Spelrum
Giraffen | 25 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 21 |
Inloggade | 46 |
Mobilspel
Pågående | 19 024 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-15 19:07 | |
![]() | Länkjäveln kom tydligen inte med: www.aftonbladet.se/n...20 95818.ab | |
Mm2 | 2016-01-15 19:12 | |
![]() | www.expressen.se/deb...en ska-man/ | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-15 19:23 | |
![]() | Rhotheta, Jag känner en obetvinglig lust att skoja med dig om att du så kapitalt missförstår kafountine i hens första korta och kärnklara inlägg i tråden. Var du full? Var du bakfull när du efter Lågs rättelse visade en viss tvekan om att Låg hade rätt, men efter djup analys kom fram till att Lågs tolkning kanske är en aning mer rimlig? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-15 19:30 | |
![]() | Den här tråden är sämre än vilken annan valfri tråd som helst på Flashback. På Flashback är ordet fritt för alla. I den här tråden ska alla som säger något negativt om svenskar vara tysta medans de som glorifierar svenskar får skriva obehindrat hur mycket trams som helst. Det handlar om grupper säger man. Nej inte alltid tydligen. Bara några axplock. micro skrev " och det sker inte heller systematisk gruppattacker från etniskt svenska män på kvinnor." och "Våldtäkt på män/unga män är en företeelse som faktiskt växt på senare år - där invandrare vid rån t ex också använder våldtäkt som ett förnedrade - maktinslag." janne svarade är det ändå ett "riskbeteende som vi kanske kommer att få se mer av i framtiden" | |
micro113 | 2016-01-15 19:31 | |
![]() | Jag skrev så här i en annan debatt - och jag tycker det står ganska väl för vad jag anser om mörkandet och vad det har för konsekvenser .. så jag kör inlägget här med... Jag tycker att media och många debattörer försöker förringa det beteende som dessa män uppvisar och det som flickorna utsatts för -- och det känns inte okej. Jag har ingen som helst förståelse för att man mörkar för att inte ge rasister argument - utan blir enbart skitförbannad när man försöker låtsas att det här inte är ett främmande sätt att antasta flickor på. Tafsat har män/pojkar gjort i alla tider - men att försöka låtsas att problematiken med dessa gruppattacker inte är något nytt är att göra alla invandrare en otjänst. Vi borde istället fråga oss - varför nu? Varför på så många platser under en kort period ... och viss tröst bör ju de som inte vill se problemet ha i att det faktiskt startade före sista stora flyktingvågen .. även om det av något skäl eskalerade runt om i Europa på nyår. Rätt medicin mot rasister och mot dessa män som gör dessa attacker är att erkänna problemet och vända sig till männen i deras egna grupper för att bekämpa det. För helt krasst att media mörkar och svenskar fördömer leder ingenstans -- det är först när män i den egna gruppen kraftsamlar mot det som man kan få dessa förövare att lyssna. Vi behöver alltså engagera de män som kommer hit i kampen mot rötägg som spottar på kvinnor och våra värderingar... Det handlar inte om att de angriper svenska kvinnor - många av offren var icke svenska - det handlar om att de angriper kvinnor som enligt dem genom att befinna sig på offentlig plats gjort sig tillgängliga... Det är inte så att det i alla som kommer hit bor en liten svensk med svenska värderingar som bara väntar på att få komma ut. Däremot är det så att stora delar av de som kommer hit är beredda att anpassa sig om vi bara ger dem information och verktyg att göra det -- och att det är de som kan angripa dessa kulturyttringar eftersom deras beteende smutsar hela gruppen landsmän .. Det finns ingen ursäkt att mörka -- det finns däremot alla skäl att sluta mörka och på ett adekvat sätt använda deras egen grupp för att stävja problematiken. Att svenska samhället vänder dessa män ryggen skiter de ju i .. om den egna gruppen gör det så tror jag det tar långt mycket bättre... Enda skälet till att man inte använder de resurserna kan bara vara att politiker och myndighetsutövare delar SD:s uppfattning och tror att det är okej för de kulturerna... en kulturyttring som inte ses som fel av gruppen de tillhör helt enkelt. Eller också gör man det inte av rädslan för att deras landsmän inte är beredda att ta ställning mot beteendet - och att det skulle innebära att en helt ohållbar situation blottas för svenska folket ... | |
micro113 | 2016-01-15 19:38 | |
