Spelrum
| Giraffen | 64 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 3 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 98 |
Mobilspel
| Pågående | 19 445 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2014-07-06 19:21 | |
![]() | @fulsnack Yolas använde ordet "kränkande". Det var hennes inlägg som jag kommenterade och då använde jag "kränkande" eftersom hon hade gjort det. | |
| fulsnack | 2014-07-06 19:23 | |
![]() | Ja visst, förlåt, menade också Yolis egentligen men scrollade upp för att kolla vem som skrivit det och såg din kommentar först. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2014-07-06 19:27 | |
![]() | Ok, det är lätt hänt att se fel ibland. | |
| yora - Ej medlem längre | 2014-07-06 19:49 | |
![]() | Ursäkta det var kanske jag som gav tråden en negativ touche... Jag har nog tyvärr haft ovanligt dåliga erfarenheter. Jag tycker tråden mestadels handlar om det bästa med män. Men det är ju svårt att vara så generell. Det bästa med VISSA män, t ex en mörk sexig röst, stora trygga händer, är sånt som jag just nu är lite bitter för att jag inte får njuta av. Mycket av det andra vi har skrivit, om att vara tänkande och att våga visa känslor gäller väl egentligen både kvinnor och män. | |
| Ceckes1 | 2014-07-06 19:52 | |
![]() | Män tar inte saker som sägs eller skrivs så seriöst och på så blodigt allvar som vissa emotionella kvinnor gör. Män är eventuellt emotionellt efterblivna.. Men som sagt,, Det är verkligen inte bara negativt! En del av oss kvinnor borde inte heller tänka o känna efter så väldigt mycket. DÅ skulle vi lida mindre av saker o ting omkring oss o slippa försvara oss själva och våra män.. våra barn ... våra familjer,, etc... Att ta livet med en klackspark eller alternativt skaka av sig det som sägs o görs som egentligen inte bekommer en själv... Borde ge mindre huvudvärk. Och visst är det väl så att kvinnors ursäkt vanligen är "huvudvärk" medan mäns är nåt annat. .. Inte är det huvudvärk i allafall ;) | |
| fulsnack | 2014-07-06 19:56 | |
![]() | Det borde stå VISSA män är emotionellt efterblivna. Liksom VISSA kvinnor också är emotionellt efterblivna. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2014-07-06 20:02 | |
![]() | Höhö....helt rätt Ina. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2014-07-06 20:03 | |
![]() | Det är större skillnad mellan individer än mellan män och kvinnor. Man får acceptera att personers erfarenheter av det motsatta könet färgar hur de ser på detta. Jag tror att de flesta förstår att generaliseringar överlag är fel, men som individ måste man få uttrycka sig på ett sätt som speglar de egna erfarenheterna. Sedan kanske det är svårt att få fram i skrift hur vidsynt och fördomsfri man är. Varför kan vi inte bara fri hellre än fälla varandra i diskussioner? Det blir SÅ mycket trevligare då. | |
| spelteori - Ej medlem längre | 2014-07-06 20:12 | |
![]() | Tycker detsamma, mönje. Känner att det är rätt uppenbart att det generaliseras och raljeras i tråden, det ska till väldigt mycket för att få det som skämtsamt skrivits här till någon typ av förakt gentemot det manliga könet. Män är underbara, kvinnor också. Eller ja, VISSA. | |
| Ceckes1 | 2014-07-06 20:24 | |
![]() | Allt här inne handlar väl OM VISSA.. VISSA män etc... Det är väl inte nåt jag måste tillägga i min skrift eftersom skriften här inne var fri? Varken utpekande eller vetenskaplig... Skämtsamt o generaliserande ..Svar: JA! | |
| spelteori - Ej medlem längre | 2014-07-06 20:36 | |
![]() | Män ringer korta, kärnfulla telefonsamtal. Fantastisk egenskap. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2014-07-06 20:38 | |
![]() | Vissa män kan laga cykeln när man fått punktering. :-) Men alla kan inte. | |
| Annamii - Ej medlem längre | 2014-07-06 20:40 | |
![]() | Underbart är när han kommer med kaffebricka på sängen och säger man är fin fast håret står åt alla håll, ansiktet rödmosigt och ögonen är som springor....riktigt jäkla mysigt;) | |
| hfranke | 2014-07-06 20:46 | |
![]() | Säger det igen. Händiga män. Med starka händer och armar. Jag känner två män som gör mig helt trygg. Jag får den där känslan av att inget ont kan hända. Skulle nån av dom tycka att vi skulle åka till nåt gudsförgätet ställe med kannibaler skulle jag utan tvekan åka med nån av dom. Jag vet att ingen av dom skulle låta nåt hända mig, och det är en så fantastisk känsla. Fram för fler såna män! | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2014-07-06 20:48 | |
![]() | Å kärnfulla telefonsamtal, då blire perfa. | |
| Moose72 - Ej medlem längre | 2014-07-06 20:52 | |
![]() | Gunilla Självklart var jag ironisk | |
| Annamii - Ej medlem längre | 2014-07-06 20:52 | |
![]() | hfranke... instämmer helt!!! Plus att dom kan koka gött morgonkaffe:) | |
| hfranke | 2014-07-06 21:00 | |
![]() | Lägger till det då :) kärnfullt kaffekokande händig man. | |
| Gunilla _ | 2014-07-06 21:21 | |
![]() | Moose72; "Självklart var jag ironisk" Puh :) | |
| Ceckes1 | 2014-07-06 22:22 | |
![]() | Vissa män har en medfödd talang för det tekniska... De kan fixa o trixa med grejer och laga o ta sönder och sätta ihop igen utan att någonsin ha gjort det förr.ö Det är som de är födda med verktygslådan i handen... | |