Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Göran A | 2013-06-23 12:03 | |
![]() | Gunnila: Sedan när blev det logiskt att tro att allting blivit utifrån ingenting? | |
| Lillstölla | 2013-06-23 12:05 | |
![]() | Så hur skapades gud då? | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-06-23 12:06 | |
![]() | Gud KAN trotsa sig själv eftersom han är allsmäktig, men eftersom han är helig så uppfattas det aldrig som självtrots utan bara som guds vilja. Att vi inte alltid kan förstå guds vilja utan ser det som självtrots beror ju naturligtvis bara på att vi inte är heliga eller allsmäktiga nog för att förstå. Det är ungefär så det brukar låta då... tragiskt att människor kan tillåta sig att bli lurade på det här sättet fortfarande år 2013. Religion är ondskan som religionen varnar för. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-23 12:06 | |
![]() | Och varför är allt bara svart eller vitt? Är allt bara logiskt eller ologiskt? Finns det bara slump eller finns det en mening med allt? En sak är säker, människan bär på väldigt många frågor ;-) | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-23 12:08 | |
![]() | Jag tror inte att religion är ondska så länge man accepterar varandra. Men inte ens på betapet verkar folk kunna acceptera att människor tycker och tänker olika, utan man måste försöka övertyga varandra om att de har fel? Inte konstigt att det råder krig och elände. Betapetguden (Mouche) sitter nog och förbarmar sig över oss alla! ;-) | |
| kajix | 2013-06-23 12:10 | |
![]() | allt är svart eller vitt eftersom grått är så... grått. | |
| Lillstölla | 2013-06-23 12:11 | |
![]() | Upplever det som att de som tror på en gud, eller flera, väldigt ofta har oerhört svårt att förstå eller acceptera oss som inte tror. Händer titt som tätt att man får påhälsning från nån som vill komma och frälsa en till deras tro. Har aldrig någonsin fått besök från någon som vill uppmuntra mig att sluta tro på någon gud. Jag respekterar folks val att tro så tycker jag borde få samma respekt tillbaka i mitt val, min logik att inte tro. Men det tycks oerhört svårt tyvärr. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-23 12:11 | |
![]() | Määäh, du är ju grå. | |
| Göran A | 2013-06-23 12:11 | |
![]() | Lillstölla: Gud har alltid funnits. | |
| Gunilla _ | 2013-06-23 12:12 | |
![]() | Göran A: "Gunnila: Sedan när blev det logiskt att tro att allting blivit utifrån ingenting?" För mig är det helt klart mer logiskt än att Gud skulle finnas! Hade inte religion (som för de flesta ter sig på helt olika vis - vem har rätt av er? ;)) funnits hade inte människan så länge kunnat hållas i tukt och förmaning. Gud är god säger ni - men han skapades för att fruktas. | |
| Lillstölla | 2013-06-23 12:12 | |
![]() | GöranA: Okej, så att tro på nåt som är vetenskapligt bevisat går inte, men att påstå att gud alltid funnits. Var är logiken i det? | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-06-23 12:14 | |
![]() | Att övertyga en grupp människor om att världen skapades på ett visst sätt och att alla som tror något annat är mindre värda är ondska. Och exakt det gör de flesta religioner. Även om man accepterar utåt sett andras tro så upphöjer man ändå sin egna religion och dess församling till de "rätttroende" och alla andra till "vantroende" och "oheliga". Därför är religion ondska. | |
| Göran A | 2013-06-23 12:14 | |
![]() | Lillstölla: Vad är det som är vetenskapligt bevisat? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-23 12:14 | |
![]() | Men, om man är värsta munken i Tibet då? | |
| Lillstölla | 2013-06-23 12:15 | |
![]() | Ja, inte är det gud i alla fall.... | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-06-23 12:16 | |
![]() | Mollee även munkarna i Tibet tror att dom har kommit på någon sorts mening med livet som resten av världen inte lever efter. | |
| Lillstölla | 2013-06-23 12:17 | |
![]() | Hur vet ni som tror att ni tror på rätt gud? Finns ju rätt många att välja på. | |
| Göran A | 2013-06-23 12:17 | |
![]() | Lillstölla: Det var inte vad jag frågade om. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-23 12:19 | |
![]() | Ja, men de försöker inte pracka på oss andra? Så länge man respekterar andra människor och låter dem vara ifred min sin alldeles egna privata livsåskådning/tro, så är allt frid och fröjd. Jag kan förstå de som vill upplysa andra om sin religion, då de antagligen bara är så fast övertygade om att just deras tro ger frälsning åt människan, men det rättfärdigar inte krig eller påtryckningar gentemot andra människor. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-23 12:21 | |
![]() | Att säga att all religion är ondska, tycker jag är lite överdrivet. Jag är ju troende på mitt egna vis, men håller det för mig själv för det mesta och nöjer mig med att jag på något vis hittat en inre styrka som får mig att vilja göra gott i livet. | |