |
Minta | 2012-12-21 16:42 | |
![]() | Varför avgår inte alla djurparker om de bara gjort som alla gör. Jag vet inet varför t.ex. inte Ölands djurpark fått samma kritik. | |
micro113 | 2012-12-21 16:44 | |
![]() | Minta Ja, de har ställt sin platser till förfogande men inte avgått - det är ju det jag skrivit - citerat. ------------------------- ---- Efter kritiken om brister vid Parken Zoo i Eskilstuna ställer nu styrelsen sina platser till förfogande. Det beskedet gav styrelseordförande Tommy Hamberg (V) vid en presskonferens i dag. – Vi avgår inte, men vi inser att vi har ett ansvar. Ägarna får nu bestämma, säger han. ------------------------- ------------------------- --- Djurparkschefen avgick redan tidigare i höstas. | |
Minta | 2012-12-21 16:45 | |
![]() | Det spelar ingen roll om de avgått än eller ställt sina plaster till förfogande för min poäng. Det är väl en ny chef som nu avgår? En på högre nivå och som sparkade den förra chefen (som uttalade sig i media). | |
micro113 | 2012-12-21 16:47 | |
![]() | Minta Alla djurparker drivs inte under samma form av ägarskap - det är ett skäl. Eskilstunas huvudägare är kommunen. I den här historien finns ju dessutom en arbetsrättsproblematik som jag anser att man borde ha drivit rättsligt - men det har inte skett, tyvärr. Här har man också sagt att man har ett uttalat syfte - att bevara vissa arter - och då står det i strid med syftet att avliva just dessa arter givetvis. Men i sak så har de inte handlat annorlunda än andra parker i den delen. | |