Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
44
Inloggade86
Mobilspel
Pågående20 435

Forumkategorier

Användare Inlägg  
elPatron - Ej medlem längre2008-06-10 15:13
Antal inlägg: 2131

dom som bara fyller de små svarta påsarna men lämnar efter sig lite kvar + annat äckligt spill på trottaren menar du?

Jamo2008-06-10 15:18
Antal inlägg: 438

Upa, du får respekt av mig om du har din hund kopplad i stan och visar oss som inte vill ha lösa hundar i stan lite respekt. Eller ska respekt bara visas er?

Minta, visar din människosyn, hundar går före människor som inte gillar hundar? Och du vill ha respekt av oss? Vill du att vi ska visa dig samma respekt som du visar oss?

upa - Ej medlem längre2008-06-10 15:34
Antal inlägg: 2565

Jamo, jovisst kan jag förstå det men faktum är att jag faktiskt inte har något större intresse av att alla människor ska respektera mig och mina val. Det jag tycker är viktigt är att inga lagar och bestämmelser ska kunna träda i kraft och de inte verkar vettigt motiverade och kan ge en klar bild av nyttoeffekten. Att lyssna på gnällspikar som bara kan se till deras egna direkta intressen är inte ett bra motiv. Det måste finnas konkreta orsaker till varför man skapar lagar och att man tycker att man "bör" ha hunden kopplad för att det tillhör "hyfs" tycker jag tyvärr inte räcker.

le-lou2008-06-10 15:47
Antal inlägg: 17496

upa - inte egna direkta intressen, utan faktiskt ganska mångas.
Som minta läser, läser även du känns det som när du skriver meningar som "att man tycker att man "bör" ha hunden kopplad för att det tillhör "hyfs" tycker jag tyvärr inte räcker".

Jamo2008-06-10 15:50

Jag tycker inte man "bör" ha hunden kopplad i stan....Jag tycker att den SKA vara kopplad i stan.

upa - Ej medlem längre2008-06-10 15:51

Jamo, det är samma sak i det här sammanhanget :)

upa - Ej medlem längre2008-06-10 15:53

Le-lou, ge mig rimliga orsaker till varför man bör införa koppeltvång. Jag har redan avfärdat att en del känner det obehagligt att möta en okopplad hund.

Minta2008-06-10 16:00
Antal inlägg: 20042

Jamo, jag har redan skrivit att jag har min hund kopplad på gator i stan men tror inte att alla behöver det. Om du läser tidigare inlägg ag skrivit så anser jag inte att jag måste acceptera hundhatare och gnällspikar så länge jag visar normal hänsyn. Jag går på utekaféer som godtar hundar så det borde vara ok för er med.

Minta2008-06-10 16:03

Jamo, hur ska jag sätta människor som inte gillar hundar före min hund? Då kan jag inte ha hund. Det är ju det ni vill, jag har min hund kopplad i stan och går ibland på utekafé med den. Är det det som stör? De som inte gillar hundar vill inte ens ha dem i närheten och det anser jag är íntolerant. Man får tycka vad man vill om hundar men hålla det för sig själv tycker jag. Det är faktiskt tillåtet att ha hund.

le-lou2008-06-10 16:04

snälla upa, jag har redan på ett flertal ställen tagit upp flera olika argument (och inte enbart de som är hundrädda) för att införa koppeltvång / följa det inom de kommuner där det faktiskt redan finns.

le-lou2008-06-10 16:05

minta- varför måste man vara hundhatare för att man tycker att hundägare ska ta hand om sin hund, och med det menar jag inte BARA för hundens bästa, utan för allas?

le-lou2008-06-10 16:06

Vem har skrivit att man inte vill ha hundar i närheten? Hundar ska inte vara på cafe, det är jäkla skillnad.
Hundar ska hållas kopplade inne i stan, också en stor skillnad.
Läs vad som skrivs.

trashone - Ej medlem längre2008-06-10 16:11
Antal inlägg: 18678

Vilken tröttsam debatt. (och ja jag behöver inte läsa men finner ämnet intressant)

Minta2008-06-10 16:17

Le loo Vem är det som inte tar hand om sin hund? Jag går på kafé om du ursäktar, det är faktiskt tillåtet där jag går och det har jag inte dåligt samvete för även om du tycker att jag borde det.

upa - Ej medlem längre2008-06-10 16:28

Le-lou, du har nästan genomgående kommit med börargument. Det enda vettiga argument jag kan finna är din mormors (eller vem det var) ettriga, aggressiva hund som riskerade att bli uppläxad av större lösa hundar och på så vis skadas. Om det här var ett utbrett problem skulle det kunna funka som bra argument. Jag är dock osäker på att det är ett stort problem. Vore ganska intressant att se om de kommuner som har infört koppeltvång har färre hundattacker än exempelvis Göteborg som har valt att inte införa koppeltvång.

Minta2008-06-10 16:32

Vore också intresant att får reda på hur många hundattacker som sker i London där nästan inga hundar är kopplade och ingen tycks ha problem med det.

Minta2008-06-10 16:34

Jag uppmanar Le lou att läsa vad som skrivs. Ingen har sagt att man inte ska ta hand om sin hund, vi hävdar att de har rätt att finnas bland oss och att gnällspikar kan ta hand om sig själva.

Jamo2008-06-10 16:40

Ni pratar bara om hundattacker...Jag vill inte ha en glad hund som kommer springande mot mig och hoppar upp mot mig...eller kommer springande runt mina ben när jag är ute och går. Det är itne bara attacker som räknas minta o upa. Man kanske skulle ha statistik på sådana saker också?

le-lou2008-06-10 16:41

Har jag det? Jag tycker jag har kommit mer fler agrument för ett koppeltvång, än ni har kommit med argument emot det.

minta- dåligt samvete vet jag inte om jag envist försöker få dig att få, däremot tycker jag att du är väldigt känslig när det kommer till kritik mot hundar rent allmänt. Man behöver inte hata hundar bara för att man inte håller med er, vet du (vi diskuterar ju knappast tycke och smak, om vi gillar hundar eller inte utan om hundägarnas ansvar gentemot andra människor).

Hundägare verkar rent allmänt verkligen se deras hundar som likställda med människor. Min morsa gör likadant, det är nästan skrämmande faktiskt... det ÄR ju ingen människa, utan ett djur. Familjemedlem ja (för oss i familjen, men fortfarande i första hand ett djur ) Djur behöver varken kläder eller gå på cafe.

Sluta förmänskliga djuren, det är det som gör att man helt plötsligt tycker man sig ha "rätt" att ta in hunden på bio kanske.... trevligt att se på film med sin hund..... man "ser" på sin hund hur den trivs att gå på cafe (för hunden innebär det väl egentligen bara en sak? Ligga still på marken och glo....stor skillnad för hunden menar jag)..
och varför inte ta en sväng in på allmänna badplatsen också, eftersom hunden är renlig och framförallt SNÄLL.... suck.

le-lou2008-06-10 16:42

minta - jo jag läser... du skriver att det är gnällspikar som vill ha hundar bort från cafet och som vill att hundar ska hållas kopplade. Vi är hundhatare också. Och ingenstans har vi skrivit att hundar inte bör finnas bland oss.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?