![]() | Nora1 Även på Flashback måste du hålla dig till ämnet för tråden. Vilket du borde veta om du nu hänger där. Ämnet för tråden är inte hur "gömmer vi, slätar över och låtsas att det inte finns" -- utan ämnet för tråden är gruppattacker med sexuella övergrepp mot flickor på offentliga platser .. Och att det är invandrare som huvudsakligen står bakom och utför dessa är inte mitt fel eller ansvar -- det får du lägga på dem. Faktum är att om något konstruktivt skall komma ur diskussionerna är det dags att sluta försöka blanda bort korten och spela rasisterna i händerna och faktiskt diskutera det som skett, vad som ligger bakom och hur det skall stävjas .. För hur mycket ni än försöker låtsas att det är "vilken man som helst" - så ser inte verkligheten ut så - och nu finns en växande opinion asom nser att kvinnor och flickor i Sverige har skyddsvärde -- högre skyddsvärde än förövarna .. Det kommer inte att gå att ducka för det hur länge som helst... | |
Rhotheta | 2016-01-15 19:38 | |
![]() | Totravel. Rimlig fråga men jag har märkt att jag flera gånger vänt på kafountines rader. Jag vet inte vad det är för fel. Vi kanske har någon sjuk resonans. (Eller så har jag hjärntumör) Jag tänker dock en extra gång så har det löst sig hittills :-) Ojsan Can'twell... Denne man... Eller så kanske de som möter dessa människor varje dag faktiskt kan skilja på lite olika etniska grupper. Jag satsar nog på att de inte ljuger på den nivån :-) | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-15 19:40 | |
![]() | Rhotheta, Mörketal....... Inget att hänga en tes på......om man inte är en troende. | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-15 19:42 | |
![]() | Rhotheta, En snabb fråga. Är det poliserna du syftar på? Det är inte de som har lämnat signalement. Det är de som har tagit emot anmälningar med signalement i sittandes i tält. I vissa fall anmälningar utan signalement. | |
micro113 | 2016-01-15 19:42 | |
![]() | Rhotheta Ojsan Can vellinte .. har nog i de flestas ögon för länge sedan diskvalificerat sig som seriös journalist .. Han är som vilket tramsbloggare som helst som via någon av pappas kompisar fått en egen krönika på någon blaska .. | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-15 19:44 | |
![]() | Rhotetha, Om du har problem med kafountine´s tvåradare så finns det skäl att misstänka att du inte är helt tillförlitlig när det gäller 200-radare från Micro eller 50-radare från mig. | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-15 19:46 | |
![]() | Ja, om man inte har några motargument kan man alltid misskreditera källan trots att denne har tagit del av samtliga anmälningar från händelsen och bara rapar upp det statistiska resultatet av dem. | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-15 19:47 | |
![]() | Rhotetha, Ta det där blajet som Micro just postade. Vem orkar läsa den skiten? | |
micro113 | 2016-01-15 19:48 | |
![]() | totravel Det är fler än han som tagit del av anmälningarna -- där - de flesta - signalement framgår är det signalement på utlänningar .. Inte en enda "blond, blåögda - talade utan brytning" .. Ojsan canförvränga -- gör som vanligt förvränger ... | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-15 19:48 | |
![]() | micro. Jag har förstått att du har bättre koll på flashback än vad jag har så jag kan inte säga emot dig på den punkten. Det är många som har fått huvuddelen av sin utbildning där just där. Men du hoppade över själva essensen i min text. Det är också vanligt att man lär sig på flashback, eller? | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-15 19:49 | |
![]() | Oisin Cantwell har i alla fall haft ödmjukheten att kontrollera källmaterialet innan han dömer någon. Till skillnad från en och annan inläggspostare i det här forumet som har det hela klart för sig direkt när de läser det i det som den när det passar kallar "PK- eller gammelmedia". | |
micro113 | 2016-01-15 19:50 | |
![]() | totravel Om du nu inte orkade läsa "skiten" - hur kan du då uttala dig om det är blaj eller inte? Att det är för långt för dig att stava dig igenom är liksom inte synonymt med blaj.. | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-15 19:51 | |
![]() | Frågan är om man kan lite på Flashbacks granskning av anmälningarna under festivalen. | |
![]() | *lita | |
![]() | Jag skummade skiten och det är samma blaj som du alltid postar. | |