Spelrum
Giraffen9
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade11
Mobilspel
Pågående19 973

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mimosa2008-05-21 15:12
Antal inlägg: 42

Miss_jk: Om du hade satt dig in bara lite i frågan så skulle du se att det finns gott om folk som kritiserar även dem.

KARR02008-05-21 15:12
Antal inlägg: 284

"Bara för att inte se ut som brudarna i slitz..." Jag skulle bara önska mig en sådan kropp så inte folk glor på mig när jag är på stranden för dom undrar vad jag är för alien...

gentle2008-05-21 15:13
Antal inlägg: 48

Precis... Man får ju inte ta det med en klackspark. Inte går jag hem och gråter för att jag läst en tidning med bodybuilders med 10 ggr bättre kropp än vad jag har. För jag vet att det inte är det korrekta idealet. Men som sagt om vissa gillar det så fine... Då får du göra det!

raisingirl2008-05-21 15:13
Antal inlägg: 253

Vill påpeka att jag inte tycker att dessa tidningar är ett "världsproblem", men blir irriterad på naiva personer som inte vill inse att man faktiskt påverkas av allt man ser och hör. Vissa tar till sig lättare än andra, så är det ju bara. Hur lätt är det att förbättra sin självkänsla om det ideal som framhävs ligger väldigt långt från en själv? Ju mer onaturligt idealet är, desto svårare är det så klart att uppnå. Så har det iof alltid varit; när dom flesta människor var tvungna att arbeta hårt ute på åkrarna så var det vackert att vara blek och tjock!

Dyslekso2008-05-21 15:15
Antal inlägg: 8945

Får jag bara skjuta in en stilla undran över all denna klagan över hur kvinnor framställs i media, och densammas påverkan av självbilden?

Är det inte så att man ändå påverkas mer av "normala" normgivare, d.v.s. folk runtomkring? Det är väl det som är verkligt tungt att bära, att man upplever sig som mindre vacker än människorna man omges av, inte att alla dessa olika "medieideal" har en så förkrossande inverkan. Det kan tyckas mig lite väl bekvämt att skylla på medierna istället för att ta itu med sin egen självbild.

Sockiplast22008-05-21 15:15
Antal inlägg: 82

Det verkar ju som om de som upprörs mest av denna "kvinnoförnedring" är de som har kroppar som skiljer sig mest från de som visas i tidningarna.
Så är det egentligen "kvinnoförnedringen" som är problemet eller nåt annat? Kan tänka mig att jag oxå kanske skulle vara upprörd om jag inte var nöjd med min kropp. Hm.

mimosa2008-05-21 15:16
Antal inlägg: 42

"En kompis till mig var med i en av tidningarna i år.
För hennes del växte självkänslan av det. " Hahah! Alltså, nu sjunker ju den här tråden till en löjeväckande nivå! Självklart gjorde den det! Hon var snygg nog att platsa (motsvarar idealen), blev fotograferad, utstyrd och retuscherad... det är ju ett argument som stödjer precis allt jag skrivit hittills. :D Nej, nu har jag fått nog, nu slipper ni mig. Ha det bra och glöm för guds skull inte att skaffa ett gott självförtroende - svaret på universums alla frågor! Kram till KARRO!

Miss_jk2008-05-21 15:16
Antal inlägg: 8941

Men stackars alla mörkhyade, om man skulle vara blek och tjock. Och alla med problem att gå upp i vikt. Hur man än gör så blir det några stackare som inte är som "idealet", så försök att se er själva som snygga (eller helt okej åtminstone) i stället för att bara kolla på andra.

gentle2008-05-21 15:16

Vem har sagt att det över huvvud taget är ett ideal?? Det är ju naivt att bara så säga så. Med vanligt sunt bondförnuft borde man kunde räkna ut att varje individ är unik. Man behöver ju inte göra sig själv till ett offer hela tiden. Va stolt för dne man är. Sen om man för omväxlings skull vill brädra igenom slitz i all enkelhet är väl det helt okej

Dyslekso2008-05-21 15:17

Jag menar, mediebilden kan omöjligen (i mina ögon) vara så stark att den skymmer det faktum att folk i verkligheten faktiskt inte ser så ut. Det är bara att titta ut genom fönstret!:)

Dyslekso2008-05-21 15:20

Det är helt uppenbart för alla att omslagsflickorna är retuscherade som fan, celluliterna och rynkorna borttagna. Cameron Diaz är på omslaget i tjejtidningar varenda månad - har inte hon rätt svår acne? Kom igen nu, vilka människor är det egentligen som utgör "idealet", när det för alla som bläddrar i en tidning borde vara rätt lätt att fatta att fotografierna ofta är fixade och personerna sminkade, har rätt ljussättning o.s.v. o.s.v.

Sockiplast22008-05-21 15:21
Antal inlägg: 82

Sen, alla dessa killar som gillar att kolla på de här bilderna, har ju sen inte flickvänner som ser ut så iaf.. Och de verkar glada ändå. :P

gentle2008-05-21 15:22

Ibland blir man så trött på alla moraliseringar, som ska tala om vilket som är rätt och fel. Ni vill inte kalla er moralkärringar. Men ursäkta språket så är det precis det niär. Varje människa är väl en egen individ vad jag kan minnas? Alla har väl rätt att bygga upp sina egna gränser och bärriärer.

KARR02008-05-21 15:23

dVb: vet din kompis om att du använder ord som "dumma" och "slampiga tjejer" när du beskriver tjejer som viker ut sig?

KARR02008-05-21 15:24

gentle: jag är en moralkärring och det står jag för!

KARR02008-05-21 15:25

Jag är dessutom väldigt fylld av dubbelmoral för hade jag haft en kropp som får männen att dregla så hade jag säkert också vikt ut mig

Susssen2008-05-21 15:30
Antal inlägg: 286

Tycker mest det är tråkigt för dig karro. Förstår inte hur du orkar reta upp dig på sådana saker som för mig är petitesser. Men det är upp till var och en som sagt!

KARR02008-05-21 15:32

Vad har jag retat upp mig på?

Susssen2008-05-21 15:34
Antal inlägg: 286

Det är väl ganska så uppenbart av tidigare diskussion? Att det finns folk som läser slitz bland annat

KARR02008-05-21 15:37

Trodde den här delen av betapet var till för att diskutera?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?