Spelrum
Giraffen48
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade72
Mobilspel
Pågående19 816

Forumkategorier

Användare Inlägg  
gnagelram - Ej medlem längre2013-01-16 19:16
Antal inlägg: 1646

Du vet själv vilken agenda du pushar, eller hur. Vi vet vilka "väljarna" borde rösta på, och vi vet vilka "grupperna" är eller hur. Att du inte vill skriva det direkt utan först så ett frö av att vi är otrygga och borde vara rädda och att det finns en hemlig konspiration som hindrar folk från att få reda på vilka "förövarna" är. Så småningom knuffas folk åt rätt håll, ert håll.

Ni är jätteduktiga och flitiga på att sprida er propaganda, det ger jag er. Men lögnare är ni ändå.

crooked rain - Ej medlem längre2013-01-16 19:22
Antal inlägg: 6334

Om en våldtäkt i hemmiljö är mindre vidrig för att mannen blivit "frestad", är då en överfallsvåldtäkt mindre vidrig när offret har kort kjol?

Kanske bäst att inte uttala sig i objektiva termer om vad som är vidrigast eller mest traumatiserande och istället diskutera ren fakta.

TageArlander - Ej medlem längre2013-01-16 19:36
Antal inlägg: 33

Gnagelram: Den enda agenda som jag vet om att jag står för är den att jag bryr mig om mitt land och för att det ska gå bra för det här landet tror jag på att den osminkade sanningen om sakers tillstånd bör få förtur. Ja, vi vet nog vilka grupperna är. Statistiken saknas dock och finns den så vågar ingen offentliggöra den. Detta är ingen bra utveckling och problemet konsolideras på detta sätt.

Att vilja ta fram och publicera realistiska uppgifter, kallar du det propaganda och beskyller du dem som så önskar för lögnare?

Måns_E2013-01-16 19:44
Antal inlägg: 12028

Överfallsvåldtäkterna har inte ökat sedan i mitten av 90-talet, dessutom så är mörkertalet för oanmälda överfallsvåldtäkter lågt.

Det är bara att själv gå in och läsa på BRÅ TageArlander.

Du har alltså fullständigt fel i dina antaganden. Det är inte särskilt farligt att som kvinna gå genom en park en fredagsnatt, det är farligare att inleda en relation med en annan människa.

TageArlander - Ej medlem längre2013-01-16 19:45

Crooked rain: En kvinna som på olika sätt provocerar och sår frön till att hon till sist blir utsatt för ett övergrepp, ska inte buntas ihop med en kvinna som inte gjort minsta ansats åt det hållet. Här vill jag vara precis. (Jag är medveten att detta förhållningssätt ej överensstämmer med dagens feministiska tongångar. Men det struntar jag fullständigt i.)

gnagelram - Ej medlem längre2013-01-16 19:50
Antal inlägg: 1646

Jag tror snarare att det är en speciell "osminkad" (eller ska vi kanske säga "avpixlad") sanning som du tycker ska ha förtur. Allt som motsäger denna är propaganda och konspiration. Jag upprepar: det är inte otryggt i Sverige och dina "grupper", dvs invandrare och i synnerhet muslimska invandrare har inte störtat ner Sverige i ett kaos av våldtäkter.

TageArlander - Ej medlem längre2013-01-16 20:07

Mäns, den jämförelse haltar ju på så vis att kvinnan i fråga kanske tillbringar 5 min i veckan i den mörka parken, men kanske totalt 50 år med mannen hon valt.

Jag har inte lusläst BRÅ:s statistik, utan mitt antagande bygger på min egen upplevelse om hur Sverige förändrats under de senaste 40 åren, på kvinnliga vänners vittnesmål och på tidningsrapportering.

Sammantaget upplever jag att situationen är bedrövlig och jag är säker på att om jag rotar på nätet så kan jag skicka en hel del länkar som bekräftar vad jag menar. Men av tidsbrist väljer jag att avstå. Tack hursomhelst för meningsutbytet.

crooked rain - Ej medlem längre2013-01-16 20:31
Antal inlägg: 6334

Nä det där var inte ofeministiskt, bara sunkigt.

Men kanske inte heller oväntat kommandes från någon som drar drastiska slutsatser (nationellt trauma!) baserat på "kvinnliga vänners vittnesmål och tidningsrapportering". Med tanke på den inställning till media du hittills presenterat kanske du faktiskt ska rota efter lite riktig statistik ist för att förfasas över att tidningsrapporteringen förändrats sedan 1970.

Måns_E2013-01-16 20:32
Antal inlägg: 12028

Nej, kvinnan kan ju likaväl tillbringa 50 år i en park och 5 minuter med mannen hon har valt. Det är bara antaganden du gör.

Det finns ju statistik på antal överfall, det finns även en skattning av mörkertal i båda kategorierna.

