Spelrum
Giraffen | 18 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 11 |
Inloggade | 30 |
Mobilspel
Pågående | 19 790 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-09-30 12:25 | |
![]() | Oj, micro! Jag tänkte faktiskt den tanken igår - jag är ju allergisk mot en del saker men mig veterligen inte mot några fodoämnen...Jag får undersöka detta och hålla mig till vitt och rosé. Tack för infon! | |
apbur | 2009-09-30 12:26 | |
![]() | Sylvia, kan vara så att du reagerar på nåt ämne men skulle knappast kalla det allergi. Har aldrig hört att födoämnesallergi skulle ge symtom som huvudvärk. | |
apbur | 2009-09-30 12:28 | |
![]() | Jag har för övrigt en vän som är väldigt allergisk och astmatisk. Hon verkar faktiskt reagera allergiskt mot alkohol, får nästäppa, nyser och andningsbesvär. Ska be henne ta en antihistamin före ölen nästa gång för att se om det hjälper :) | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-09-30 12:29 | |
![]() | Ok...Jo, jag känner ju till det där med "gifterna" i rödvin men hade hört att ekologiska viner inte skulle innehålla det där ämnet som man kan vara överkänslig mot. Men huvudvärken kom iallafall. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-09-30 12:34 | |
![]() | Och apbur, angående dina tidigare inlägg från igår: Jag är som du och vill ge dig ett medsysterligt råd: Försök att följa det förnuft jag vet att du har. Don't go there. | |
Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2009-09-30 12:35 | |
![]() | Retar mig lite på att jag missade tåget till Sthlm :( Sprang som en artrosdrabbad gasell, men det hjälpte inte. | |
apbur | 2009-09-30 12:40 | |
![]() | Sylvia, tack för rådet men jag vet faktiskt inte vad som är bäst i alla lägen. Det handlar inte om kärlek utan om vänskap så jag har visst förnuft i behåll :) Har läst på lite och ser att rödvin innehåller histamin. Man reagerar alltså inte allergiskt utan det som frigörs vid en allergisk reaktion, histamin, finns redan i rödvinet. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-09-30 12:46 | |
![]() | Men uisge, hur lyckas du? Odåga. :) Skönt att höra, apbur. Hade det gällt kärlek så hade givetvis inga råd i världen hjälpt, det är liksom det som är problemet. Man VILL välja bort förnuftet, det är ett aktivt val. | |
Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2009-09-30 12:49 | |
![]() | Ja :( Det blev en lite onödig kostnad där. Jag är lite besviken på min oförmåga till planering. Men det går fler tåg som man brukar säga. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-09-30 12:55 | |
![]() | Ha ha! Jävla galning...Men åker du idag iallafall? Hade varit kul att ses men eftersom mina föräldrar kommer på torsdag kväll så hade det varit grymt om du kunde idag! | |
Dyslekso | 2009-09-30 12:56 | |
![]() | När ska ni starta ett popband, ni tre? | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-09-30 12:59 | |
![]() | "The importance of being ernest", skall vi heta. | |
micro113 | 2009-09-30 13:00 | |
![]() | apbur Min man är i alla fall konstaterat allergisk mot rödvin - oavsett om det innehåller histamin eller inte -- och den tidiga reaktionen är huvudvärk och trötthet. Så han är väl undantaget som bekräftar regeln då. | |
apbur | 2009-09-30 13:00 | |
![]() | Dessvärre är mina vänskapsrelationer ganska passionerade de med, men inte mindre genuina för det. Som man bäddar får man ligga. Retar mig på att jag hittade en gammalt brev när jag letade efter ett viktigt papper. Jag hade lagt brevet i "viktiga papper-pärmen". Där glömdes det bort, precis som mina viktiga papper glöms bort. Det var från en gammal dam som hade fattat tycke för mig, hon hade skickat en present i ett kuvert där min adress stod skriven med darrig handstil. Hade nog tagit halva dagen för henne att inhandla presenten, hon var gammal och svag i benen. Jag grät floder när jag insåg att jag hade glömt att besvara henne. Det var två år sen. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-09-30 13:01 | |
![]() | Men apbur, mitt hjärta brister... Lever hon så svara henne nu! | |
Smutsig Djur - Ej medlem längre | 2009-09-30 13:02 | |
![]() | Tre 35-åringar som Bert Karlsson försöker styla till 15-åringar med godisklubba och kort kjol. Låter lovande. Jag kommer på första spelningen. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-09-30 13:02 | |
![]() | apbur är inte ens arton år fyllda, hon blir givetvis frontfigur. | |
Smutsig Djur - Ej medlem längre | 2009-09-30 13:04 | |
![]() | Om ni tre startar en grupp så kommer jag bli ett stort fan, det kan jag lova direkt utan att ha hört en enda kraxande melodi. | |
Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2009-09-30 13:07 | |
![]() | Apbur :( Man blir lite ledsen i ögat... Men som Sylvia säger - lever hon så går det ju att reparera. I vårt band vill jag vara basist. Måste man kunna spela förresten? | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-09-30 13:11 | |
![]() | He he, jag har ju övat en hel den Guitar Hero på sistone så jag kan vara gitarrist... Och apbur blir vår sångerska. Jag har faktiskt sett henne uppträda en gång: www.youtube.com/watc...F- GvT8Clnk | |