Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 758 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2009-06-30 17:03 | |
![]() | På samma sätt som ägare som trallar runt med en hund utan koppel så skyr jag hundägare som pesten som knyter fast sina vovvar utanför affärerna, gärna så man inte kan undvika att gå extremt nära den för att ens ta sig in i affären. | |
| eebbbbaa | 2009-06-30 17:21 | |
![]() | nu tycker jag att du tar i lite väl hårt le-lou, visst jag håller helt och fullt med deij om att knyta hundar utanför affärer men om man har full kontroll över hunden ska det väl inte vara några problem att ha hunden lös ? själv har jag alltid min hund lös på avskilda vägar och även på platser sär det är mindre folk. Han är dock bara 1 år så självklart får han inte gå lös nära bilvägar eller lekplatser, Hunden min är from som ett lamm men är man hundrädd så är man och då är det kanske inte ultimat om en över glad Labrador kommer springandes för att leka. Men hundar lösa på fotbollsplaner och liknande tycker jag personligen är helt okej ! | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-06-30 17:28 | |
![]() | 1-åriga söta labradorer som glatt springer fram viftandes på svansen till fel hund - kan bli ett livlöst stycke hund om man har otur. Jättetråkigt om det händer, men jag skulle inte bli förvånad om det snart händer mig med tanke på alla de gånger hundar som kommit fram inte varit ute efter lite småbus. Absolut - skit i att koppla hunden. Men gråt inte om den blir ihjälbiten. | |
| sophistry - Ej medlem längre | 2009-06-30 17:36 | |
![]() | Högg, men orsakade inga skador. Hur definierar du "högg". Antagligen bet hunden inte pojken. | |
| sophistry - Ej medlem längre | 2009-06-30 17:38 | |
![]() | Inlägg ovan riktades till barbi. | |
| le-lou | 2009-06-30 18:00 | |
![]() | eeebbaaa - Att hålla hunden o-kopplad bland folk är dumt (tycker jag), det finns ohyggligt många människor som är hundrädda och det är väldigt otrevligt att möta en lös hund oavsett. Hunden må vara snällast i världen men det varken vet eller bryr sig knappast den hundrädde om, eller hur? Jag är själv rädd för stora hundar och tycker det är riktigt obehagligt när en sån kommer farande emot mig. Vi är ute och går i skogen ibland och där är det tydligen helt ok att ha hunden lös, vet inte hur många ggr jag varit nära att pinka på mig av att stå öga mot öga med en lös schäfer utan ägare där.. usch. En hund som kommer lös och springer fram mot vår hund däremot, när han är i koppel får förmodligen ett ganska ovänligt bemötande tillbaka. | |
| Miss_jk | 2009-06-30 18:26 | |
![]() | Hur 17 har man full kontroll över hunden om man inte har den kopplad? Det är ren idioti att tro att en hund aldrig kommer bita någon bara för att den inte gjort det tidigare. Håll hundarna kopplade eller släpp dem lösa i hundrastgårdar, alt. i skogen. Och med skogen menar jag inte den lilla dungen i Vasaparken, utan SKOGEN. | |
| sophistry - Ej medlem längre | 2009-06-30 18:37 | |
![]() | Jag håller mina hundar kopplade. De går så fint "fot" intill mig på promenader. De störs inte av kopplet. Det är inte för att jag är rädd för att de skulle springa omkring och önska anfalla folk utan för att jag är rädd om mina hundar. De kan ju få för sig att gå och hälsa på en hund på andra sidan av vägen och bli överkörda av en bil eller bli anfallna av folk som är hundrädda eller inte gillar hundar. Jag är mer rädd för labila människor som finns överallt än för hundar. De flesta hundar i Sverige har fått god uppfostran. Hur många människor har fått det? | |
| micro113 | 2009-06-30 18:52 | |
![]() | sophistry Om du läser inläggen så ser du att det gick hål i huvudet från hörntänderna -- så även om det var ytligt så var det ju skada. | |
| sophistry - Ej medlem längre | 2009-06-30 18:59 | |
![]() | Läste slarvigt. Då var det ett allvarligt bett. | |
| barbi | 2009-06-30 19:03 | |
![]() | Min son blev skadad sophis!! molle min son är fortfarande linte smått rädd för våra små hundar här hemma:( men vi försöker träffa som många hundar som det går just för att han inte ska va allt för rädd. Men det är svart när man ser paniken i hans ögon:( men jag tror jag gör rätt för hans skull... Hunden va lös hunden bor inte ens på samma gård utan i samma område (några gårdar bort) Hunden varna inget innan han flög på:( barna som hade hunden såg allt och vart så chockade dom kan inte förstå varför! Min son lekt bara med ett annat barn (andra barnet har ingen anknytning till hunden) | |
