Spelrum
Giraffen | 30 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 33 |
Inloggade | 65 |
Mobilspel
Pågående | 19 686 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-31 11:40 | |
![]() | Senaste veckorapporten från MSB: www.msb.se/sv/Om-MSB...-v ecka-51/ | |
Måns_E | 2015-12-31 11:43 | |
![]() | Mz_lzrd höginkomsttagare är fortfarande de som betalar störst andel av sin lön i skatt. Hur man än vänder och vrider på det. Om du har ett eget företag så kan du, med statens tillåtelse, ta ut en liten del av vinsten i ditt företag något förmånligare. Om vi går vidare på spåret hur orättvist det är med att vissa tjänar mer pengar än andra, så kan man även tillföra att höginkomsttagare betalar en massa arbetsgivaravgift på sina löner som inte kommer de själva till gagn, då det finns tak för hur mycket pension man kan få ut av det allmänna systemet mm. Så nog betalar höginkomsttagare in mer till det allmänna. | |
mz_lzrd | 2015-12-31 11:46 | |
![]() | Undrar du, Måns? De som drabbas är de som inte är etniska svenskar mitt i livet som vår förre statsminister så vackert uttryckte sig. Invandrare i utanförskapsområden, etniska svenskar i utanförskapsområden. Ensamstående mödrar utan privat förmögnhet. Alla icke-välbeställda som har någon mer omfattande sjukdom. Folkpensionärer. Barn till icke välbeställda människor. Unga flickor i muslimdominerande förorter. Unga flickor som går i skolan med eller bor i närheten av hem för ensamkommande låtsasbarn. Folk med rullatorer. Men de fullt friska ekonomiskt välmående männen i yngre medelåldern ska nog klara sig. Det gör de f ö i alla jordens samhällen, så det är då inget mått på välfärd eller samhällelig stabilitet. | |
Måns_E | 2015-12-31 11:48 | |
![]() | Janne, det är väl helt naturligt att man måste reagera när något oväntat händer. De nivåer på 15-50 000 asylsökande per år som vi har haft tidigare har vi kunnat hantera, även om integrationspolitiken på många plan har havererat. 15-20 000 flyktingar i veckan har vi inte kapacitet för. Att förutspå att Turkiets gränser skulle rämna var väl ändå inte helt självklart? | |
Måns_E | 2015-12-31 11:51 | |
![]() | Mz_lzrd jag har bott i dessa s k muslimdominerade förorter. Har du? Jag tror att du har fel att dessa drabbas på grund av att det kommer krigsflyktingar. | |
Rhotheta | 2015-12-31 11:53 | |
![]() | Totravel. Jag är helt säker på att du önskar be Lågintensiv om ursäkt. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-31 11:59 | |
![]() | Rhotheta, Varför skulle jag göra det? Vad har du med det att göra? Är ni samma person med två olika alias eller? Ni svarar på den andres inlägg och tillrättavisar folk som tillrättavisar den andre. Lågintensiv lägger sig i inlägg ställda till dig och du lägger dig i inlägg ställda till Lågintensiv. | |
micro113 | 2015-12-31 12:00 | |
![]() | Måns_E "dessa sk muslimdominerade" .. Du har alltså endera inte bott i en muslimdominerad förort -- hade du det hade du inte använt "sk". | |
micro113 | 2015-12-31 12:01 | |
![]() | *endera -- eller också var det som för mig, många år sedan innan det såg ut som det gör idag. | |
micro113 | 2015-12-31 12:02 | |
![]() | totravel "Lägger sig i" !!!???!!! Det är ett diskussionsforum -- har du inte förstått det? Enskilda samtal finns PM för. | |
Rhotheta | 2015-12-31 12:03 | |
![]() | Måns. Den som säger "vi har råd" när det i själva verket är andra som drabbas spelar generös. Du skall nog väldigt exakt precisera tid och plats. Var har du bott? Det har hänt väldigt mycket på tio år. Loco. Hoppas att du var nöjd med svaret under. | |
Måns_E | 2015-12-31 12:05 | |
