Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 19 777 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2006-05-13 21:24 | |
![]() | Oh ja - tålamod har jag obegränsat! Såvida du inte behöver det till döda ting som j-vl-s (typ datorn) eller tonåringar som använder golvet som tvättkorg. Jag tar den goda samariten! | |
| AnnikaP - Ej medlem längre | 2006-05-13 23:34 | |
![]() | Tålamod behöver jag...speciellt när det är dags att köpa nya skor och jeans till tonårsdottern...har du den typen av tålamod ? Jag har en hyfsad brytning att byta i gengäld...en brytning jag fick senast vi skulle hitta skor till dottern...Intresserad ? | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2006-05-13 23:49 | |
![]() | Apselut - den typen av tålamod har jag, eftersom jag bara har söner. Brytning säger du... Inte på tyska utan "jag bryter ihop"? Ok. Tar den! | |
| AnnikaP - Ej medlem längre | 2006-05-14 00:07 | |
![]() | Haha...är det bara här i Skåne man får en brytning när det är jobbigt ?? Nån tysk brytning kan jag tyvärr inte bjuda på...men hör med Silvia =) | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2006-05-14 00:10 | |
![]() | Nä för 17, hennes vill jag inte ha! Då blir hon ju totalt oigenkännbar! Här i Sundsvall får vi ett bryt. Kanske jag ska b(r)yta till mig lite dialekt från landets alla håll? Skulle sitta fint med lite göteborgska och kanske lite riktig norrländska förutom din skånska - byter du bort den? | |
| AnnikaP - Ej medlem längre | 2006-05-14 00:14 | |
![]() | Oj...nu blev det jobbigt...jag är rätt glad för min skånska...Du kan få LITE skånska (några coola ord) mot ditt tålamod samt en del norrländska...eller vad man nu pratar i Sundsvall eftersom du inte kallar det för riktig norrländska. Göteborgska däremot vill jag INTE ha...hua...så himla klämkäckt att man spyr ju =) | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2006-05-14 00:18 | |
![]() | Ok, bara jag begriper dem (de skånska coola orden) så tar jag några stycken. Inte vill jag ta allt heller! Här i Sundsvall talar man rikssvenska (hahaha, tror jag i a f). Ganska trist och tråkigt förutom de breda äääna. Du kan få ett sånt om du vill? Tålamodet är på väg i cyberrymden! | |
| AnnikaP - Ej medlem längre | 2006-05-14 00:22 | |
![]() | ÅHH...nästan lite Gävledialekt då...med såna härliga ÄÄÄ som Di Leva pratade innan han blev för stockholmiserad...såna vill jag jättegärna ha. Då kan du få "fittig" av mig....ett bra ord att använda när man ätit kyckling med fingrarna...då blir man ganska "fittig" om händerna... | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2006-05-14 00:55 | |
![]() | Haha - får vissa andra associationer där. Men ok, jag tar lite "fittig". Å andra sidan kan du få lite associationer av mig då! | |
| chricka74 | 2006-05-14 07:48 | |
![]() | Hoppas att det fanns lite tålamod över till mig! Själv har jag två småpojkar som lyckats komma in i sina olika trotsåldrar samtidigt! Så egentligen skulle jag behöva tonvis med tålamod... På tal om dialekter kan jag erbjuda lite Pitemål om det är nån som vill ha en riktigt norrländsk dialekt. Jag ger inte bort min, men jag kan klona den om nån är intresserad. | |
| IMO - Ej medlem längre | 2006-05-14 11:35 | |
![]() | Ojsan, ojsan! är vi inne på dialektbyte nu! OK, då kan jag fresta på med ett fullkomligt borttvättat lulemål. Det är faktiskt så rengjort så att jag ofta får bevisa att jag är från Norrland. I utbyte vill jag lite bättre växtklimat. Kan man få det från Skåne? (Det vill säga vi byter zon 8 mot zon 1..;-) SNÄLLA!!! ;-) ;-) ;-) | |
| AlliC73 | 2006-05-14 14:05 | |
![]() | Duger det med lite växtklimat från oss på västkusten. Har en del att byta bort (med lite tur kan det få min gräsmatta att växalångsammare). Lite dialekt byter jag gärna bort. Har en salig blandning mellan västmanländska,skånska och halländska,det är bara att välja vad man vill ha.. Själv skulle jag behöva lite städlust. Är det någon som har ett ton sådant över så tar jag gärna emot det. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2006-05-14 14:42 | |
![]() | Tyvärr... skulle själv behöva en hel säck med städlust.... snart börjar dammråttorna jaga mej... Kan byta med en lätt Ångemanlänsk brytning.... Jag vill även ha lite värme... kan byta det mot en jättevind (det är storm här nu...) | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2006-05-14 15:21 | |
![]() | Suck. Det verkar som vi alla är i behov av samma saker... Förvisso mamman, så kan jag ta dina dammråttor också - har nyligen fått några från IMO och mina kattor gillar dem helskarpt så länge de håller sig utomhus! Värme saknar jag med, dock finns vind och lite småhagel till övers. I något så när positiv anda kan jag erbjuda ett hyfsat gott humör och en avtagande huvudvärk. | |
| Eureca - Ej medlem längre | 2006-05-14 18:58 | |
![]() | Nån som har Star Wars-artiklar? Alltifrån actionfigurer till affischer till utklädningskostymer... Maila isåfall bono_redsox@hotmail.com | |
| mamman - Ej medlem längre | 2006-05-14 21:37 | |
![]() | Ok Gunilla, du får ett lass dammråttor.... Jag kan behöva ett hyfsat gott humör faktiskt... Skulle också behöva en nedåtgående vikt om någn har en över.... 10 kg räcker. | |
| bazios | 2006-05-15 03:49 | |
![]() | jag har ett fruktansvärt bra humör ..men jag behöver nån att kramas med | |
| Fjupplisa | 2006-05-15 10:48 | |
![]() | Du kan få massa kramar om du tar min pollenkänsliga näsa o för all del ögonen oxå | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2006-05-15 11:56 | |
![]() | Någon som behöver en stämning?? Bra både att ge bort eller att komma i.. (men hur jag säger*rodnar*..).. Kan även tänka mig att byta bort en alldeles enastående ensamhet, mycket bra att ha när familjen blir för mycket. Kan användas flera gånger.. Men se, här hittade jag en "inte en susning", också mycket bra att ha när man inte orkar bry sig eller när man vill ha alldeles tyst i skogen. Har nog också efter idogt rotande hittat en väderspänning som kan vara bra att ha en trist, molnig lördagskväll, lättar garanterat upp.. Bytes mot käck yngre man, gärna med egen inkomst och matlagningskunnig, utseende ovikigt.. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2006-05-19 12:15 | |
![]() | Jag har en man med egen inkomst som dessutom kan laga mat, MEN har behåller jag (ville bara skryta) ;-) Kanske "inte en susning" hade varit bra för mej nu... Har ett huvud fullt med snor samt otaliga nysningar och en diffus huvudvärk att byta bort... Det är förkylning och inte allergi. Är det en bra stämning du har eller en i pappersform?? Bra stämning vill jag ha i så fall... | |