Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade68
Mobilspel
Pågående19 890

Forumkategorier

Användare Inlägg  
meimse2012-12-07 15:20
Antal inlägg: 733

Oavsett om man sett en seriekrock och eller blivit påkörd bakifrån av en idiot så håller man rejält avstånd hur långsamt än bilen framför kör och detta tills det är säkert att köra om.

Sin Corazon2012-12-07 15:51
Antal inlägg: 123

I love you Loco!

slånbär2012-12-07 15:52
Antal inlägg: 5539

Men snälla loco- nu måste du leta fram glasögonen eller Rengöra skärmen. Jag skriver iinlägg efter inlägg att jag på inget sätt tänker hindra dig från att köra om förutsatt att jag anser att jag kan underlätta. Du verkar verkligen inte kunna förstå vad man skriver. Däremot är jag orubblig vad gäller hastigheten- den är till för att hållas och det gäller alla oavsett om det är dom mest skickliga förarna eller dom som nyss fått körkort. Just det kan varken du eller någon annan ändra på då det är lag på det, vad du än tycker. Där har du heltenkelt fel. Det är olagligt att köra för fort vare sig polisen är där eller inte. Jag skulle önska att man förlorade körkortet alltid så kanske det var meravskräckande än böter.

Sin Corazon2012-12-07 15:53

Men du, slånbär, klagar konstant på folk som kör för fort - vilket är deras problem. Loco är ju ytterst tydlig med att han inte har för avsikt att varken preja dig av vägen eller ens lägga sig rätt i arslet på dig. Vad är ditt problem?

Locomondo - Ej medlem längre2012-12-07 15:58
Antal inlägg: 3768

Slånbär:
Du väljer ju själv vilka lagar du tycker är viktiga och tycker att alla bör följa.
Du har hakat upp dig på just hastighet medans jag tycker du borde läsa kapitlet om Hänsyn och Underlättande istället.

Men vet du, nu är det fredag och jag tänker inte slösa mer tid på dig. Jag har ett rally att köra på E4an i rusningstid....

slånbär2012-12-07 16:04

Mitt problem är att jag och lagens långa arm säger att det är fel. Det är inte något som du eller någon annan kan ändra hur gärna ni än vill. Jag tycker att alla trafikregler ska följas, alltid. Det tycker polisen också. Eftersom jag aldrig kör för fort så har jag påfallande ofta folk i bakluckan även då jagkör på vägar utan tex vägren och där omkörning innebär en stor risk. Jag kör lagligt, andra för fort. Det är mitt problem. För jag har redan blivit påkörd bakifrån en gång och vill inte bli det igen. Tycker du då att jag ska göra som andra och köra för fort eller vad ska jag göra? Varför ska inte jag ha rätt att köra lagligt? För att det retar er?

slånbär2012-12-07 16:05

Loco - glöm inte glasögonen.

Sin Corazon2012-12-07 16:34

En sak är iallafall säker slånbär - det hjälper inte ett dugg att du sitter här och klagar. Visst, det finns säkert såna som (kör för fort och) lägger sig i röven på dig men jag är sannerligen inte en sån (och tydligen inte Locomondo heller). Så klaga på de som ska höra det.

big t2012-12-07 16:40
Antal inlägg: 67

tycker slånbär ska köra in till sidan och ta en liten bensträckare,,
och släppa fram de andra
finns något löjligare än vår "svenska "hållning i trafiken,vänta på din tur att köra om ,själv törs jag inte men du ska inte köra om innan mej.
Detta är nog den största stressframkallande situationen i trafiken

Sin Corazon2012-12-07 16:41

Ja, präktighet före säkerhet är av ondo...

slånbär2012-12-07 16:54

Men snälla du. Ämnet har tagits upp och diskuteras. Loco envisas med att feltolka, jag klargör i ett antal inlägg hur jag menar, andra kommer in i diskussionen osv. Jag har väl precis lika stor rätt som du och alla andra att ventilera mina åsikter här i tråden speciellt som jag får frågor ställda till mig? Då kan jag ju kontra med att du inte heller behöver gå in i diskussionen om detretar dig att jag har avvikande åsikt. Men det är ju dumt eftersom det är ett forum. Där man får diskuttera. Är det ok med dig?
Dessutom så är det ju inte så att anledningen till att jag anser att det är fel att köra förfort enbart beror på att jag inte vill ha folk i bakluckan. Det är fel i alla sammanhang och på alla sätt. Så om det är folk här som tycker att dom har rätt att köra så fort som dom vill så är jag helt emot det och säger det. Envist. Jajamen men som sagt jag har personlig erfarenhet av vilka oerhörda konsekvenser det kanfå när folk kör som dom själva vill. Så vad gäller trafikregler så ska man följa dem, punkt. Så tycker du att det är ok att köra för fort ( oavsett om du pressar andra eller ej) så är du en av dom som jag klagar på.

slånbär2012-12-07 16:56

Big t- ha ha inte en chans. Du får vackert ligga bakom mig om du råkar hamna där så länge det inte finns en vägren jag kan köra ut på. Hellre löjlig än skadad för livet.