![]() | Micro 113 jag har bott i Norsborg och i Rågsved. I hyresrätt i andra hand. Räknas det? Hade du själv bott där sa du? | |
janne121212 | 2015-12-31 12:14 | |
![]() | Finns det någon anledning till att du flyttade? | |
Rhotheta | 2015-12-31 12:20 | |
![]() | Popsomfan. "Oväntat att det oftast är välavlönade vita män i 35-årsåldern som känner sig mest kränkta över att leva i ett mångkulturellt land. Men vet ni vad? Flytta om det är så hemskt. Danmark för en politik som ni nog skulle trivas bättre med. Här i Sverige kommer vi alltid ta emot dom som behöver vår hjälp eller ett hem, med öppna armar. Vänj er eller dra :) Gott nytt!" Nazisterna varnade för precis detta. Är du möjligen nazist med fejkad bild? | |
Lågintensiv | 2015-12-31 12:33 | |
![]() | Totravel: jag var intresserad av Måns svar. Är du och Måns samma person eftersom du reagerar så starkt? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-12-31 12:33 | |
![]() | Rhotetha. Vasa? Vad exakt varnade nazisterna för? | |
janne121212 | 2015-12-31 12:51 | |
![]() | Eftersom jag inte är rhotheta kan jag bara misstänka att han resonerar så här. Nazistpartiet i Tyskland fick aldrig mer än drygt 30% i något val. Ändå tog man makten och deklarerade att passar det inte så flytta eller vänj er. Ser du likheten, när endast en minoritet av Sveriges befolkning, mindre än 30% enligt senaste undersökningar, tycker flyktingmottagande i denna skala är bra, säger popsomfan, stick eller vänj er till över 70% av oss. Jag kan ha tolkat rhotheta fel men det var i alla fall ett försök. | |
micro113 | 2015-12-31 12:53 | |
![]() | Måns_E Jag har bott i Fittja - ja, under en mängd år. Kortare tider i Brandbergen och Aspudden.. Troligen - precis som för dig - på den tiden inte förorterna var så segregerade som nu. Inser man inte att muslimdominerat område är just det utan måste lägga inte ett "så kallat" så har man helt enkelt inte bott där när det är muslimdominerat. Jag har släkt i Rinkeby/Tensta - och det är liksom inget man behöver undra över eller ha förbehåll för att säga. Områdena är muslimdominerade - både i antal och på andra sätt som tydligt sätter sin prägel på det vardagliga livet. Jag noterar också "har bott" -- om nu områdena är så bra, varför bor du inte kvar? Själv valde jag att flytta från en problemförort eftersom mina barn inte skulle växa upp där. Jag valde annat - bättre miljö - helt medvetet om med omtanke om mina barn (då ett). Varför bor du inte kvar om du tycker det är så toppen och bra? | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2015-12-31 12:54 | |
![]() | "Carl-Martin: På samma sätt så vill jag att de som vill fortsätta ge bidrag till en av Sveriges rikaste familjer (kungahuset) kan göra det ut egen ficka så att jag slipper. Jag vill även slippa betala enorma månadslöner till renodlade och galna fullblodsrasister som Ekeroth. Jag antar också att det finns ett helt gäng därute som vill slippa betala för något genom skatten så den listan skulle nog ta längre tid att gå igenom än en mandatperiod." Det handlade om frivillig extraskatt. Inte om att slippa betala. Jag tänkte att de som ser ett högt flyktingmottagande som en bra sak just nu skulle ta emot idéen med öppna armar. Underligt om det inte är så. "Här i Sverige kommer vi alltid ta emot dom som behöver vår hjälp eller ett hem, med öppna armar. Vänj er eller dra :) Gott nytt!" Jaså? Det låter dumt att lova det. Jag tror att du glömmer att vi har demokrati i sverige. Det betyder att politik kan ändras om många vill det. Vad gör dig så säker på din sak? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-12-31 13:04 | |
![]() | Janne. Nej. Jag ser inte likheten. 70 är mer än 30%? | |