Spelrum
Giraffen | 20 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 13 |
Inloggade | 33 |
Mobilspel
Pågående | 20 273 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Triss - Ej medlem längre | 2013-07-11 17:50 | |
![]() | I Turkiet ses stöld som ett mycket allvarligt brott, men i Sverige är det inte så farligt | |
Måns_E | 2013-07-11 17:50 | |
![]() | PostumCred, det tror inte jag heller, vad har det med saken att göra? Kan du inte svara på mina frågor istället? | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-07-11 17:52 | |
![]() | Vem trakasserar vem egentligen? www.dn.se/nyheter/sv...-s omalier/ Kommer ihåg en kvinna som flytt från krig och fasansfulla händelser. I lekparken blev hon trakasserad av främlingsfientliga unga män som ville slita slöjan av henne och skrämde småbarnen. De var redan traumatiserade! Schweine. | |
Bitte - Administratör | 2013-07-11 17:53 | |
![]() | www.youtube.com/watc...FR A7CyUx7U Eller här Bitte | |
Måns_E | 2013-07-11 18:22 | |
![]() | Nähä, inte det nä. Föga förvånande att självinsikten saknas igen. | |
Sote | 2013-07-11 18:31 | |
![]() | Fördomsfull? Ha ha ha ha ha , ja ett gott skratt fick man sig i alla fall. Om det nu inte hade varit så tragiskt att så många går på sd propagandan och giftet som domsprider. Okunskap, rädsla och ren dumhet är aldrig en bra kombination. Det har vi sett förr hur det gick. | |
Sote | 2013-07-11 19:13 | |
![]() | Postum- dina inlägg blir bara konstigare och konstigare........men jag är inte förvånad. | |
sjöstan | 2013-07-12 07:41 | |
![]() | Varför lever den här äckliga tråden vidare???. Den heter "Almedalen" men alla frågor och svar handlar om invandrare.....Jag har i flrra inlägg försökt prata om skolan & jobb men svarrt är invandrare...... Låt nu tråden få självdö och sd själva hålla låda...... Man kan inte övertyga en dåre. Tänk efter nu innan ni svarar - varje inlägg stärker sd och försvagar därigenom ett stabilt Sverige. Sverige behöver en stark och stabil regering som med kraft kan driva en ansvarsfull politik. | |
ingson | 2013-07-12 10:09 | |
![]() | Sjöstan Jag tror såhär. Inom järnrörshögern uppmanas man debattera och föra fram sina åsikter och selekterade fakta i olika diskussionforum. Lägg märke till hur få inlägg dessa debattörer har. Själv är jag motståndare till censur. Lyckligtvis har Betapet begåvats med ett antal kunniga och oförtröttliga renhållningsarbeter med MånsE i spetsen. Jag var ingen beundrare av järnrörshögern innan och ju mer jag läser diskussionerna här desto mer avogt inställd blir jag. Men visst är det trist att trådar ständigt kapas med samma förenklade argumentation | |
Sote | 2013-07-12 10:12 | |
![]() | Amen till det Ingstan!!! | |
stuvelsberg | 2013-07-12 10:13 | |
![]() | En stark regering får vi aldrig, makten finns där pengarna finns, denna regering har dessutom ökat makten ytterligare för kapitalet och att röstdeltagandet går ner är inte förvånande, dom är marionetter. Kapitalet sätter dom ramar som regeringen har att hålla sig inom och det utrymmet är väldigt begränsat vad gäller någon större förändring. | |
Gunilla _ | 2013-07-12 10:38 | |
![]() | st.nu/medelpad/sunds...pa -camping - ja tänk dessa människor som kommer hit och stjäl och ställer till... Varifrån är de sa du PostumCred? ;) | |
Rultatultan | 2013-07-12 11:38 | |
![]() | Jag har nu lyssnat igenom Jimmie Åkesson och det han framför under Almedalsveckan. Tilläggas bör att jag kan väldigt lite om politik och därför är en typisk väljare som i teorin skulle kunna lockas att lägga min röst på ett parti som leende kallar sig "Sverigevänner". Summar sumarum: Många idéer, men inget nytt under solen. Det som förbryllar är att han inte ger något konkret exempel på hur hans parti tänker göra för att genomföra de förändringar de vill se. Det är ett jäkla omtugg hela tiden: det rationaliseras bort, det kommer in för mycket människor, integrationen fungerar inte, långa arbetsdagar skapar stress osv. Men jag hörde inte en enda bra underbyggd tankegång till hur man ska gå tillrätta med det här. Däremot hör jag en partiledare med enormt taskig retorik när han inte har ett skrivet manus - och det skrivna manuset var inte direkt på A-nivå heller. Att upprepa kan vara ett stilgrepp, men käranån...någon måtta får det vara. | |
