Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-23 12:21 | |
![]() | Eller räknas bara de allra största religionerna med i sammanhanget? | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-06-23 12:21 | |
![]() | Molle måste man missionera sin tro för att den ska vara skapad av ondska? | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-06-23 12:23 | |
![]() | Nej, hallucinationer kan vara bra Molle. De har ju uppkommit genom evolutionen så vår art har behövt/behöver det. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-23 12:24 | |
![]() | Jag tror inte att det är religionen i sig som är ond, utan det är upp till alla människor att förvalta sin egen tro och sina egna värderingar. Man får väl ta ansvar för sig själv? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-23 12:25 | |
![]() | Hallucinationer? Är orgasmer en hallucination? Känslan man får när man är på konsert? Det handlar väl mer om eufori och gemenskap? | |
| Gunilla _ | 2013-06-23 12:25 | |
![]() | Ja, det är ju så Gud har skapat oss ;) Så slipper han få skulden. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-23 12:27 | |
![]() | Lycka och eufori kan man väl uppnå på många sätt? Genom beröring, genom att lyssna, genom att se? Lycka kan kanskeockså skapas inifrån eller få sin näring utifrån? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-23 12:29 | |
![]() | Jag menar bara att om människor skulle sluta skylla ifrån sig på religioner eller för all del, andra individer och istället tog ansvar för sig själv och försökte vara en trevlig medborgare som visade respekt och kände sig så trygg i sig själv att denne kunde tillåta andra människor att ha sin egen livsåskådning, så skulle det vara mer solsken :-) | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-06-23 12:29 | |
![]() | Religion i sig själv är ju ett manuskript på exakt vad du ska tro, hur och när du ska göra det och vilken inställning du skall ha gentemot andra som inte tror på samma sak. Sen om du hittar på någon helt egen "mening med livet" som är "din religion" så visst, det kanske inte är att likställa med direkt ondska. Men om du tror att du är mer värd än andra som inte tror på samma sak som du så är du i alla fall lite dum i huvudet. | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-06-23 12:29 | |
![]() | Lycka är bara kemi i form av tex endorfiner och dopaminer. Vad har det med religion att göra? Att föreställa sig att en Gud finns är en hallucination, det har väl varit oss till nytta att kunna göra så någon gång i tiden. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-23 12:31 | |
![]() | Linders, du tror inte att känslan av frälsning uppstått av endorfiner eller dopaminer? Chupa: Håller med dig. | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-06-23 12:33 | |
![]() | Så kan det säkerligen vara, så då är det en form av hallucination. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-23 12:33 | |
![]() | Linders: Om man känner lycka av att tro på Gud, varför är det så fel egentligen om man inte skadar någon? Varför känner du att du måste övertyga dessa troende människor om att du har rätt och de har fel? Att de är sinnessjuka och hallucinerar? Jag förstår inte nyttan med det. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-23 12:34 | |
![]() | Jag håller inte med dig till 100% Linders, utan känner att allt är relativt. | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-06-23 12:34 | |
![]() | Jag har aldrig sagt att det är fel. Bara att hjärnan har oerhört lätt för att hitta på saker som egentligen inte finns. Vi är skapade så. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-06-23 12:34 | |
![]() | Jag tror inte på gud, men är helt ok med att du gör det, jag tycker bara att resonemanget brister. Din personliga tro försöker jag inte påverka. Du tror på gud, och känner dig manad att påpeka att du vet att han finns och att det är synd om mig som inte hittat honom. Big difference. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-23 12:36 | |
![]() | Linders, ja det kanske är så? Och då är det väl bara naturligt egentligen? Kanske ett sätt att överleva dagen till och med? Alla gör vi vad vi kan för att hålla huvudet över ytan, sen hur man gör det är nog upp till var och en :-) | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-06-23 12:36 | |
![]() | Vetenskapen kan bevisa VÄLDIGT mycket. Men frågan om den här versionen av universum skapades genom singulariteten eller någon allsmäktig utom-universiell kraft kan INGEN svara på. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-23 12:37 | |
![]() | Amen, chupa | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-06-23 12:41 | |
![]() | Chupa: Därför vi ska forska om det ochförsöka ta reda på varför. Om vi nu är nyfikna över vårt ursprung. | |