Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 36 |
| Inloggade | 84 |
Mobilspel
| Pågående | 19 533 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| butterkaka | 2007-08-24 17:42 | |
![]() | jag minns den gamla 'björne' från bolibompa xD | |
| matss - Ej medlem längre | 2007-08-24 17:53 | |
![]() | Jag minns när det var inne att ha träskor i plugget | |
| sarlina | 2007-08-24 17:59 | |
![]() | Jag minns när skolmat var ett okänt begrepp - man hade med sig själv eller gick hem och åt om man bodde nära. Ett litet fåtal av mina klasskamrater hade yrkesarbetande mammor..... | |
| blue_moon | 2007-08-24 18:15 | |
![]() | Ända upp i gymnasiet hade jag med mig smörgåsar som jag åt på lunchrasten. Jag fick 1 krona av mamma att köpa mjölk till mackorna för. Det kunde man göra på Glambecks servering på Stora Södergatan och sen sitta där och äta. En vinter höll jag på att spara till något, minns inte vad, och då gick jag omkring i Botaniska trädgården medan jag åt mina mackor utan att dricka till. Det fick mamma aldrig veta... | |
| sixty5er | 2007-08-24 19:08 | |
![]() | Bamsefar - Jag tror att det bara var en skiva utan drivrem, för jag har för mig att vi brukade snurra på den när det inte var några varor på, den lutade ju också så allt åkte ner till botten av sig själv tror jag. (hmm, kanske något för lidl att återintroducera) :) | |
| annapetra | 2007-08-24 19:44 | |
![]() | Jag minns Drutten & Gena, och det där barnprogrammer med Martin Ljung, när han titade ner i burkar som det kom olika program ur.. Jag minns hur fascinerad man var! Hur gick det till!? | |
| grandmamoses | 2007-08-24 22:35 | |
![]() | Minns plötsligt, skepparn, läraren i fysik som tuggade tuggtobak. När han tuggat ut det gottaste spottade han ut tobaken på golvet. Av förklarliga skäl lärde jag mig en del fysik. Det var ju tvunget att hänga med på lektionerna för att inte missa när han spottade. | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-08-27 01:30 | |
![]() | sixty5er : jag minns att skivan antingen var täckt av någon form av plåt eller gjord av plåt, som dagens målfickor bredvid rullbandet :) | |
| källv3 - Ej medlem längre | 2007-08-27 07:50 | |
![]() | Jag minns sparbanksboken. Fick ett märke inklistrat som visade hur mycket man sparat. Då gick man till banken och sparade kanske 2-3 kr åt gången som man tex. fått i födelsedagspresent. Ja det var tider det , hoppas ni som är yngre får ha sån tur i livet att ni också en gång kan minnas långt tillbaka. | |
| bagerimarie | 2007-08-27 19:44 | |
![]() | Jag minns när jag var ung... En 18-årig tjej på mitt jobb frågade när jag var född. Jag svarade -73 och kände mig genast äckligt gammal.. Då brister tjejen ut i ett: "ÅÅÅÅH, jag skulle också velat ha levt då!!! " Kände mig som en andraklassens dinosaur... | |
| bagerimarie | 2007-08-27 19:46 | |
![]() | Men efteråt hotade jag med att ge henne spö, då kändes det lite bättre..;-) | |
| Romans | 2007-08-27 20:54 | |
![]() | Jag minns när man när man ännu inte hade problem att minnas... | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-08-30 15:21 | |
![]() | Jag minns när Marabou-chokladen hade sitt M graverat i alla mjölkchokladformaten. Numera har Kraft Foods en chokladrulle (74g) med bara en slät grop i bitarna och om mini-kakan finns kvar (vilken vikt?) så hade den ett slott som gravyr i stället, inte små bitar. Bitarna finns iofs kvar i 100g/200g | |
| Mercedes | 2008-04-19 09:09 | |
![]() | Jag minns från min tidiga ungdom när man började röka hade vi tändare som gick på BENSIN och FLINTSTEN!! De skulle fyllas på då och då. Bensinen köptes i små flaskor på nån mack tror jag. Har dock slutat röka för mycket längesedan. | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-04-19 09:13 | |
![]() | Jag minns plattåtofflorna som var modernt på 70-talet och var jobbiga att ha när man hoppade hopprep. | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-04-19 09:15 | |
![]() | Jag minns telefonkioskerna. Min son såg en sån, kommer inte ihåg var men han tyckte det var skitskoj... | |