Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 18 738 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-08-26 12:12 | |
![]() | Jag tänkte mest på hur avarter uppstår. Att boken kanske kommer före filmen och ibland tvärtom. | |
| ANDERStG | 2009-08-26 21:15 | |
![]() | Puritan? Jag? | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-08-26 21:20 | |
![]() | Absolut Anders. Alla finnar är ju det. :P | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-08-26 21:21 | |
![]() | *retas, retas, retas - juh* :D Sorryyy att jag frångår ämnet. Ska sluta nu. | |
| AMBERWAVES | 2009-08-27 22:57 | |
![]() | Förmodligen skulle jag sitta bredvid och fullt förstå fascinationen. | |
| le-lou | 2010-11-29 08:01 | |
![]() | intressant dokumentär på svt. svtplay.se/v/2248021...ar _pa_porr | |
| Satyra | 2010-11-29 13:35 | |
![]() | Har tittat på den nu, le-lou och kunde inte se att den sa något mer än man redan vet/tror sig veta. Jag tycker personligen att det skulle vara mer intressant att se ett liknande experiment gjord på kvinnor, där snygga, välutrustade manskroppar främst var vad som exponerades och där sexet i sig var HELT styrt av vad kvinnor främst faktiskt tycker ÄR skönt sexuellt. Tror nämligen inte ett skit på att män skulle vara mer intresserade av sex än kvinnor och/eller ha större behov av sexuell tillfredsställelse. Om det verkar så beror det nog mest på - tror jag - att den visuella sexmarknaden helt enkelt inte tilltalar kvinnors fantasi på rätt sätt. | |
| vildman | 2010-11-29 13:44 | |
![]() | Jag tror Satyra har HELT rätt. | |
| bj-olle | 2010-11-29 14:04 | |
![]() | "Ronny 2009-08-24 14:54 "det är sånt hysch hysch i de svenska stugorna så fort ämnet tas upp. jag tror att många som säger "usch jag skulle aldrig kolla på det, det är kvinnoförnedrande" jag tycker snarare det är tvärtom. att alla ska vara så accepterande, att det är fel o vara emot, att många säger att det är okej att titta fast dom egentligen inte alls tycker det." för mig är porr precis det motsatta. det är bara okej sa länge alla latsas som att det regnar och uppehaller en politiskt korrekt fasad. man ska bara prata om det med antingen A. stackars offer för porrindustrin, det tycker vi alla B. jag gillar porr fastän jag är kvinna C. jag drar skämt om porr eftersom jag är man, men jag berättar aldrig seriöst om hur mycket det hetsar upp mig och hur mycket jag ser. det är lite som att vara artig mot nagon i trapphuset. man säger hej och fragar hur det är, och de svarar, fastän bada vet hur mycket bada skiter fullständigt i det. hade man helt ärligt inte latsas om varandra hade det varit ohövligt, och hade man svarat pa fragan om hur det star till med "som om du bryr dig, men min man har cancer" hade det varit ännu värre. ibland känns det som att det bästa är att bara ga ut i trapphuset när man vet att man är ensam där, för att slippa nagon av de tre situationerna. och samma attityd ska man ha till porr. hall allt under ytan och "stanna i lägenheten till trapphuset är tomt" för total husfrid eller gör den artiga konversationen som inte leder till nagonting (ovanstaende ABC). sa mitt problem med TS's situation skulle vara att killen är sa öppen med sin porrgluttande. det äckliga är egentligen inte själva porrtittandet, utan det motbjudande osociala i att inte göra det i smyg, och det ännu mer motbjudande, lite anala perverterade sättet att "erkänna" det. det later liksom lite sa... tänder han pa att vara öppen med det för dig eller? eewww.... | |
| le-lou | 2010-11-29 15:13 | |
![]() | Satyra jag håller med till viss del - men skulle ännu hellre se samma undersökning gjord på kvinnor, dvs låta kvinnor ta del av filmerna som männen fick. Jag tror nämligen att många mer kvinnor tittar på exakt den porren som finns (den som är sagd: gjord för män) och gillar den dessutom. Köper inte att kvinnor alltid gillar en speciell typ av porr tex den här softa som ofta saluförs som just till kvinnor. | |
| golden | 2010-11-29 15:17 | |
![]() | jag följde en diskussion på ett familjeforum häromdan angående kvinnors porrintresse. jag blev förvånad över vilka snuskiga fantasier människor bär omkring på.. lite glatt förvånad faktiskt | |
| Satyra | 2010-11-29 15:22 | |
![]() | Nej le-lou, det behöver nog inte vara softare, utan med mer riktad exponering av vackra/uppeggande manskroppar som utför, vad de flesta kvinnor jag känner i alla fall, tänds av och verkligen gillar. | |
| le-lou | 2010-11-29 15:32 | |
![]() | ja men nu tar du upp lite av de här stereotypiska formerna av porr som sägs tilltala kvinnor. Vi gillar manskroppar, snygga sådana utan att se för mycket tex. Bilderna ska vara mer vackra än råa och avslöjande. Det är just det jag menar. En rundfrågning bland kvinnor som jag känner, glor på exakt samma porr som de män jag frågat :): faktum är att kvinnorna verkar vara mer intresserad av fetischer och lite "udda" varianter än männen.. Men jag säger inte heller att just min bekantskapskrets representerar den "vanliga" kvinnan, lika lite som jag tror din gör det. Jag är mest ute efter att förgöra stereotypen som finns när det kommer till kvinnor och porr, alla är olika och det gäller ju kvinnor som män. | |
| Satyra | 2010-11-29 15:48 | |
![]() | Din tolkning blev tydligen så ja, le-lou. Men jag menade inte alls att skeendet/bildspråket i sig behöver vara romantiskt/vackert, så du missförstod mig nog. Men äh, skit samma. | |
| numsan | 2010-11-29 15:56 | |
![]() | Word Satyra! | |
| Satyra | 2010-11-29 15:59 | |
![]() | :-) | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2010-11-29 16:14 | |
![]() | I slutändan kanske det inte är så stor skillnad mellan kvinnor och män gällande vad de finner intressant? www.aftonbladet.se/n...81 76810.ab | |
| Satyra | 2010-11-29 16:33 | |
![]() | Jo det tror jag att det är - ur porrfilmsvy, Locomondo. ;-) | |
| Satyra | 2010-11-29 16:35 | |
![]() | Skrev det innan jag kollat din länk, men jag klassar inte barnporrbrukare som friska i skallen, så de är inte relevanta i diskussionen ändå ... | |
| apbur | 2010-11-29 16:50 | |
![]() | Jag har för mig att kvinnor är mycket bredare när det kommer till att visuellt gå igång på något. Kvinnor förbereder sig för parning både vid bögsex, lesbiskt sex, elefantsex och när de ser något avlångt i samband med en hålighet. Männen är inte så fantasifulla utan kräver mer specifika bilder. Klart inte kvinnor efterfrågar porr lika mycket som männen. Hela värden är ju en porrfilm för oss. | |