Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 4 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 68 |
Mobilspel
| Pågående | 19 419 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| amandahug - Ej medlem längre | 2009-10-14 22:35 | |
![]() | Plumspapper: Om du gör tvärtom kanske du inte behöver äta lika mycket. Värm upp magen med en fet efterrätt, och ät salladen därpå. Då löses vitaminerna upp bättre i fettet, och kroppen tar lättare upp näringen. | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-10-14 22:37 | |
![]() | Hihi, kan väl avslöja att jag ofta börjar dagen med kaffe och kaka. Jag vet att det går att hålla sig mätt på lite pengar. Mitt råd blir ändå att försöka dra ned på något annat som kläder och hygienartiklar som ofta inte är värda det pris man betalar. | |
| amandahug - Ej medlem längre | 2009-10-14 22:38 | |
![]() | Ja jag håller med dig om det. Maten är viktig, och bör prioriteras. Särskilt framför öl eller läsk, eller kläder. Det enda undantaget när det gäller kläder är om man ser dem som en investering för att bättra på sina chanser att få jobb. | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-10-14 22:40 | |
![]() | Precis, man kan köpa tvål dagen innan anställningsintervju :) | |
| amandahug - Ej medlem längre | 2009-10-14 22:40 | |
![]() | Eller köpa en skjorta och lämna tillbaka den dagen därpå på öppet köp. | |
| Tess 08 | 2009-10-14 22:45 | |
![]() | Ja, det klart att man ska tänka på hur man prioriterar sina inköp och kanske välja bort andra saker. Själv har jag aldrig ansett att vi äter dåligt eller mat av sämre kvalitet, men det kanske har att göra med att vi har växthus och får gurka, tomat, paprika bla gratis (nästan i alla fall) samt äppelträd och bärbuskar att plocka, frysa in eller tillaga (bären)... Sen kan man ju välja Euroshopper om man anser att det är ok, men jag är nog lite mer kräsen än så... | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-10-14 22:51 | |
![]() | Ja då har du ju det som är dyrt nästan gratis, fast mycket godare :) Mat är det lättaste att dra in på tycker jag. Det är av erfarenhet och iakttagelser av fungerande individer som jag ändrat mina prioriteringar. | |
| Tess 08 | 2009-10-14 22:55 | |
![]() | Skoja att hemodlat är gott! Inte bara för att det är gratis utan för att grönsakerna får en otroligt god smak :) LOVE IT! Har testat att odla bla majs, men det var ingen hit... I år hade jag 4 olika sorters tomater bla päron och big banana (tror jag den hette) och någon svart tomat... såg inte så trevlig ut, men var otroligt god! | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-10-14 22:58 | |
![]() | Ja, det finns knappt några likheter mellan en hemodlad tomat och en från affären. Antar att man slipper bespruta dem också :) | |
| amandahug - Ej medlem längre | 2009-10-14 23:01 | |
![]() | Odling är en hel vetenskap. :) "Till skillnad mot naturligt odlade växter saknar dessa grönsaker, tomater, gurka och sallad, ett femtiotal grundämnen som finns i jord utöver det tiotal som ingår i näringslösningen. Dessa ämnen har idag av forskningen kända livsfunktioner i vår kropp främst när det gäller skydd mot olika åkommor." odla.nu/artiklar/for...rf or.shtml Nån gång när jag orkar ska jag nog göra ett eget växthus och odla alla mina grönsaker själv. | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-10-14 23:03 | |
![]() | Kan vara bra att investera sina sista kronor i ett växthus så man kan bota sig med vitaminterapi när man inte har råd med vårdcentralens avgift på 150 kr eller vad det nu är. | |
| Tess 08 | 2009-10-14 23:09 | |
![]() | Ingen besprutning! :) Men en kruka på balkongen kan väl inte vara så dyrt?? | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-10-14 23:37 | |
![]() | Svenska äpplen, 9:90 kilot på ICA just nu. *mums* ( utländska äpplen skall man aldrig köpa ) | |
| -Torskmacka | 2009-10-14 23:40 | |
![]() | usch så rasistiskt... tänk om man sa så till sina barn i skolan... lek inte med mohammed... han är besprutad. :( | |
| KnivesOut | 2009-10-15 00:43 | |
![]() | >> Bitte, jo jag är medveten om ungdomsarbetslösheten, det är mest därför jag är på landsflykt. Jobbar med datorer. Surt när man är sugen på att åka hem att man bara får riktiga skambud. Tycker folk i allmänhet borde lämna det där sjunkande skeppet Sverige. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-10-15 00:55 | |
![]() | Ehh...hur tänker torsken egentligen? Det är ju mohammed som besprutar - nämligen. | |
| Dallonpaj | 2009-10-15 08:14 | |
![]() | Tess: men det kanske har att göra med att vi har växthus och får gurka, tomat, paprika bla gratis (nästan i alla fall) samt äppelträd och bärbuskar att plocka. Det KAN ju påverka att ni äter så billigt :), en hel del... och som sagt om man köper det billigast kan det bli billigt, om det är bra mat kan däremot diskuteras. Se amandahus inlägg. | |
| Tess 08 | 2009-10-15 18:52 | |
![]() | Dallonpaj -nej! Det påverkar inte mycket... bara lite. Och det jag skrev var ju när vi var bara tre i familjen, nu är vi fem och äter lite mer... | |
| Dallonpaj | 2009-10-16 08:43 | |
![]() | Tess: Fast för oss är det dyrt att handla grönsaker, äpplen och bär, oavsett hur många vi är i familjen. Äter man en frukt varannan dag kanske det inte gör så stor skillnad... här äter vi flera frukter om dagen per person, likaså med grönsaker...kostar rätt mycket ... men inget vi vill avstå från/minska på. | |
| Tess 08 | 2009-10-16 13:04 | |
![]() | Iofs, men det är ju inte så att tomater går att spara en längre tid. Det är ju under någon månad de är ätbara.. äpplena äter jag sällan då de är av en sort som är ÄCKLIG! Syrran var dock hit och plockade ett par banankartonger fulla... I år plockade jag inte ett bär för infrysning eftersom vi knappt äter sylt... | |