Sin Corazon2012-12-07 16:59

Du diskuterar inte. Du anklagar alla som kör för fort att vara såna som tvingar dig (i verkligheten eller i tanken) och andra som kör exakt rätt hastighet att måsta flytta sig - även då det inte går. Går det inte så lägger de sig i arslet på dig så du känner dig oroad. Nu vänder du dig till att rätt och slätt vara förbannad på de som kör för fort för att de är olagliga. Det är inte ditt problem - det är vederbörandes. Och polisens sak att ta i. Att du aldrig någonsin gjort något olagligt (ej heller blundat för dina barns olagliga nedladdningar - nej, säg inte att de inte gjort det, det har de) ger jag inte ett vitten för. Sorry. Den människan är inte skapt. Men jag håller det inte emot dig. Bara du inte jävlas i trafiken. Eller kör som om du hittat körkortet.

slånbär2012-12-07 17:14

Läs om. Läs rätt. Jag säger ingenstans att alla som kör fort sitter i andras bakluckor men dom gör fortfarande fel. Att köra för fort är fel oavsett. Hur gärna du än vill så kan du inte få det till att det är lagligt. Och vad det har att göra med nedladdningar förstår inte jag, btw så måste jag göra dig besviken även där. Vi laddar ine ner, vi betalar för det vi vill ha i film och musikväg. Det verkar vara oerhört frustrerande för dig och vissa andra att det finns människor som klarar av att hålla sig inom lagen. Och det är du som upplever att jag jävlas i trafiken och att om man kör lagligt så har man " hittat körkortet" . Märkligt sätt att se på det. Men förr eller senare så åker ju ni dit, det gör inte jag. Och inte heller det är mitt problem.

Sin Corazon2012-12-07 17:31

Jag vet mycket väl att det är olagligt oavsett. Som sååå mycket annat, men det var ju i första hand inte om för hög hastighet det här handlar om - utan att folk inte håller undan när de _kör för sakta_ och de, som de facto, håller hastigheten vill om! Det har du också opponerat dig mot. Remember?

” Håller för övrigt med Bitte- även om man har vinterdäck så är det ibland bättre att anpassa hastigheten ändå för ibland hjälper det inte att du har bra däck, det är snorhalt ändå. Då är det bättre att köra långsammare och komma fram än tvärtom och riskera livet på både sig själv och andra trafikanter.”
– de som är kapabla att köra i den hastighet som gäller har rätt till det även om du tycker det är halt eller läskigt.

” En ansvarsfull förare tar det lugnt i trafiken, alltid oavsett väglag, utan att hetsa och irritera sig på andra. Det sistnämnda leder till fler olyckstillbud än att ha dåliga däck.”
– de som är kapabla att köra i den hastighet som gäller har rätt till det, och det är inte konstigt om de irriterar sig på de som inte är det.

Och nej; 1. Jag upplever dig inte att jävlas - läs om läs rätt. 2. Jag blir inte besviken. Jag fnissar.

wintec2012-12-07 17:39
Antal inlägg: 9

Jag gissar att alla som kommenterat tråden är boende i södra delen av landet ;-)

slånbär2012-12-07 17:44

" Bara du inte jävlas i trafiken. Eller kör som om du hittat körkortet. "
Jag kan också kopiera och klistra in. Och fnisset bjuder jag på. Jag skulle nog kunna vara till oändlig glädje för dig med tanke på att jag är så osannolik i din värld.

Sin Corazon2012-12-07 17:50

Ta då med hela så det blir korrekt, annars är det ju ingen vits: "Att du aldrig någonsin gjort något olagligt (ej heller blundat för dina barns olagliga nedladdningar - nej, säg inte att de inte gjort det, det har de) ger jag inte ett vitten för. Sorry. Den människan är inte skapt. Men jag håller det inte emot dig. Bara du inte jävlas i trafiken. Eller kör som om du hittat körkortet." Syftning kallas det visst.

slånbär2012-12-07 18:17

Jaha ja det var ju intressant? Du får kalla det för vad du vill , vad jag kallar det för är inte ok att skriva här på forumet.

Sin Corazon2012-12-07 18:19

Så du tycker det är okej att jävlas i trafiken? Eller köra utan körkort? För det är det du säger om du inte förstår att du är okej om det inte stämmer in på dig.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?