Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 575 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mirr | 2009-02-02 14:26 | |
![]() | Funkar inte nästan bara slumpspel där | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2009-02-02 14:28 | |
![]() | Det e väldigt få klassiker inloggade helt enkelt, men kom du så kommer fler efter ;-) | |
| Mirr | 2009-02-02 14:29 | |
![]() | Hinner inte just nu, kan bara inte förstå attt slumpspelarna inte kan bjuda oss på ett rum mest för klassiska så vi slipper leta runt. | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2009-02-02 14:52 | |
![]() | Nu e det så Mirr att när ett rum ser ut att ha mycket folk så kommer fler efter, just nu är det tillåtet med alla typ av spel i Papegojan. Därför ser hoppas vi klassikerspelare såklart att så många som möjligt fyller Papegojan m just klassiskt spel så att det en dag märks hur stort intresset är. Då kanske ägarna kan göra det till ett eget rum. (?!) Men då krävs det att klassikerna kommer dit, jämt o hela tiden ;-) | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2009-02-02 17:36 | |
![]() | *Come out and playyyyy...* | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2009-02-02 18:01 | |
![]() | Så var vi där igen, rummet e fullt o klassikerna kommer inte in... buhu. | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2009-02-02 18:29 | |
![]() | Hörninini, i Girren etc... Kom igen nu ;-) Har ju fått snälla slumpare att byta rum så ni kommer in i Gojan. Seså... marsch. Hehe. En för alla, alla för en | |
| Skrmf | 2009-02-02 19:22 | |
![]() | hahah, visste inte att det fanns ett forum... men jag stödjer detta klassiska spelrum mycket! =) | |
| Bitte - Administratör | 2009-02-02 19:26 | |
![]() | Menar du att du kör ut slumpare som råkas logga in där,, hmm det låter inte trevligt Bitte | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2009-02-02 19:40 | |
![]() | Bitte, här körs inte ut folk... Tycker inte du ska försöka få det till något som inte stämmer. Uppviglare. Michelle | |
| Nemi | 2009-02-02 19:45 | |
![]() | Det är ingen som blir utkörd därifrån. Det verkar vara rätt många klassikerspelare som samlas där och spelar och det är ju roligt och de slumpspelare som förvirrar sig dit upptäcker ju efter ett tag att de inte hittar så många motståndare och knatar till andra rum. | |
| blankafaen - Ej medlem längre | 2009-02-02 19:57 | |
![]() | "Menar du att du kör ut slumpare som råkas logga in där,, hmm det låter inte trevligt" Bitte, var du inne i rummet och läste chatten? Jag var där inne och skrev precis just det där i samband med Silverins mycket vänligt formulerade förfrågan (du kan t ex kolla med spelvärden Nemi, hon var delaktig i chatten), att det alltid finns de som verkligen vill läsa in nåt annat än det står i en text. Din kommentar var ett ypperligt exempel på att du, Bitte, dels inte vet hur diskussionen har gått och dels att du verkligen vill tolka det till det sämsta och till råga på allt, att du av nån anledning inte vill att det ska få finnas ett rum för klassikerspelare. Du får gärna spela vad du önskar för mig och i vilket rum du har lust, det står dig väldigt fritt och denhär klassisk-kampanjen som varit aktuell har gällt dem som är intresserade av att spela klassisk scrabble, inte de andra varianterna - INGEN har försökt få folk att välja att spela nåt annat än det de föredrar. Många slumpspelare har f ö inte vetat om klassisk-kampanjen i Papegojan men när de fått info i chatten inte har upplevt det som ett problem att gå in i ett annat spelrum istället. Mig veterligen har förfrågan till slumparna om att byta spelrum bara kommit när det blivit fullt i Papegojan men det funnits plats i flera av de andra spelrummen. Bitte, du sitter väl inte och grunnar på om det är så att en stackars slumpspelare tvingas ut ur rummet och inte har nåt annat rum att gå till..? | |
| Nemi | 2009-02-02 20:08 | |
![]() | Men..såja :) Inte övertolka saker nu och bråka. Jag tror bara Bitte feltolkade Silverins inlägg som att slumpspelare jagades ut ur rummet eller nåt annat burdust. Feltolkningar är lätt hänt och jag tror inte det pågår någon slags jakt på "olämpliga spelare" i Papegojan. Att vänligt upplysa om att papegojan numera är ett inofficiellt rum för klassikerspel är ok men att säga åt någon att gå därifrån är ej ok och jag tror att de engagerade klassiker-rum-förespråkar na väl vet vad som är ok och inte ok att göra. | |
| L1973 | 2009-02-02 20:12 | |
![]() | Papegojan för klassiskt! I´m in!! =) | |
| blankafaen - Ej medlem längre | 2009-02-02 20:21 | |
![]() | Nemi, tar du Bittes insinuanta inlägg i försvar..? Sånt evigt tjafs det hela tiden är från slumpspelarna om att det inte passar att avsätta ett spelrum för klassiskt spel så reser jag helt enkelt ragg när jag vet att bakgrunden till det inlägg Silverin gjorde är nåt helt annat än det Bitte i sin kommentar vill färga det till; hallå, vi har väl alla läst det i bra många inlägg hur dåligt hon tycker det är att det skall finnas nåt annat än det som alltid har funnits?? | |
| blankafaen - Ej medlem längre | 2009-02-02 20:26 | |
![]() | Jag vill tillägga att det kryllar av vettiga och smidiga slumpspelare här som verkligen inte har nåt behov av att motarbeta idén med ett spelrum för klassiskt spel, en eloge till er för det!! Lätt hänt att man generaliserar när man blir vred. | |
| Nemi | 2009-02-02 20:32 | |
![]() | blankafaen: Nej jag försvarar inte någon. Jag menade bara att det rätt tydligt handlar om ett missförstånd och jag tror personen som tolkade fel kommer förstå det i efterhand. Drygheter och liknande accepteras inte på Betapet och om jag ser sådant kommer jag ryta till. Nu tolkade jag bara Bittes inlägg som en feltolkning och därför har jag inte rytit till. Jag tog dessutom och förklarade att det inte verkar försigkomma någon slags "mobbning" av de som vill spela annat än klassiskt i papegojan, detta för att visa på att feltolkningen inte har någon verklig förankring. Jag vill bara inte att det ska blossa upp något bråk här. | |
| Nemi | 2009-02-02 20:37 | |
![]() | Det verkar ju som att de flesta tycker det är ok att ett enda litet spelrum befolkas av klassiker-spelare och de flesta som inte spelar klassiskt har nog inga problem att välja något av alla de andra 8 rummen istället :) | |
| L1973 | 2009-02-02 21:40 | |
![]() | Tycker att vi som vill ha klassiska spel får skärpa till oss med ockupationen av papegojan. Slumparna och specialarna gör sitt bästa för att ta över =) | |
| Dallonpaj | 2009-02-02 21:51 | |
![]() | Jag har klamrat mig fast halva dagen i papegojan, för klassiskt spel såklart;) | |