Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 535 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Snoosy | 2008-05-21 21:56 | |
![]() | katalia, är de ok med scientologi tycker du ?? Att personer hamnat i en livskris, en ekonomisk kris pga av den ?? Tycker du verkligen det är att jämföras med kristendom, islam eller buddism ?? | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-05-21 21:56 | |
![]() | Snoosy, jag tycker som upa. Messa med henne direkt om du vill ha svar på en fråga som inte har med tråden att göra. Om du tycker dig vara påhoppad av henne så ta det med henne. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-05-21 21:57 | |
![]() | Men Snoosy, snälla du... "katalia, är de ok med scientologi tycker du ?? Att personer hamnat i en livskris, en ekonomisk kris pga av den ?? Tycker du verkligen det är att jämföras med kristendom, islam eller buddism ??" Driver du med mig nu? | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-05-21 21:57 | |
![]() | Dr Ultrabra: Jag kan också dra slutsatser om folk utifrån vad de skriver i ett forum. Dock är jag medveten om att det antagligen är en förhastad slutsats och väljer att inte dömma ngn baserat enbart på ett inlägg i ett form på en spelsite. | |
| Caligatia | 2008-05-21 21:58 | |
![]() | Alltså... Bortsett från alla personliga påhopp här och där reagerar jag mest på en sak. Min personliga åsikt är att ALLA har rätt till sin åsikt, och till sin religion. Kan man inte visa respekt gentemot andra skall man aldrig förvänta sig att själv åtnjuta någon respekt. Det finns säkert många sekter som är farliga, och även en del som inte är det (men de är väl för tråkiga för att hängas ut i massmedia). Kristendomen startade som en liten sekt och är idag en världsreligion, det går ju inte att utesluta att även scientologin kommer sluta som en sådan en gång i världen. Men för att komma till sak. Som sagt har alla rätt till sin egen tro, det blir fel först när man säger att just sin egna religion är den rätta, och då man försöker pracka på andra människor sin egen tro. Stort grattis till alla dem som tror på något, och känner sig tillfreds med det, men man måste också förstå att det kommer finnas andra som inte håller med, och det får man finna sig i. Jag betackar mig från alla som försöker "värva nya medlemmar" till sin religion. Guppa, t ex tror jag inte att du uppskattat om jag försökt värva över dig till en annan religion, genom att påstå att den är mer rätt än din? | |
| Dr Ultrabra - Ej medlem längre | 2008-05-21 21:58 | |
![]() | gubba: du har antingen låg iq/ utbildningnivå och/eller svag mental hälsa. | |
| Dr Ultrabra - Ej medlem längre | 2008-05-21 21:59 | |
![]() | caligatia: du anser med andra ord att nazism är ok också? | |
| Snoosy | 2008-05-21 21:59 | |
![]() | ja katalia, ''Är scientologerna farliga för svaga människor. Säkert. Ska de räddas? Gärna, men inte mot deras egen vilja. Så länge Guppa, exempelvis, vill vara scientolog så måste det ju få vara hans val. Liksom Richard Gere och alla andra väljer att vara buddister, liksom Usama väljer att vara muslim (och terrorist).'' Egen vilja ?? Finns det verkligen någon som på förhand vill sätta sig i en livskris ? ekonomisk kris ?? | |
| Guppa - Ej medlem längre | 2008-05-21 21:59 | |
![]() | Dr Ultrabra Du har inte tillräckligt mycket IQ för att stava mitt namn korrekt. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-05-21 21:59 | |
![]() | Djunkbra: Är du deras gamla syokonsulent? Hur hamna dom här? Och varför kom du inte vidare i livet? | |
| Dr Ultrabra - Ej medlem längre | 2008-05-21 22:00 | |
![]() | apan: i normala fall gör man kanske inte det, men när någon öppet rekommenderar medlemskap i en sjuk sekt så står det ju inte rätt till. right? | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-21 22:00 | |
![]() | Katalias: Om jag det visste... Jag är absolut ingen expert på området. Jag var i Scientologernas klor bara en kort tid, så någon "hjärntvätt" i egentlig mening blev jag inte utsatt för. Så tyvärr har jag inga bra svar på hur man ska "rädda" människor från tveksamma sammanslutningar. För övrigt håller jag med dig i allt du skriver i ditt inlägg; mycket klokt framlagt. | |
| Snoosy | 2008-05-21 22:01 | |
![]() | katalia, eftersom det kan vara så att upa ljuger om detta, så är det klart jag vill ha ett svar. Åter igen, upa, är det ok för dig att homosexuella skaffar barn ihop ?? | |
| Dr Ultrabra - Ej medlem längre | 2008-05-21 22:02 | |
![]() | guPPa: whatever, tillräckligt hög iq för att tänka kritiskt.. :) | |
| Guppa - Ej medlem längre | 2008-05-21 22:02 | |
![]() | Snoosy Självklart går ingen med för att få en ekonomisk kris, det borde vara uppenbart för alla. Man vill nog snarare komma åt känslan som att man har "svaret" som någon här sa tidigare. | |
| Snoosy | 2008-05-21 22:03 | |
![]() | Caligatia, bra skrivet :) | |
| Caligatia | 2008-05-21 22:03 | |
![]() | Dr Ultrabra: Jag håller inte med nazismen, nej, och jag förstår inte själv hur de tänker. DÄREMOT anser jag att de har rätt till sin åsikt, att däremot psykiskt eller fysiskt skada någon är aldrig ok. | |
| Snoosy | 2008-05-21 22:03 | |
![]() | Men guppa, det är det som hänt en massa personer som gått med. Hur stälelr du dig tilld et ?? | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-05-21 22:04 | |
![]() | Så länge inte Guppa använder mina kort så antar jag att h*n kan ta ansvar för sitt liv. Den här på forumet som sitter inne med en sanning som är allomfattande har förmodligen överseende med min dumhet. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-05-21 22:05 | |
![]() | Snoosy, jag beklagar, men du skriver helt enkelt dumma inlägg och jag tänker inte ens bemöda mig med att läsa dem. Henn, jag reagerade på en sak du tidigare skrev: Menar du att scientologerna fortfarande försöker kontakta och/eller återvärva dig? Efter 20 år? Som en efterhängsen bokklubb? Hur känner du inför det? Och så undrar jag förstås hur du nu ser på din korta tid "i deras klor": Var det ett grymt misstag eller något du idag ser som en lärorik erfarenhet? | |