Spelrum
Giraffen | 40 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 3 |
Grisen Böjningslistan | 32 |
Inloggade | 75 |
Mobilspel
Pågående | 19 686 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
micro113 | 2015-12-31 14:49 | |
![]() | Måns_E Du snackar så mycket goja. Kom igen när du bott i Rinkeby istället. Min anhörige gör det - och visst hennes andra generations söner kan röra sig ute på natten med sina "kompisar". Som kvinna däremot .. inte ens på dagen - vilket Nalin Pekgul flera gånger påtalat. Rågsved är som sagt var ett mixat område med en förhållandevis hög grad av svenskar - och inte alls präglat av samma problematik som Fittja, Rinkeby, Tensta osv... Det är som om jag skulle börja prata om invandrare på min ort -- i princip enbart arbetande jugoslaver som håller en jäkla ordning på sina ungar - och låtsas att det var jämförbart med 90% förorter styrda av muslimer. Naivt och korkat mao. | |
micro113 | 2015-12-31 14:51 | |
![]() | carlmartin Klart han inte såg några problem - och såg han några så kunde givetvis förklaras med elaka svenskar ... Är man naiv och blind så lär inte en fråga på ett diskussionsforum öppna ögonen på vederbörande .. Som med Limpan som vet bättre än Nalin Pekgul t ex. | |
micro113 | 2015-12-31 14:54 | |
![]() | Lugna Nyköping har för övrigt inte bara fått smaka på bombmän (som till allas glädje var korkade nog att spränga sig själva) .. Nu lurar man ut brandmän till invandrarområdet och skjuter på dem raketer ... Förorten flyttar ut och förpestar ännu en stad mao... | |
Måns_E | 2015-12-31 14:58 | |
![]() | Vad är det för goja jag snackar? Du menar att mina erfarenheter inte stämmer överens med dina fördomar? Och att du då genast måste vända blicken mot en annan stockholmsförort med överrepresentation av invandrare? micro du kan ju komma igen när du har bott i Aleppo ett tag, är det på den nivån vi skall hålla debatten. | |
limpan__2 | 2015-12-31 15:05 | |
![]() | "Som med Limpan som vet bättre än Nalin Pekgul t ex." Jag har överhuvudtaget inte kommenterat det, men ska jag göra det så är min kommentar att jag har väldigt höga tankar om Pekgul och att jag för det mesta håller med henne. | |
Bisonbox | 2015-12-31 15:14 | |
![]() | 1212 Jag betalar extra skatt för kostnaden att ta emot asylflyktingar Många (de flesta) av dessa kommer va det lider ut som en resurs på arbetsmarknaden. Du som inte betalat för denna resurs får betala extra när du utnyttjar gruppens tjänster. Ingen dubbelmoral alls Sverige är mer ojämlikt idag än vad det var för 10 år sedan, men vi står inte mitt i en systemkollaps. Lögnerna om systemkollaps är bara ett sätt att stoppa invandringen(SD) eller för att få accept för att kunna skära i välfärden (M). | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-31 15:16 | |
![]() | Nej, man är inte sverigedemokrat bara för att man befinner sig i eller i närheten av marginalen i samhället. Det är direkt föraktfullt att påstå något sådant. Inte heller har SD någon tillstymmelse till lösning på "migrationshaveriet". | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-31 15:19 | |
![]() | Totravel: Eller hur? Flyktingarna är inte en bunt lögnare, Daesh-sympatisörer eller lyxmigranter, men det får man väl inte säga i det här jävla landet. | |
Rhotheta | 2015-12-31 15:23 | |
![]() | Limpan. " Men det måste vara upp till dem själva att säga det och inte sådana som dig eller mig. Det var min enda poäng." Jag håller inte med. Så länge man säger något som faktiskt är sant, naturligtvis. Att överdriva problem är fel, om det var det du menade. | |
Bisonbox | 2015-12-31 15:27 | |
![]() | Måns_E Har du inte förstått att dessa kriminella händelser som man dammsuger nätet på inte kan kopplas till individen utan gäller för hela kollektivet. Som ett tecken på systemkolapas så lyfts pengaproblem inom vården och försvaret. Ska inte offentliga organisationer arbeta utifrån en satt budget? Ska vi bara ge mer pengar om det inte kan hålla sin egen budget? Varför kommer dessa nedskärningar i slutet av året tror ni? Vården kommer alltid att behöva prioritera! | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2015-12-31 15:27 | |
