Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 572 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| brizze | 2009-09-29 14:14 | |
![]() | När jag var en liten parvel - kan väl ha gått i tredje-fjärde klass nånting - så hade jag en kompis som gav sina föräldrar en något udda julklapp: I en H&M-presentpappkarton g lade hon två gem, två clementiner (direktskördade från familjens fruktskål) samt två tuschpennor (stulna från skolan) som föräldrarna kunde ha när de spelade bingo. Idag tycker jag nästan att det var lite gulligt, men då tyckte jag att det var rikitigt snålt. Ungefär som att erbjuda någon ens redan tuggade tuggummi.. | |
| panflöjt - Ej medlem längre | 2009-09-29 14:15 | |
![]() | höjden av snålhet är väl att göra sig lustig över en kompis man bjudit på fest! | |
| Miss Me | 2009-09-29 15:16 | |
![]() | Min mamma jobbar på ett sjukhem. En dag är en dotter där och besöker sin gamla mor.. Min mamma står och grejar i köket när dottern kommer och frågar om det finns tops. Njae, säger mamma, man kan köpa. Dottern: "Njaaa.. Kan man inte ta 2 st från nån av de andras rum?" Min mamma: "Nä, men du kan få köpa. 100 st kostar 5 kronor." Dottern:"Mjaa... Men.. Mamma hinner ju dö innan hon har använt upp dom.." | |
| magga | 2009-09-29 15:18 | |
![]() | Usch säger jag bara | |
| barbi | 2009-09-29 15:44 | |
![]() | Jag och min familj brukar bjuda över varandra på middagar. En kväll så bjöd ja över min syster och hennes (EX) man på middag potatisgratäng o fläskelie hennes ex man tar med säg 2skivor knäckebröd och äter! Min syrra har aldrig skämts så mycke nån gång:P jag vart helt stäld... En annan gång så lånar min syster en bil av våran kompis dom åker ca 12mil och lämnar 200kr till kompisen i bensin pengar och det vart ju några 10extra som hon gav men gjorde de som tack för hjälpen. Men kompisen sa när han fick 200kr att han ville ha 50kr till! Då va ja tyvungen och fråga varför han ville ha mer. Han sa att det kostar ju att ha bilen försäkrad! Och att syrran skulle betala en del av de.. Men ja vart förbanad då och sa hur fan man kunde göra så! | |
| nettan23 | 2009-09-29 15:44 | |
![]() | Att göra sig lustig över en kompis handlar väl mer om dålig stil än snålhet och sen så e ju inte personen ifråga utpekad, kan ju vara vem som helst. Rolig tråd :D På ett ställe jag jobbade så gav man kaffe till kunderna och då ville ägaren inte slösa på kaffefilter, så vi anv samma flera ggr | |
| cokki | 2009-09-29 16:22 | |
![]() | herregud vad man lär sig spartips ha ha ha | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-09-29 16:25 | |
![]() | Miss Me:fy faaaaan.sånt där gör mig förbannad :S | |
| Tess 08 | 2009-09-29 16:31 | |
![]() | En karl i min närhet har också gjort så med sin bil... När han hade en (för honom) ny bil och han skulle fara ut på en resa med några kompisar räknade han ut vad alla skulle betala... Bensin, slitage och annat... För hans bil blev ju rätt sliten av att ha tre (eller om de var fyra) killar i sig på en resa.... | |
| cokki | 2009-09-29 16:38 | |
![]() | jag har nog läst alla inlägg med skrattar fortfarande åt han som tog plastkassar vig tomburks automaterna Det måste vara höjden av snålhet. | |
| cokki | 2009-09-29 16:39 | |
![]() | * vid * narurligtvis | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-29 16:47 | |
![]() | Då kan jag bidra med ett spartips till :P Vi hade ( joo, h a d e ) en person i umgängeskretsen som verkligen var sjukligt snål på många sätt. Hon var ofta redo att utnyttja alla på de mest bisarra sätt, men av någon anledning hade vi rätt mycket överseende med hennes fasoner. En dag ringde hon mig och frågade om jag hade lust att följa med som sällskap till en ort som ligger bra många mil härifrån. Hon skulle dit och uträtta ärenden. Senare samma dag skulle vi få besök av långväga släktingar, så jag hade egentligen fullt upp med att göra hemma, så jag kände mig inte sådär väldigt pigg på det, men sade ändå ja, och följde med. När vi väl var tillbaka hemma, så ville hon att jag skulle betala hälften av bensinkostnaden. - Jag hade ju inte haft någon nytta av turen, följde ju bara med som sällskap och på hennes initiativ... Jag blev så mållös, så hon fick sina pengar, men efter det var det byebye med henne för vår del. Vi springer förstås på varandra fortfarande lite här och där, men nu blir ordväxlingen bara en kort, "hej, allt väl?" osv... | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-29 16:56 | |
![]() | - Det är väl detdär, att uppfattningar om rätt och fel kan ibland så otroligt stort skilja sig från person till annan som fascinerar mig.... Jag tycker det är intressant... | |
| mackz_ | 2009-09-29 16:57 | |
![]() | förut plankade jag på tågen för att det är så hiskeligt dyrt att köpa tågkort | |
| nettan23 | 2009-09-29 16:59 | |
![]() | Ju fler som plankar desto dyrare för oss som betalar ;P | |
| mackz_ | 2009-09-29 17:01 | |
![]() | det tror jag inte på | |
| nettan23 | 2009-09-29 17:05 | |
![]() | Hade alla betalat så hade dom kunnat sänka priserna :) Men förstår dig, sjukt dyrt att åka kollektivt | |
| babatrik | 2009-09-29 17:36 | |
![]() | Min mormor diskade plastfolie... | |
| nettan23 | 2009-09-29 17:37 | |
![]() | Babatrik: Allvarligt? haha xD | |
| babatrik | 2009-09-29 17:38 | |
![]() | Jo, så illa var det. Må hon vila i frid... | |