Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 25 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-05-24 05:20 | |
![]() | Jo, en sista fråga då.. nån som vill ta en ordmatch med mig då? hihi (skoj) | |
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-05-24 05:52 | |
![]() | www.youtube.com/watc...x7 VmShHhO8 | |
| limpan__2 | 2013-05-24 06:44 | |
![]() | Slut på nattvardsvin nu eller? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-24 07:43 | |
![]() | Nattvardsvinet är alokoholfritt om det är det du syftar på. | |
| zuckläge | 2013-05-24 07:58 | |
![]() | Kanske det som är problemet? | |
| limpan__2 | 2013-05-24 07:59 | |
![]() | Nä, det behöver det inte alls vara. Du är så löjligt inskränkt av hur det ser ut i din lilla byaförening att du missar hur det ser ut i världen. De flesta kristna dricker ett nattvardsvin som innehåller alkohol då det är vad den katolska kyrkan och många protestantiska kyrkor förespråkar. Det är beklämmande vilken okunskap du visar upp. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-24 08:21 | |
![]() | offtast är det alkoholfritt i Sverige,katolikerna här har alkoholfritt,och det går mer och mer åt det hållet,till skilnad från dig Limpan så besöker jag ganska många kyrkor och dom senaste 30 kyrkorna jag varit i så är det alkoholfritt.jag har varit Nattvardstjänare i 15 år.Det är av hänsyn till dom som har smak för alkohol | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-24 08:24 | |
![]() | där du söker är nog lite gammalt och inte så aktuelt längre | |
| Gloria56 | 2013-05-24 08:58 | |
![]() | Men för tusan - denna tråd har blivit som ett väckelsemöte i pingstkyrkan. Somliga drar i gång och kommer i trans. Är det över huvud taget någon ide att diskutera med en gudstroende??? Jag är också troende men jag tror på och vågar leva i verkligheten och behöver inte gömma mej bakom någon ihopdiktad saga! | |
| limpan__2 | 2013-05-24 09:10 | |
![]() | Jo svenska kyrkans egna beslut från 2010 måste vara alldeles för gammal information... Lev du vidare i din lilla bubbla, det är nog lugnast så. | |
| Claysune | 2013-05-24 09:19 | |
![]() | Kära vänner som skriver på denna sida, från börgan skrev jag om vägen sanningen och livet. Jag måste ta ansvar för mitt liv och du måste ta ansvar för ditt liv. För mig är det ingen hopdiktad saga, jag har upplevt verkligheten och även fått uppleva under som Gud gjort i mitt liv och det kan ingen ta ifrån mig. Under den tid som jag bodde i Seattle USA, fick jag uppleva hur Gud på ett ögonblick gjorde ett under som läkarna inte kunde förklara. men nog om det. Har arbetat inom mission under många år och håller delvis på med det ännu och kommer att hålla på med det så länge jag lever. För mig är livet Kristus. | |
| strulmaska | 2013-05-24 09:25 | |
![]() | Ta bort sanningen från rubriken för det är väl minst sagt magstarkt? | |
| kajix | 2013-05-24 09:31 | |
![]() | varför skapade gud alkohol? förstod han inte vilken bedrövelse det skulle orsaka? eller, så förstod han det... | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-24 09:32 | |
![]() | Gjorde han alkoholfritt vin av vattnet? | |
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-05-24 09:43 | |
![]() | Nattvard var länge sedan jag tog! Jag drack vin igår kväll, och kunde inte sova. Jag brukar inte dricka särskilt ofta och igår blev det nog en aning för mycket. Men det är nog en sak mellan mig och Gud. Till och med mitt i allt, så har gud vänt allt det negativa till nåt positivt. Trodde ni att kristna människor var perfekta? Skillnaden är väl att Gud förändrar oss inifrån. Om jag faller så reser jag mig upp igen. Ha en fin dag! | |
| Claysune | 2013-05-24 09:59 | |
![]() | Nultj. Har du skrivit över 10800 inlägg så beudrar jag di i din ihärdighet på att skriva. Din fråga om alkoholfritt vatten till vin har jag inget svar på annat änn man bör avstå från alkohol. och jag har svårt att förstå att det var fullt av alkohol i det vinet. Jag kan räkna upp till ett 40-tal av ställen från 1 Moseboken till Tit,2:2-3 som handlar om starka drycker och dess problem, och att Jesus skulle se till att folk blev berusade har jag svårt att förstå. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-24 10:00 | |
![]() | Du förstod inte frågan, uppenbarligen. Men tack för ännu ett gäng bibelord. | |
| Claysune | 2013-05-24 10:01 | |
![]() | Jag ser att en del bokstäver fattas här o där i min förra skritf och det beklagar jag | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-24 10:01 | |
![]() | Varför är moseboken alls relevant, förresten, eftersom det nya förbundet gäller? | |
| siwu | 2013-05-24 10:08 | |
![]() | Visst gjorde Jesus vin av vattnet. Om det hade varit idag så tvivlar jag på att han gjort vin, kanske Loka. Idag är det för många som mår för dåligt av alkohol o dess biverkningar. Jag hoppas nattvardsvinet är alkoholfritt, det smakar dock alkohol av det i vissa kyrkor. | |