![]() | "Det verkar vara poppis att göra sig till talesman för andra...konstigt att det inte är i dessa förorter, vilkas invånare ni tror er tala för, vi ser det stora motståndet." Många som bor i dessa förorter har ju fått det bättre av att komma dit, det kan vara en av anledningarna till att man inte klagar. En annan anledning kan vara att man inte kan språket väl nog för att föra debatt. En tredje kan vara att man vill vara lojal mot de som är i samma sits som en själv. Bör det avhålla andra ifrån att kommentera på läget där jämfört med sverige i stort? Eller att jämföra med sverige för 20 år sedan? Ofta kräver det en bra utbildning för att kunna se sammanhang i samhället. När man har det är man inte längre en del av utanförskapet i lika hög grad som man var utan utbildning. Kort sagt - det är svårt att hitta välartikulerade röster bland de som har det svårast. De finns nog, men paradoxen är att hög kompetens ofta exkluderar från utsatthet. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-31 15:30 | |
![]() | liminal, Nä, då är man naiv eller till och med medskyldig till flyktingvågen och det framtida svenska samhällets sammanbrott. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2015-12-31 15:36 | |
![]() | "Men det måste vara upp till dem själva att säga det och inte sådana som dig eller mig." Hm. Så en man kan inte vara feminist, eller hur menar du? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-12-31 15:46 | |
![]() | carlmartin. "Det blir lite absurt att enbart förhålla sig till "gamla siffror". Verkligheten är en annan idag. Man bör dock inte behandla opinionsmätningar som säkra siffror, men indikatorer. Opinionsmätningar tas på allvar inom alla partier - finns det någon anledning till att vi här ska bortse från dem?" Hur ska det gå till rent praktiskt tänker du? Opinionsmätningar svänger hela tiden. Man hinner ju inte ens få lagar att hinna sätta sig mellan svängningarna? | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2015-12-31 15:56 | |
![]() | Nora "Det blir lite absurt att enbart förhålla sig till "gamla siffror" "- när vi diskuterar i forummet, menade jag. Ibland lagstiftar man på grund av opinion - vid folkomröstningar, t.ex. Det var dock inte det jag menade i mitt inlägg. | |
punatulkku | 2015-12-31 16:11 | |
![]() | www.expressen.se/nyh...-v aldtakt/ ekuriren.se/nyheter/...h- valdtogs ekuriren.se/nyheter/...-o lika-man ekuriren.se/nyheter/...-i -centrum "Så jävla hemskt är det väl inte och bo i invandrartäta områden" Nä, det e klart. Det här börjar ju bli vardagsmat över hela Sverige så detta får ni helt enkelt vänja er vid. Vi upplever nog invandrartäta områden på olika sätt. Kan ha och göra med att jag är kvinna och du Man.. | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-31 16:15 | |
![]() | Är erat påstående att det begås brott i "invandrartäta områden"? Eller kan ni summera det på något sätt? Är det att det är farligt att bo där? Att invandrare är farliga? Att invandrare i invandrartäta områden är farliga? Farligare än vad/vem och så vidare? | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-31 16:15 | |
![]() | Och varför vill ni berätta det? | |
janne121212 | 2015-12-31 16:34 | |
![]() | Varför måste man annars anställa kriminella eller f d kriminella för att hålla ordning i vissa områden dit poliser inte längre är välkomna. | |
Måns_E | 2015-12-31 16:45 | |
![]() | Man upplever säkert olika saker på olika sätt. Jag kan bara konstatera att jag var inte orolig att bo i ett invandrartätt område, med ganska dåligt rykte. Jag kunde röra mig fritt i området även nattetid utan fara. Sedan så kan man säkert vara orolig för att saker skall hända, och vara rädd för människor som man inte känner. Det förändrar dock inget i sak. | |