Spelrum
Giraffen | 35 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 3 |
Grisen Böjningslistan | 35 |
Inloggade | 73 |
Mobilspel
Pågående | 19 686 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-31 19:33 | |
![]() | Poängen är att Micros och Jannes påståenden är ofullständiga. Vad innebär långt fler brott och långt fler brott än var? Allvarligare art torde väl i alla fall vara våldsbrott och sexualbrott. | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-31 19:33 | |
![]() | Flest brott begås naturligtvis i storstädernas stadskärnor. | |
micro113 | 2015-12-31 19:40 | |
![]() | liminal Långt fler betyder många fler utan att ange ett exakt antal. Vilken brottstyp talar du om "stadskärnorna" -- snatteri och krogbråk - ja... Skjutningar, gruppvåldtäkter, kast med liten handgranat osv .. Nej. | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-31 19:48 | |
![]() | Ok. Här finns statistik i alla fall: bra.se/bra/brott-och...ra den.html | |
micro113 | 2015-12-31 20:01 | |
![]() | liminal. Stockholm län brott mot liv och hälsa 1076 per 100tusen invånare .. Samma tal för Rinkeby 1951 Tensta 1775 Brott mot liv och hälsa är alltså mycket vanligare i Rinkeby och Tensta än i övriga länet.. Så din poäng? | |
micro113 | 2015-12-31 20:04 | |
![]() | Våldtäkt Sthlms län ... 55 per 100tusen invånare.. Rinkeby .. 93 Tensta ... 122 I rest my case .. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2015-12-31 20:25 | |
![]() | Där har du att tugga på liminal :) | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-31 21:02 | |
![]() | Poängen var som sagt att nu finns det åtminstone statistik att utgå ifrån. Ni bör inte läsa in så mycket i mina inlägg. | |
micro113 | 2015-12-31 21:10 | |
![]() | liminal Ok - och statistiken säger precis det som vi har sagt - i de invandrartäta förorterna så löper man större risk att råka ut för brott än i andra -- eller de som bor där är mer brottsbenägna än övriga .. Hur du än vill säga det så blir det samma sak. | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-31 21:15 | |
![]() | Statistiken säger ingenting. Den ska tolkas också. Men en sådan diskussion tänker jag inte ha med dig, för det är redan konstaterat att du är alltför fast i din verklighetsuppfattning. Däremot kan andra i tråden vara intresserade av länken och själv skaffa sig en bild. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2015-12-31 21:32 | |
![]() | "Statistiken säger ingenting" :) Jag är mållös | |
micro113 | 2015-12-31 21:33 | |
![]() | liminal Hahahah .. då måste jag ju undra varför du länkar till något som du inte själv tycker säger någonting... Statistik berättar generella sanningar om verkligheten - däremot går den inte ner tussar på individnivå . . .. som "kolla finns duktiga också" .. som somliga här gör.. Jag har min utbildning inom just området kriminologi .. så vad statistik säger är inte obekant för mig... | |
micro113 | 2015-12-31 21:35 | |
![]() | carlmartin Ja eller hur :) Snacka om antiklimax .. "kolla här, kolla här, här ser man minsann" ... fast det säger inget om det visar något jag inte gillar .. glömde säga det .. Jag blir inte mållös .. jag skrattade högt och gott... | |
Lågintensiv | 2015-12-31 22:04 | |
![]() | Liminal: pinsamt. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2015-12-31 22:43 | |
![]() | Ingår inte Tensta och de andra förorterna i Stockholms Län? | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-31 22:53 | |
![]() | Snacka om polarisering när man antas försöka påstå att alla invandrare är godheten själva så fort man vänder sig emot alla överdrivna påståenden och myter. Som sagt så bör ni inte läsa in så mycket i mina inlägg. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2015-12-31 23:02 | |
![]() | Jag kunde heller inte hitta nån info ang nationalitet vid hatbrott. Någon som kan hjälpa mig med det? | |
Lågintensiv | 2015-12-31 23:19 | |
![]() | Liminal: 18:23 ifrågasätter du att det begås fler brott (och av allvarligare art) i invandrartäta områden. 19:33 skriver du självsäkert att det "naturligtvis begås flest brott i storstädernas stadskärnor." När du sen blir motbevisad på båda punkterna - via din egen länk - svarar du att du minsann inte påstått att alla invandrare är godheten själv. Vad sägs om att istället skriva att du hade fel? | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-31 23:36 | |
![]() | Visst kan det tolkas som att jag ifrågasätter det, men om man läser vad jag skrev så har jag inte alls gjort det. Vad jag var ute efter var ett förtydligande på vad påståendet innebar. Tröttsamt om man måste säga "Jag är inte invandringskramare, men ...". Att flest brott begås i storstädernas stadskärnor motsägs inte av det jag länkat till. Det är ju från Brå jag har läst det. Men inte heller tar länken egentligen upp de stadsdelar eller områden som har flest brott per invånare, utan jämför endast Urban15-områden med län och riket. Jag ser verkligen ingen prestige i att hålla fast vid påståenden som är felaktiga, så det är inte vad jag gör. Hade jag inte varit intresserad av en mer nyanserad debatt hade jag väl för guds skull inte givit länken när jag redan innan såg att Urban15-områden har fler anmälda brott per invånare än riket i snitt. | |
Lågintensiv | 2016-01-01 00:49 | |
![]() | Ok. Gott nytt år! | |