Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående18 950

Forumkategorier

Användare Inlägg  
pink ribbon - Ej medlem längre2013-11-11 14:03
Antal inlägg: 2906

Duktig partiledare smygrasister har:

www.expressen.se/tv/...ad -av-bbc/

arbetslinjen - Ej medlem längre2013-11-11 14:39
Antal inlägg: 1268

Den där intervjun är väldigt intressant. Hela finns på Youtube om man vill se. Man undrar hur mycket av SD:s framgång bygger på att våra svenska journalister är så otroligt mesiga och dåligt pålästa i jämförelse.

Sote2013-11-11 14:43
Antal inlägg: 3557

Loco har ju alldeles rätt. Precis så är det!!

brava2013-11-11 17:06
Antal inlägg: 1636

1+ locomondo

Det kanske är en mognadsfråga (inte ålder) om man har insett att man inte kan sortera in folk i fack och kategorier. Dumma, onda, ointressanta, mesar, opålitliga... För mig känns det väldigt främmande att avfärda en person med det, för att inte tala om en hel grupp bestående av miljontals individer.

gaoithin2013-11-11 18:43
Antal inlägg: 12

Locomondo, du säger att:

"Det märkliga är dock att när det är någon "vit" som gör nåt (ex Breivik, Haga-mannen, Lasermannen) så är det en ensam galning. När någon muslim begår samma gärning så är det kännetecknande för alla 1,5 miljarder inom islam.
Om det inte är främlingsfientlighet/fobi så vet jag inte vad som krävs för att klassa det så?"

Det låter vettigt, men samtidigt säger du:

"Hur var det med Sverigedemokraten som med ljud och bild kallar en svensk kvinna för hora innan han hämtar ett järnrör? Är det den kvinnosynen vi vill värna om?"

Är inte det att dra alla Sverigedemokrater över en kam? Vem har sagt att det är den kvinnosynen vi vill ha? Det känns lite som dubbelmoral. Okej åt ena hållet, inte okej åt andra... eller?

corlini2013-11-11 18:55
Antal inlägg: 3172

va? diskriminerar ni sverigedemokrater trots att politiska åsikter inte är grund för diskriminering. minns jag inte fel så är det ett otal betapettare som vägrar tala/debattera, kastar glåpord, använder SD som skällsord i forumet, talar illa om osv.... hm, luktar diskriminering. byt ut ordet SD mot islam och se vad som händer med dubbelmoralen.

hur var det nu, hade vi åsiktsfrihet och vår politiska ställning är fri samt ska respekteras? skulle inte tro det. iaf inte enl många många här i trådarna.

som sagt, det som skiljer mig från många här är att jag erkänner att jag diskriminerar och jag anser det beteendet vara bra i många lägen och nödvändigt i många andra. men NI??? som hävdar det är fult och diskriminerar, klankar ner på grupp och använder gruppens samlingsnamn som ett "fult ord" , ni är emot diskriminering pga politisk inställning eller tro.

får ni ihop det?

arbetslinjen - Ej medlem längre2013-11-11 19:09
Antal inlägg: 1268

corlini: Diskriminerar du på ett sätt som du tror/vet är olagligt eller på ett sätt som du tror/vet är lagligt? (Oaktat vad du tycker dig ha rätt till i andra bemärkelser, bara juridiskt nu.)

pink ribbon - Ej medlem längre2013-11-11 19:13

Corlini: Jag kan inte diskutera med dig och vi skulle knappast umgås irl. Jag har fått för mig att du är fast i ditt antislöj- och negertänkande.
Varför jag gärna skulle exkludera SD är för att det är ett parti som inte vilar på demokratiska grunder. Deras politik går utanför FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna.

Mollee2 - Ej medlem längre2013-11-11 19:18
Antal inlägg: 6950

Sverige demokraterna piskar ju alltid upp stämningen hela tiden. Deras motiv är usla. Jag har själv tänkt att mycket av det dom säger är vettigt, men sedan får jag känslan att de inte vill mänskligheten något gott.

Nu ogillar jag alla politiska partier, faktiskt. De flesta partier diskriminerar. Enligt mig alltså.

