Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 19 277 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| grönöga - Ej medlem längre | 2009-01-02 00:55 | |
![]() | Pg up. Forumet är inte livet, men dock en del av det då jag spenderar en viss tid här mer eller mindre dagligen. Jag besitter inte Förmågan eller kanske snarare lyxen att kunna stänga av mitt känsloliv och mina reaktioner på det som sker omkring mig hur som helst... trycka på en knapp. Jag fungerar inte så. Med andra ord så reagerar jag "starkt" även "här" ibland precis som jag även gör irl. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-02 01:01 | |
![]() | Jag är likadan, jag reagerar också lika känslomässigt här som "i verkliga livet". Det är mänsklig kommunikation/interaktion även här och jag har aldrig förstått hur man kan tänka bort att det är människor som döljer sig bakom nicken. Alltså bör man försöka vara schysst. | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2009-01-02 01:01 | |
![]() | Är det inte så att man bara behöver bli tjenis med "rätt" personer för att klara skinnet? Så är det alltid och jag har tyckt mig skymta en del sådant även här. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2009-01-02 01:02 | |
![]() | Nu överskattar du Sylvias makt här på beta Pg up ;) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-02 01:08 | |
![]() | He he, grönis... Jo, Pg up, det är bland annat det jag menar. Det är mänskligt att låta sig påverkas av opinion och/eller status hos individer och sådana beteenden finns givetvis även här (som jag skriver i inledningen till min tråd om trådstängningar.) | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2009-01-02 01:17 | |
![]() | Men då förstår inte jag varför din tråd i så fall blev stängd Sylvia, för jag anser att du är en av dem som har "hög status" här. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2009-01-02 01:19 | |
![]() | Precis se så tokigt man kan tro, finns olika "läger" här nämligen.... | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2009-01-02 01:25 | |
![]() | www.youtube.com/watc...53 6Alnon24 | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2009-01-02 01:27 | |
![]() | Berätta berätta berätta Budalv! Vad är det vi kan vinna här då...? | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2009-01-02 01:27 | |
![]() | Asch, kom på det... rating ;P | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-02 01:36 | |
![]() | Bizzzy, det var ju snällt (kanske?) men jag vet inte om det stämmer. Status är något komplext, något som också handlar om förmågan att anpassa sig och visa flockbeteende - vilket inte är min starka sida. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2009-01-02 01:41 | |
![]() | Sylvia, det var snällt menat i alla fall. Jag tror att om en tråd har en tydlig rubrik såsom din hade så är det lättare att stänga den för att den inte håller sig till ämnet än om tråden heter "fjanttråd för vuxna" tex. Då kan man mer tänja på gränserna eller hur? Jaja, vilket som så är version 2 ute nu så ok så långt. Ha det gott nu ska jag försöka sova. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2009-01-02 01:46 | |
![]() | Ska köra 40 mil imorgon, ser inte fram emot det =( | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-02 01:53 | |
![]() | Sov gott, Bizzzy! Jo, det har du rätt i... | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-02 01:54 | |
![]() | Retar mig på när testbilden står på. | |
| El literate - Ej medlem längre | 2009-01-02 01:54 | |
![]() | Att prison break på vissa ställen har helt uselt manus, men ändå kan man inte låta bli att kolla vidare. | |
| micro113 | 2009-01-02 01:58 | |
![]() | Jag är kanske lite uppkäftig nu --- men jag tillskriver inte någon här beta mer status än någon annan.... undantaget är väl forumvärldarna som kan stänga och redigera trådar... Någon inre cirkel av coola typer har jag inte heller uppfattat ..... Kanske för att jag tycker sådant är fruktansvärt ointressant på ett forum, där ingen irl interaktion sker... Skulle jag inte känna att jag kan skriva fritt och på lika villkor som andra, så skulle jag strunta i att besöka forumet. | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2009-01-02 02:04 | |
![]() | Grejen är ju den att en del får skriva det ena och det andra helt öppet och kalla någon annan för saker medan andra åker med skallen före utan att ha behövt yttra sig inom den kalibern som dessa "tjenisar" gör. Men så är det ju alltid som sagt. Så whatever ungefär. Intressant att se bara. | |
| micro113 | 2009-01-02 02:31 | |
![]() | Pg up Kan det handla om att man ber forumvärdarna ingripa, därför att man känner sig kränkt - och därmed får den andre avlägsnad? själv är duktig på att provocera och ligga på gränsen, och därför får tåla lite tillbaka? Jag har ju mycket svårt att tro att forumvärdarna helt enkelt tycker så himla mycket bättre om vissa, att de därför skulle blunda för regelbrott som kränker andra. | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2009-01-02 02:40 | |
![]() | Ligger nog något i det, Micro113. Men å andra sidan så har oftast parterna gett sig in i "leken" och får "därmed tåla leken". Brukar jag köra på i alla fall. Man har ju valet att göra sin röst hörd, backa undan i rädsla för ett e.v sjuhelvetes mottryck eller så gör man sin röst hörd och är beredd. Detta gäller visserligen kanske i större utsträckning i mer seriösare diskussioner. Oftast är man inte så oskyldig själv som man kanske tror, men att välja sina ord kan ha en stor betydelse istället för att vräka ur sig ensidiga ord som knappt säger något mer än i syfte att vara lite "elak". Har för övrigt inte sett många elakheter i forumen så som det ges sken av. Har däremot sett rätt många som klarar skinnet medan andra inte gör det. Och vad det beror på vet jag inte exakt. Därför kan jag ibland undra om det har med vilka som är "tjenisar" med vilka. | |