| Qfish - Ej medlem längre | 2009-06-30 19:20 | |
![]() | Just L...Du resonerar mycket sunt Aldrig hundens fel | |
| eebbbbaa | 2009-06-30 19:26 | |
![]() | Förstår eran reaktion, då ni inte känner hunden så vet ni heller inte att han inte sticker. Visst kan det hända saker som gör att han springer iväg en bit, men aldrig så långt så att jag inte ser honom. Jag vet att jag antagligen kommer få en massa svar i stil med att du kan aldrig veta vad hunden hittar på och hur vet du att han inte sticker ? Nej, det kan jag självklart inte veta, men jag har också uppfostrat hunden att inte springa ifrån meij, tror inte heller att han skulle vara dum nog att springa fram till en hund när dom oftast visar något i stil med att 'blåsa' upp sig, morra, eller helt enkelt visa aggressivitet i största allmänhet för att varna hunden som kommer. | |
| Miss_jk | 2009-06-30 19:34 | |
![]() | Vad spelar det för roll om du ser honom eller inte? Han kan väl hugga även när du tittar på? Och även om du ser honom så kan han skrämma vettet hur någon stackars hundrädd människa. Varför kan ni inte ha hunden i koppel när ni är bland folk? Skaffar man hund så måste man ju veta med sig att det innebär extrajobb. Åk ut i skogen och släpp lös hunden eller gå på gator och torg med hunden i koppel. Inga konstigheter liksom. | |
| sophistry - Ej medlem längre | 2009-06-30 19:41 | |
![]() | En av mina hundar är blandras med flera olika vallhundsraser som förfäder. Han är mycket kärleksfull och god hund och lever under lugna och harmoniska förhållanden. Har hört att just vallhundar kan hugga till då de försöker valla både folk och djur. Jag vet inte vad som vore bäst, att låta hunden vara mer lös än att den alltid är kopplat. Det senare gäller för mig, då en del i vår omgivning är väldigt hundrädda. Dock har hunden aldrig nafsat på någon, men eftersom han är jättestor och har dessa raser i sig + att han är blandras, blir ju folk osäkra. Men, tänk, om han sliter sig lös och inte kan handskas med den sällsynta friheten. Djur är ju inga programmerbara maskiner utan levande varelser, som faktiskt kan uppföra sig olika än det invanta och inlärda i olika och nya situationer, t ex. om någon hundrädd person blir arg eller rädd och uppför sig hotfullt mot hunden. Jag ryser! Han är stor och stark som en oxe och vinner säkert det potentiella slagsmålet. När jag läser om hunden som bet barnet, så börjar jag tvivla på om man någonsin kan lite på ett djur - egentligen! | |
| Stubin | 2009-06-30 20:54 | |
![]() | Jag förstår inte varför vissa envisas med att säga att "min hund är så snäll och väluppfostrad och skulle inte göra en fluga förnär, han lyssnar alltid när vi är ute och jag har ett osynligt koppel på". Om din hund springer fram till en kopplad hund så blir den kopplade hunden trängd, just för att han är kopplad och vet att han sitter fast det är då det kan hända saker. Och om du nu tycker att det är så kul att skrämma slag på hundrädda människor i tron att du har full kontroll på din hund så kan jag bara beklaga, en hund har sina instinkter och man SKA aldrig lita på sin hund, det har alldeles för många gjort och det har hänt alldeles för många olyckor pga det. I tätbebyggt område finns ofta skyltar där det står att man inte får rasta sina hundar och det måste respekteras. Har själv haft hund, han var lydnadschampion och jag kopplade honom jämt när jag mötte folk, även i skogen då folk som inte är rädd talade om att det var bra att jag gjorde så för att dom trots allt kände rädsla pga att han var så stor. Jag respekterar människor som är rädd mer än att jag vill skylta med att jag har en lydig hund. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-06-30 21:01 | |
![]() | Ja en hund ska vara kopplad anser jag. Det finns många människor som är hundrädda. Och INGEN människa kan ha 100% koll på sin hund. Om det kommer ett rådjur eller hare drar nog dom flesta hundar efter:) | |
| kajix | 2009-06-30 21:03 | |
![]() | är det någon som vet vilken typ av ekonomisk kompensation man kan vänta av hundägaren i en sån här situation? | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-06-30 21:04 | |
![]() | hurdan situation kajix | |
| Miss_jk | 2009-06-30 21:06 | |
![]() | Att ens barn blir huggen i huvudet antar jag... | |