Måns_E2013-11-11 19:20
Antal inlägg: 12028

Tja om man nu ogillar den typ av kvinnosyn och våldsinställning som SDs företrädare bevisligen ägnar sig åt så är det väl lite konstigt att rösta på just det partiet.

Om det nu var där skon klämde vill säga.

Nu så tror jag iofs inte Loco menade just det, utan använde det som ett exempel på hur fördomsfulla vissa är när de dömer alla muslimer efter något som ett fåtal har gjort, men inte dömer SD efter vad de bevisligen har gjort.

Förövrigt så här man naturligtvis lika stor rätt att snacka skit om SD som om Socialdemokraterna, moderaterna, miljöpartiet eller vänsterpartiet. Och nog har det väl kritiserats både högt och lågt, såväl sakligt som osakligt om Fredrik Reinfeldt, Lars Ohly, Annie Lööf och Håkan Juholt?

corlini2013-11-11 19:22

pink, fundera över detta:

Varför jag gärna skulle exkludera islam är för att det är en tro som inte vilar på demokratiska grunder. Deras budskap och ord går utanför FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna.

arbetslinjen, rent juridiskt går det hävda diskriminering vid första intrycket men det håller aldrig. att välja bort oberoende av kvalifikationer handlar om gruppdynamik, framtid, utvecklande och kompletterande för verksamhetens bästa och har inget med personliga åsikter att göra.

det hade vart kul att höra er säga att ni inte diskriminerar någon, anspelar på mitt exempel högst upp på sidan.

Måns_E2013-11-11 19:25

Vilken tro vilar på demokratiska grunder?

corlini2013-11-11 19:27

Måns, visst är det väl ändå lite intressant att personer som blir skitarga när någon diskriminerar, drar alla över en kam, visar fördomsfullhet osv själva avskyr, tar avstånd från, inte skulle samarbeta med, snackar skit om utan att känna, aldrig skulle anställa osv mot grupper av människor pga hur de röstat i ett val?

finns det något bättre exempel på dubbelmoral

pink ribbon - Ej medlem längre2013-11-11 19:29

Just det, vi kan inte diskutera. Alla sverigedemokrater delar en åsikt. Alla muslimer delar absolut inte samma åsikt om demokrati och mänskliga rättigheter! Islam praktiseras inte på samma sätt (eller inte alls) i olika länder och bland var och en i befolkningen.

corlini2013-11-11 19:30

Måns, ingen tro gör det. trons budskap, rättesnöre, livsstil, inställning till styre etc går däremot demokratisk grund. och det gäller de flesta religioner. att vi hamnade hos islam igen beror på trådens exempel med en arbetssökande och en spinnoff

corlini2013-11-11 19:31

så dina personliga åsikter delas av alla som röstat likadant som dig för att du tror på samma politik? men du skulle aldrig dra alla över en kam?

ok, då vet vi det.

Måns_E2013-11-11 19:34

Jag tycker att det är barnsligt att inte prata med fördomsfulla inskränkta människor ja.

Måns_E2013-11-11 19:35

Corlini, du kan för lite om religioner för att uttala sig om frågan, det här du visat tydligt ett flertal gånger.

Det är bara blaj du kommer med, förstår du inte det själv?

pink ribbon - Ej medlem längre2013-11-11 19:53

Ni får så gärna tycka att jag är barnslig. Jag värnar hellre min sinnesfrid än stångar pannan blodig till ingen nytta alls.

corlini2013-11-11 20:00

men kära Pink, funderar du ens över ren fakta - dina personliga åsikter delas av alla som röstat likadant som dig för att du tror på samma politik? men du skulle aldrig dra alla över en kam? det är exakt det du gör och säger ju, det är inget jag hittat på.

vilken fråga Måns? jag hävdade bara att budskapet inom tro, religionens könsroller, jämnlighet med och värdet på oliktänkande, styret och beslutanden tex inte är demokratiskt förankrade och delar inte vårt sammhälles uppbyggnad. det rör många religioner bla islam.

är det därför en strikt troende muslimsk man som söker ett jobb kommer jag som kvinnlig företagare som arbetar för jämnlighet och har total avsaknad av könsroller inom yrket oavsett position inte anställa honom.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?