Och det är så att antalet överfallsvåldtäkter har varit mer eller mindre konstant de senaste 20 åren. Att du sedan upplever något annat när du läser Aftonbladet innebär inte att verkligheten ser ut så.

Just nu så är det exempelvis väldigt populärt att rapportera om våldtäkter, det innebär ju inte nödvändigtvis att det begås ovanligt många våldtäkter nu, utan snarare så vill tidningarna göra en grej av det för tillfället.

slånbär2013-01-16 20:50
Antal inlägg: 5539

Det förekom inte färre våldtäkter förr vare sig det gäller överfallsvåldtäkter eller inom hemmet. Den store skillnaden är att idag är det ok att anmäla, det gjorde man inte förr. Kvinnor våldtogs på samma sätt som idag men skammen och skulden låg på kvinnan och man anmälde helt enkelt inte. Det gjorde skammen ännu större och i det ofta lilla samhälle man levde i där alla kände alla så gick det helt enkelt inte att säga att man blivit våldtagen.

Min mamma blev våldtagen som ung tonåring och det berättade hon aldrig för någon för då hade hon stämplats som slampa och det var ännu värre. Det var bara att stoppa undan känslorna och gå vidare. Hon valde livet igenom fel typ av män som behandlade henne som skit, misshandlade henne, söp och behandlade henne så som hon ansåg att hon var värd att behandlas- som skit. Våldtäkten präglade henne för alltid och grundlade den obefintliga självkänslan som ledde till fel val rakt igenom.

Inte vet jag hur hennes liv hade sett ut om hon kunnat anmäla och kanske fått stöd och hjälp då men att den möjligheten idag finns och är accepterad gör nog att kvinnor i den situationen ändå får möjlighet att bygga upp någon form av värdigt liv igen.
Men att gå omkring och tro att det var bättre förr det är otroligt okunnigt.

So_open_mind - Ej medlem längre2013-01-16 21:08
Antal inlägg: 348

Det ända straffet som är rätt är kastrering

apbur2013-01-16 21:21
Antal inlägg: 9699

Jag tror verkligen inte att det är ett så oproportionerligt stort problem som Tage vill få det att låta som men visst tror jag att attityden till "slampiga" kvinnor ser helt annorlunda ut för vissa kulturer och att den här attityden kan bidra till att man lättare rättfärdigar övergrepp eftersom den sexuellt frisläppta kvinnan inte har speciellt högt anseende bland dessa män.

fengur2013-01-17 05:30
Antal inlägg: 66

Det är utan tvekan så att män från "vissa" kulturer står för en oproportionerligt stor andel av vissa typer av brott. Överfalls och gruppvåldtäkter t.ex. I Norge där detta inte mörkas lika mycket som i vårt land så låg invandrare bakom alla gruppvåldtäkter. Inget talar för att det skulle vara annorlunda här. Samma med ex.vis personrån, ett brott som för inte så många år sedan var ytterst ovanligt i Sverige. Nu sker de dagligen över hela landet.

Bitte - Administratör2013-01-17 07:24
Antal inlägg: 24199

www.bra.se/bra/brott...br ott.html

www.bra.se/webdav/fi...a_ 2011.pdf Från sidan 8 om sexualbrott och ingenstans i statsetiken står det nått om det du påstår Fengur

Bitte

slånbär2013-01-17 08:43
Antal inlägg: 5539

Fengur- om du kommer med sådana påståenden så bör du även presentera fakta kring det. Annars är det bara något som du tror är sanning och ingenting annat.

Kokonut2013-01-17 15:26
Antal inlägg: 508

Ja det e synd att brottsligheten ökar...
Mycket våldtäkter
Rån
Misshandel
Kostar oss i samhället så mycket pengar att vi inte fattar det riktigt tror jag.....

Grundsnygg - Ej medlem längre2013-01-17 15:33
Antal inlägg: 3451

Lite info:
www.dn.se/sthlm/expe...ft a-infall

krysopras2013-01-17 16:10
Antal inlägg: 657

Bitte, i dina länkar står väl ingenting som berör det som Fengur skrev om? Vad jag kan utläsa står där ingenting alls om brottslingars etnicitet.

Jag vill hellre ha länkar där Fengurs påståenden motbevisas.

Locomondo - Ej medlem längre2013-01-17 16:21
Antal inlägg: 3768

Hmmm....
Om man läser länken från Grundsnygg så kan man (med ett öppet sinne) få det till att det är homosexuella som står bakom gruppvåldtäkterna??

Locomondo - Ej medlem längre2013-01-17 16:23
Antal inlägg: 3768

Krysopras:
Här har du länkar med uttalad etnicitet.

sv.wikipedia.org/wik...Ha gamannen
sv.wikipedia.org/wik...eb romannen

Var det nåt sånt här du var ute efter?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?