Spelrum
Giraffen | 32 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 25 |
Inloggade | 59 |
Mobilspel
Pågående | 20 238 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-05 21:50 | |
![]() | Gyllene regeln är ett bud ord från Gud | |
poohney | 2012-12-05 21:52 | |
![]() | Funkar inte så länge du o dina gelikar trotsigt biter sig fast i enfalden! | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-05 21:59 | |
![]() | kan du utvekla det | |
poohney | 2012-12-05 22:01 | |
![]() | Du vinner inget krig med röven i vädret. | |
ingson | 2012-12-05 22:05 | |
![]() | Han vill att vi ska må bra skriver du tiittii. Hur ser du på teodiceproblemet? | |
poohney | 2012-12-05 22:12 | |
![]() | Vi undrar? | |
limpan__2 | 2012-12-05 22:13 | |
![]() | "Gyllene regeln är ett bud ord från Gud" Nej, det är en levnadsregel som funnits i andra religioner och livsfilosofier med. Helt oberende av en gud ni kallar Gud. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-06 07:16 | |
![]() | poohney vi ? är du mer en 1 person?Att behandla andra som du vill bli behandlad själv är ett känt budord,dom flesta religionerna kommer från Kristendommen | |
siwu | 2012-12-06 07:23 | |
![]() | Kallas även "den gyllene regeln" allt vad du vill att andra ska göra för dig ska du också göra för dem. | |
siwu | 2012-12-06 07:27 | |
![]() | Jag upprepade visst mig... Sjöng den i söndagsskolan tror jag! Om det bara finns en Gud, betyder det då att alla som tillber en Gud egentligen ber till samma men på olika sätt?? | |
lhadnesi | 2012-12-06 07:30 | |
![]() | fan , no god | |
Zoroastro | 2012-12-06 07:31 | |
![]() | Jag har inga problem med Gud eller Jesus, däremot mycket stora problem med deras fanclub...! | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-06 07:32 | |
![]() | siwu,ja det tror jag,det finns en Gud,vi ber till samma Gud | |
siwu | 2012-12-06 07:47 | |
![]() | Ja tror så med! Att tro att allt skapades genom en smäll i rymden kanske är lika omöjligt för mig, som en tro på Gud är för andra. | |
JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-12-06 07:47 | |
![]() | ttiittii så allt gott är guds verk, allt ont är konsekvenserna av människans fria vilja? | |
wildman | 2012-12-06 08:31 | |
![]() | Jag tror inte på gud, men jag är också övertygad om att för många idag är vetenskap också en form av religion där man köper saker som kommer från överprästen, förlåt vetenskapsmännen utan att ifrågasätta. Ändå är jag nog personligen mer lutad åt det vetenskapliga hållet även om jagär tveksam till att Big bang verkligen skedde så som det påståtts ske. Jag är nog en tvivlare överlag helt enkelt. Däremot gillar jag grundidén med det kristna budskapet, men som många säger kan man självklart finna det i andra religioner också. Jag önskar verkligen att jag hade kunnat tro. Av alla jag känner är ju de troende dom som verkar lyckligast. | |
limpan__2 | 2012-12-06 08:59 | |
![]() | "dom flesta religionerna kommer från Kristendommen" Bristen på okunskap kanske ligger bakom din tro men att du sprider rena lögner kan knappast vara i linje med kristendomens värderingar. Av världsreligionerna är det bara islam som är yngre än kristendomen. Judendom, hinduism, buddism och taoism är alla äldre. Bibeln är full av myter som de plockat från de tidigare religionerna kring medelhavet och mellanöstern. Siwu, att vetenskapen inte helt kan förklara universums uppkomst utan fortfarande letar efter svaret gör väl inte de religiösa förklararingarna till universums uppkomst mer korrekta. | |
ormesson - Ej medlem längre | 2012-12-06 09:11 | |
![]() | ja faktum är att Kristendomen är sprungen ur Kristus, liksom Muhammedanismen ur Muhammed. Kristus är en titel Jesus fick av sina troende, betyder den smorde Jag har lärt mig att gamla testamentet är gemensamt med de tre religionerna judendom, islam och kristendom men sedan grenar det ut sig | |
rebell99 | 2012-12-06 09:14 | |
![]() | t.För oss som har en tro så handlar det om en andighet som inte låter sig förklaras på ett logiskt plan.Det har bla till följd att tex bibelläsande ofta får fler dimmsioner än vad en icke troende upplever vid bibelläsande.Jag var övertygad ateist under hela min uppväxt ansåg att troende var offer för manupilation och fåniga sagor.I 30 års ålder var jag med om några omtumlande "Gudsmöten" vilka fick mig att se på tron med andra ögon | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-06 09:16 | |
![]() | Jesus, ja så är det Gud är allsmäktig | |