Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 18 834 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Public_Enemy - Ej medlem längre | 2009-12-01 19:01 | |
![]() | Att billigare mat oftast var minst lika bra som dyrare grejer. | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2009-12-01 19:04 | |
![]() | Själv har jag väldigt svårt att tro det är så stor skillnad. Känns som det ligger i tiden att ge våra husdjur dyrare och möjligt en aning bättre än vi själva äter? | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-12-01 19:05 | |
![]() | Titta på innehållet... | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2009-12-01 19:23 | |
![]() | Ok larvbrud, det här står på mitt paket. Säger inte mej mycket men du kanske vet om det innebär att det är sämre eller lika bra som dyrare produkter? Spannmål, vegetabiliska biprodukter, kött, animaliska biprodukter, olja, fett, fisk, fiskbiprodukter (minst 4% lax i de röda fiskarna, minst 4% torsk i de bruna fiskarna), mineraler, jäst, grönsaker (minst 4% gröna grönsaker i de gröna bitarna, minst 4% morot i de oranga bitarna). FODERTILLSATSER PER KG koppar (kopparsulfat) 10mg vitamin A 12000IE vitamin D 1000IE vitamin E 80mg Innehåller EEG-godkända antioxidanter och färgämnen NÄRINGSVÄRDE Råprotein 30% Växttråd 3.5 % Råfett 10% Aska 8% Vatten 10% | |
| ANDERStG | 2009-12-01 19:28 | |
![]() | Vad är askan bra för? På en kattmatsburk stod det att den innehöll glödgningsrester, är det okej?? | |
| monew | 2009-12-01 19:36 | |
![]() | ja det är rikt på mineraler och rensar tarmen mot vahetere inkräktare vad heter det? mikroorganismer typ | |
| monew | 2009-12-01 19:38 | |
![]() | haha "spannmål" det låter roligt | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-12-01 19:43 | |
![]() | Comeon: Vad som är bra för just din katt beror delvis på vad katten har för behov. Om den är inne eller ute, tunn eller fet osv, gammal eller ung osv... Det finns flera foder som har högre del råprotein och råfett än ditt foder. Även de med mer vitaminer. En nackdel med ett foder som har låg fetthalt kan vara att katten äter mer av fodret för att bli mätt. Då kan den få i sig mer foder och mer mineraler/dag än vad som är nyttigt. Även om fodret har bra mineralinnehåll. Så se till att katten håller sig någorlunda till den dos mat tillverkaren har tänkt sig, eller byt foder. Jag är absolut ingen expert på kattfoder så ta mina råd med en nypa salt... Finns duktiga här i forumet, så håll ut så får du kanske ett bättre svar. | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2009-12-01 20:02 | |
![]() | Min katt är utekatt och är precis lagom i storlek enligt veterinären. Han var lite för tunn ett tag men har lagt på sig bra och väger nu 3.8 Kg. Han har alltid torrfoder framme efter rekommendation även det från veterinären. Men visst om jag märker att han blir för tjock så skulle jag begränsa intaget mat till honom. | |
| Pekkis | 2009-12-01 20:16 | |
![]() | "en huskatt. En tjej som heter Socker." Citerar L1973. Min tjejkatt heter också Socker. Men hon är mer en brud ... eller snarare ett våp. Grym som fan i alla fall. | |
| le-lou | 2009-12-01 20:46 | |
![]() | Vad gäller kattmat, billig vs. dyr. Vi var korkade nog och köpte Lidls torrfoder till våra katter en period, efter att vi läst i Råd och Rön om hur deras mat tom fick bättre betyg än det vi körde med (Hills). Sagt och gjort. Sambon åkte till Lidl och handlade. Nu vete 17 om det hade blivit nåt knas om det inte vore så att vår ena katt är långhårig, men ett par veckor senare var det vi som var och besökte vår veterinär för nedklippning av hans päls. Enligt honom (Vet) så sa han att det här nya fodret innehöll så lite oljor att för långhåriga katter kunde det bli ödesdigert. Vår katts päls var en enda stor tova, det satt tovor intill huden på honom som inte gick att få bort. Så det blev stor-rakning. Bifogar bild på kraken: img121.imageshack.us...14 5133.jpg Vi återgick till Hills och idag har pälsen vuxit ut och vi har inga problem överhuvudtaget. En annan aspekt på det är att det torrfodret som säljs i livsaffärerna ofta är väldigt salt och katter kan få njurproblem av det vad jag har hört. Det är vad jag hört men jag är inte så himla påläst om just det. Jag tycker däremot att de "dyra" fodren man köper i zooaffärer faktiskt blir billigare i längden än att kånka på whiskas och allt vad det är från affärerna. Vi köper stora säckar med Hills och de räcker hur länge som helst känns det som. | |
| Tess 08 | 2009-12-01 20:52 | |
![]() | Vi kör också stora säckar, men inte just märket Hills. Tror det var Royal Canin vi har haft och det är underbart! 10 kilo som räcker längre, längre till våra två kattor :) Största fördelen är att man slipper köpa foder så ofta | |
| Tess 08 | 2009-12-01 20:52 | |
![]() | le-lou - stackars kisse :) | |
| le-lou | 2009-12-01 20:56 | |
![]() | tess - ja hans stolthet var lite filad på under den tiden kan man säga :/ | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2009-12-01 21:12 | |
![]() | För mej som varken har bil eller stora utrymmen att förvara stora säckar i så är det inte ett alternativ att handla större och på så sätt få ner priset. Jag är i stort sätt begränsad till de närliggande affärerna. Men jag håller mej till willys mat tills motsatsen är bevisad för mej. Det vill säga att jag skulle märka på min katt att han mår dåligt. | |
| Smultronet81 - Ej medlem längre | 2009-12-02 14:36 | |
![]() | en liten kattunge på 12 veckor som heter Kiwi!! Blandras. Hittills har mkt hunnit gå sönder hemma, krukor, gardiner osv. :) Men lite "spill" i början får man räkna med. Kattungen går på låda sen jag hämtade henne. Helt underbart gosig!!!! | |
| monew | 2009-12-02 14:38 | |
![]() | ååh gulligt =) | |
| sötsigne | 2009-12-02 14:40 | |
![]() | Bullen, en perser :) | |
| Zuzette | 2009-12-02 14:41 | |
![]() | Perser x flera :) | |
| nettan23 | 2009-12-02 14:52 | |
![]() | Vi köper Perfect fit senior till katten (+ senior burkmat) och Doggy Proffessionell Extra Valp till hunden (utblandat med burkmat) | |