Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 790 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-07-09 00:08 | |
![]() | Har man råkat få tänderna utslagna vid något tillfälle. Ja,då lär man sig att hålla käften. | |
| apbur | 2009-07-09 00:09 | |
![]() | carlmartin, att man förespråkar nolltolerans mot våld i samhället är en sak. Att folk tar det på så blodigt allvar och gör det till en sanning är för mig helt befängt. Det är just sunt förnuft jag efterlyser vilket ingen utom kaninen har kunnat komma med hittills. Nolltolerans som personlig sanning är inte förnuftigt enligt mig. | |
| Ond_kanin - Ej medlem längre | 2009-07-09 00:10 | |
![]() | det är inte riktigt samma sak ändå som en örfil vid ett isolerat tillfälle.. men man ska inte gå omkring och dela ut örfilar till varenda människa man känner.. | |
| micro113 | 2009-07-09 00:11 | |
![]() | apbur Och acceptans av våld är inte förnuftigt enligt mig, eftersom jag levt med våld och inte vill göra det igen. | |
| Lill-IT | 2009-07-09 00:12 | |
![]() | Jag har slagit en människa en gång för väldigt många år sen, men det var i en form av nödvärn. Absolut inget jag är stolt över, men stunden krävde det. Jag har tidigare fältat i många år. Och ofta har jag fått ta hand om dem som råkat ut för någon som tycker att en käftsmäll är bästa sättet att lösa konflikter/gräl på. Så mycket onödigt våld... Jag har även extraknäckt som bland annat dörrvakt, och även där fick man vara med om en del. Sen att alkohol sätter de normala spärrarna ur spel, det vet vi nog alla. Men om man då inte kan behärska sig när man dricker, så ska man inte dricka alls. | |
| apbur | 2009-07-09 00:13 | |
![]() | Jaha, jag skulle vilja veta vilka tonårsföräldrar som anmäler sin straffmyndiga 15-åring då han drar till lillebrorsan så frisyren rufsas till. | |
| micro113 | 2009-07-09 00:14 | |
![]() | Ond kanin När det gäller mitt äktenskap så skulle det räcka med en isolerad örfil för att det skulle vara förstört -- hur skulle jag någonsin kunna lita på att det aldrig kom en till? Jag tar inte emot, och jag delar inte ut örfilar, och vi har kunnat gräla både hett och passionerat utan det i tjugo år, så jag tror inte på att det är något man skall behöva acceptera heller. | |
| micro113 | 2009-07-09 00:16 | |
![]() | apbur Det erkänner jag, att när ungarna har slagits har jag inte anmält dem - men vi har gått emellan och vi har lärt dem att behärska sig. Idag är de vuxna och det skulle inte vara accepterat om de slog i varandra. | |
| Ond_kanin - Ej medlem längre | 2009-07-09 00:18 | |
![]() | vem har sagt något om att acceptera, micro? inte jag iaf, påpekar bara att det finns vissa skillnader och att saker ibland händer "av misstag". lägg märke till de ironiska citattecknen.. | |
| kermis | 2009-07-09 00:18 | |
![]() | "jag tror man själv vet med sig när man har förtjänat en örfil" Hum... Det är ju precis sådant förövaren i ett misshandelsförhållande nöter ner. Offret förtjänar sina örfilar på grund av skitsaker. Nu tror jag inte apbur tänkte alls på såna förhållanden men det där var ... Läskiga ord. Apbur: Är du inte rädd att ribban höjs, att våldet eskalerar? Ibland är det ok med en örfil, ibland en knytnäve. Nästa steg är att vi kan förstå och förlåta killen som spöade ner både sin fästmö och bror när han hittade dem i sängen tillsammans. Så småningom vi kanske kan börja acceptera att man ibland helt enkelt blir så arg att man misshandlar en människa tills den inte vaknar från sjukhussängen. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-07-09 00:19 | |
![]() | Nu får du byta bild kanin, annars blir jag rädd för dig. :/ | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-07-09 00:19 | |
![]() | Jag nöjer med att rya till. Har sett så mycket skit så det räcker och blir över. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-07-09 00:19 | |
![]() | aja apbur - hade ju vart lite lättare att förstå dig om du hade gjort den distinktionen från början. sen går du ut ifrån att folk inte tycker som du, men jag vill hävda att du bara har uttryckt dig slarvigt och ofullständigt. konstigt att du inte förklarar dig när du får invändningar från folk som har upplevt allvarligt våld. du är nog inte så smart som jag har trott. eller så gillar du att folk tycker annorlunda än du, eller så är du pömsig :) | |
| kermis | 2009-07-09 00:19 | |
![]() | oj, fastnade framför tvn och glömde posta... blev lite sent nu :) | |
| Ond_kanin - Ej medlem längre | 2009-07-09 00:20 | |
![]() | tyvärr är det så här jag ser ut miss yoco..kan inte göra så mycket åt det..:) | |
| fåntrattis | 2009-07-09 00:20 | |
![]() | micro113: Jag är lite nyfiken på vad du menar med att de inte skulle vara accepterat idag då dina barn är vuxna. Ponera att en örfil har utdelats syskonen emellan. Skulle det accepteras eller skulle det få följder, och i så fall vilka? | |
| Tess 08 | 2009-07-09 00:21 | |
![]() | Skrattar och blir förvånad samtidigt! Menar du, apbur, att det ibland är ok med en örfil???? Oavsett om man 'förtjänat' den eller inte så slår man inte! Jag försöker nästan varje dag att pränta in i mina barn att MAN FÅR ITNE SLÅSS!!! Oavsett vad den andra personen gör så slår man INTE, inte ens om den andra personen slog - INGEN får slå!!! | |
| apbur | 2009-07-09 00:22 | |
![]() | Men micro, du måste förstå att det är skillnad på en person som delar ut en örfil som en engångsföreteelse och en person som använder våld systematiskt för att få sin vilja igenom eller kontrollera någon? Du har dina dåliga erfarenheter, javisst. Om du tror att det bästa för dig är att ha nolltolerans mot våld för att du inte kan avgöra om örfilen kommer resultera i dagligt våld eller inte får stå för dig. Gör så om du tycker det är bäst. Jag anser personligen att du misstror ditt förnuft och måste rätta dig efter en princip. | |
| Tess 08 | 2009-07-09 00:27 | |
![]() | Jag skulle ALDRIG i helvetet acceptera en örfil!! ! Inte en j'*la chans!!! Det finns INGET jag skulle göra som skulle berättiga att någon får slå mig!!! Ja, förutom att slå någon då, men det gör jag inte (hur mycket jag än skulle vilja ibland) | |
| micro113 | 2009-07-09 00:29 | |
![]() | fåntrattis Den som delar ut örfilen skulle givetvis få familjens fördömande av handlingen som en konsekvens -- om den som fick örfilen valde att anmäla så skulle den stöttas i sin anmälan, eftersom mina barn är lärda att våld skall anmälas och att man får stå för sina handlingar. Vi skulle dock inte ta avstånd från barnet, utan från själva handlingen - vara tydliga med vår ståndpunkt. Vid en eventuell anmälan skulle vi också stötta det anmälda barnet i den process som skulle bli -- men vi skulle anse att det var en konsekvens av dennes egna handlingar och ett ansvar man därför får ta på sig som aggressor. Det skulle dock vara en svår situation det medger jag. Och som mamma skulle jag nog önska att de gjorde upp utanför rättsalen och att det aldrig hände igen. | |