Triss - Ej medlem längre | 2013-07-12 18:39 | |
![]() | Eftersom alla invandrar sitter hemma och softar och matas med pengar förstår jag inte var jobben skulle komma ifrån. Enl en del här så kommer de enbart för bidragen. Hur kan det bli mer jobb då? | |
Sote | 2013-07-12 18:42 | |
![]() | Triss - jadu det ska bli intressant att se om någon klarar av den ekvationen. | |
Sote | 2013-07-12 20:00 | |
![]() | postum- tror du på allvar att dom jobben som idag innehas i första hand av invandrare, tex städare, vårdbiträde, skolmåltidsbiträden, diskare, spärrvakter, taxiförare, korvkioskbiträden, kassabiträden och andra liknande jobb, skulle bli svenskars drömyrken helt plötsligt, framförallt svenska ungdomars? Knappast. I så fall hade dom redan idag haft dom men se dom jobben vill inte svenskar ha för dom vill ha välbetalda jobb helst inom nåt flådigt yrke. Jag hör själv vilka yrken mina ungars kompisar vill ha och det är nog få som kommer lyckas. Dom lullar runt några år på olika utbildningar innan dom hamnar på nåt helt annat eller blir arbetslösa. För jobba som städare när man har fått fyra år på högskola det vill man ju inte. Vårt land skulle stanna om vi inte hade invandrarna som utförde alla dessa serviceyrken åt oss. | |
Sote | 2013-07-12 23:26 | |
![]() | Spelar ingen roll hur många gånger man läser dina inlägg, dom är lika märkliga för det. Det du skriver går helt enkelt inte ihop eftersom det inte finns någon tanke bakom bara inlärda fraser. Precis somSD så har du mycket att säga men inga förklaringar till hur du tänker det ska gå till. Bla bla bla ,meningslöst dravel. Du kanske kan nå en och annan svagsint men här på beta så finns det tillräckligt många intelligenta människor för att såna som du aldrig kommer kunna gå oemotsagda. Aldrig!! | |
stuvelsberg | 2013-07-13 11:21 | |
![]() | Att inte se problemet med invandringen är ej en framgångsrik väg, och notera att det givetvis inte är dessa personers fel eller handlar om rasism och dylikt, problemet är att vi får som kapitalet så gärna vill en konkurens om jobben vilket lett till lönedumpning och då tar givetvis inte en svensk dessa jobb,problemet är så oerhört komplext att det skulle ta 100 A-sidors skrift att förklara samhällets stora problem.Dom största nationalisterna i landet hittar vi på högerkanten och ändå måste vi långt ut på den kanten för att hitta motståndare till invandringen, varför? Jo kapitalet som stärkts dessutom, är med mindre och mindre att bidra med dessas försörjning, dom får ett ökat antal konsumenter, och det viktigaste av allt, det håller nere lönerna, detta kan ingen utan avsevärda konsekvenser göra något åt, då är frågan,vem ska göra det?, Vilka kommer att stå bakom detta? | |
Rultatultan | 2013-07-13 11:48 | |
![]() | @PostumCred Du skrev "Rultan, Jimmie vill minska på invandringen före det går åt skogen för Sverige. Det skulle spara pengar ge jobb åt svenska" Jo. Det har tom. en liten Rulta fattat. Men han säger inte HUR. Han tuggar om den meningen (i lite olika varianter) år efter år. HUR skulle det spara pengar. HUR skulle man kunna vända på sverige endast genom att stänga gränserna. Det är lika luddigt som att säga "Det går dåligt för svenska skolelever. Vi måste lära dem att läsa och skriva" Ja, men HUR rent praktiskt? | |
stuvelsberg | 2013-07-13 12:31 | |
![]() | Ja det enkla svaret är givetvis att använda pengarna till att ersätta t.ex. folök inom vården, nyanställningar, sen är det givetvis inte så enkelt men jag skulle gissa att det är så dom ser det, sd. | |