Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 24 |
Mobilspel
| Pågående | 19 751 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2009-01-25 01:04 | |
![]() | Kolb Och det med rätta... Kärlek har inte med yttre ting att göra .... blir man kär spelar det ingen roll om den andre är världens snygging, med alla de attribut veckopressen efterlyser ... eller bara en alldeles vanlig underbar människa med allt vad det innebär av fel och brister.... Tvärtom, det är ju just de egenheter och avvikelser som varje människa har som gör dem till de unika individer de är --- och det är ju det unika i dem man älskar... | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2009-01-25 01:07 | |
![]() | Jag är inte så känslig. Men när man skriver med såna ord. Ett inlägg där det står medicinska uttrycket cerebral pares i förkortning... inte för att jag har det. Men jag tycker att man då har gått över staketet för länge sen. För här på Betapet finns alla sorter handikappade, feta, magra, vackra , fula osv.. som läser inläggen i forumet. | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2009-01-25 01:22 | |
![]() | juicey.. Tjejerna i Sverige är otroligt bortskämda. Inte konstigt att svenska män söker kvinnor utanför Sverige. Såna som uppskattar det männen gör för dem. Jag har haft intressanta samtal med både män o kvinnor i olika kulturer genom jobbet. Även med svenska manliga vänner till mig som jobbat utomlands. Jag själv har bott ett par år utomlands fast som barn. Utomlands tror de knappt att det är sant att mannen diskar, tvättar, lagar mat, byter blöjor mm. Jag är en sån man som gör allt detta. Ja, jag fixar med bilen oxå. Vad vill ni tjejer? Är ni så jämlika? Ni ska va tacksamma för de svenska männen.Ingen annanstans i världen gör männen så mycket för sina kvinnor. | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2009-01-25 01:23 | |
![]() | Sluta dra alla över en kam!!! | |
| micro113 | 2009-01-25 01:26 | |
![]() | Jag är väl oerhört bortskämd då min man sköter allt som ingår i hemmet och runt barnen, jobbar och tar hem pengar, tar allt det tunga ..... fast jag älskar honom också för det... så bortskämd är jag, men faktiskt inte otacksam.. | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2009-01-25 01:28 | |
![]() | Ska vi vara tacksamma över att nu kan tänka er att byta blöjor på de gemensamma barnen?!?! Du måste skämta Kolb. | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2009-01-25 01:30 | |
![]() | Ni - inte nu. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-01-25 01:30 | |
![]() | kolbxbo, 1950-talet ringde och ville ha tillbaka sin kvinnosyn.. | |
| Jeannica | 2009-01-25 01:30 | |
![]() | Nu blir jag nästan förbannad. Kolb. du blir förnärmad när handikappade och andra nämns och så skriver du ett sånt inlägg om kvinnor...suck... Så du menar att du gör de sakerna för DIN kvinna då? Och att hon ska vara tacksam för att du gör det ÅT henne. Vad har du för kvinnosyn egentligen? Bara för att de inte kommit lika långt som vi utomlands så ska vi svenska kvinnor vara tacksamma för att vi får hjälp med våra sysslor alltså? *Skakar lite förundrat på huvudet* | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-01-25 01:31 | |
![]() | Arslen och svin finns av alla kön, från alla länder, av alla religioner. Mest framträdande blir deras negativa sidor då man projicerar sina tidigare dåliga erfarenheter av andra arslen och svin från sitt tidigare liv på dem. Man får ta sig en liten titt i den egna spegeln emellanåt. Och försöka att faktiskt inte i vanlig ordning blunda för det som uppenbarar sig där för en gångs skull. Kanske till och med drista sig till en liten reflektion över sina egna beteenden och deras eventuella påverkan på andra kännande individer. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2009-01-25 01:31 | |
![]() | "Jag själv har bott ett par år utomlands fast som barn. Utomlands tror de knappt att det är sant att mannen diskar, tvättar, lagar mat, byter blöjor mm." Utomlands som i "hela den övriga världens alla länder", eller? | |
| micro113 | 2009-01-25 01:35 | |
![]() | Undrar för övrigt om tacksamhet ens skall finnas i ett förhållande ... skall vi inte göra saker för varandra, och kunna ta emot det av den andre som en naturlig del i att vara i en tvåsamhet .... Tacksam är jag när killen på ICA lämnar min tappade plånbok i kassan, eller tjejen på stranden räddar mitt barn som håller på att drunkna .... | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-01-25 01:35 | |
![]() | kan alla säga misogyn? | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2009-01-25 01:36 | |
![]() | Nu blev det tokigt. Jag har inget emot alls att byta blöjor på mina barn. Vad jag menar är att det är en självklarhet i Sverige. Observera. Jag är FÖR jämlikhet! Men jag pratar med mina utländska kollegor på jobbet så blir det ömsesidigt förvåning! I Indien gör inte mannen ett dyft i hemma. Möjligtvis torka av tvrutan. De förvånas att vi svenska män gör mycket av vad de anser vara kvinnans uppgift. Jag sa till min indiska kollega att när han kommer hem till sitt land att han tar hand om sin kära fru o delar på bördan. det skulle han. Han har lärt sig mycket om vår västerländska kultur. | |
| Piaree | 2009-01-25 01:38 | |
![]() | Du har aldrig tänkt på att det kanske är dej det är fel på & inte tjejerna...? | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2009-01-25 01:39 | |
![]() | Då tackar jag och min upprörda puls för att du klargjorde hur du tänkte där, Kolbx. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-01-25 01:41 | |
![]() | Jag jobbar på en tjejdominerad arbetplats så ja, tjejer är gnällisar | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-01-25 01:43 | |
![]() | Jag har tillbringat mycket tid i Indien. Kvinnorna jag mötte där hade många uppgifter i hemet. Deras män jobbade ca 16 timmar om dygnet. | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2009-01-25 01:46 | |
![]() | Jag drar mig ur den här diskussionen. Känsligt ämne- många som missuppfattar. Antagligen skriver jag så tokigt....att mitt budskap inte når fram. Jag själv ser det som en plikt att dela på hushållets uppgifter. Skit i ordet tacksam. Det är ett krav som både man o kvinna har att uppfylla för varandra. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-01-25 01:54 | |
![]() | Oj, Kolbxbo, jag menade inte så!!! | |