Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade39
Mobilspel
Pågående19 675

Forumkategorier

Användare Inlägg  
stol2010-04-20 20:43
Antal inlägg: 1015

Är du säker på att Görans mark inte sträcker sig in i parken.

stol2010-04-20 20:45

Gnagelram

Så dumt att påsta att Antonia är muslim vem har påstått det.

Bitte - Administratör2010-04-20 20:46
Antal inlägg: 24154

Alla som söker bygglov har rätt att få det prövat enligt gällande lagar som finns , och då spelar det INGEn roll vem man är eller vilken tro man har

Bitte

gnagelram - Ej medlem längre2010-04-20 20:48
Antal inlägg: 1646

stol: ingen såklart. Däremot försöker du använde folks irritation över att samhällstoppar kan gå runt regler till att låtsas att samma anledningar skulle möjliggöra moskebyggen.

Ytterligare en ogiltig associationslek alltså, på samma sätt som vi ständigt ser er göra - lösa, ogrundade påståenden i syfte att skapa en allmänt negativ bild kring muslimer. Varje gång någon kollar upp ett visst sakfel går ni vidare till nästa nidbild.

SuperGreta2010-04-20 20:48
Antal inlägg: 216

limpan:
Det e av ringa betydelse huruvida en stor eller liten del av parken e kvar efter bygget.
Inget ska byggas på det området, var klargjort från början..

SuperGreta2010-04-20 20:50

Gnagelram:

Det e de själva som står för den negativa bilden...

gnagelram - Ej medlem längre2010-04-20 20:50

www.gp.se/nyheter/go...ll ers-park

"Moderaternas kommunalråd Jonas Ransgård anklagar Keillers nätverk för att sprida felaktiga uppgifter:

Tomten där moskén skall byggas användes tidigare för industriändamål och det är inte ett område där man tar en söndagspromenad, säger han. När nätverket hävdar att moskén skall byggas i parken är det en direkt felaktighet. Och att hela parken kommer att förstöras är uppenbart osant."

gnagelram - Ej medlem längre2010-04-20 20:51

Men det är en standardtaktik, man ljuger och hoppas att ingen kollar. Kollar någon går man vidare till nästa lögn eller kör samma i repris och hoppas att ingen läste.

SuperGreta2010-04-20 20:59

Men vad e det du inte vill förstå??

Området är sagt att det inte ska byggas på.. OAVSETT om det e mitt i parken, eller i kanten.. där "industriområdet" ligger.. (d.v.s. en parkeringsplats å ett pumphus för VA-verket)

Så vadå ljuger?
Tänk själv istället för å Googla fram dina kunskaper.. ;)

krill_master - Ej medlem längre2010-04-20 21:04
Antal inlägg: 1576

Bitte. kolla min fråga till dig om bygglov på sid 20.
vill ha ditt objektiva utlåtande utifrån rätt och rutin.

fansterbanan2010-04-20 21:06
Antal inlägg: 265

stol
"Många utlänningar har flytt från sina hemländer just för att de har varit religiöst förföljda, de har velat komma till Sverige där man kan leva fritt utan att några fanatiker talar om hur man ska leva."
halla vilket harligt motsagelsefullt argument. dessa stackars forfoljda invandrare rehabiliteras deras ondskefulla forflutna genom att vi nekar dem en helig plats att be till sin gud pa. och det ar _inte_ att tala om for dem hur dem ska leva? vill de be kan de dansa runt midsommarstangen istallet, eller nat?

stol2010-04-20 21:07

Det är precis vad man kan göra att ta sig söndagspromenad. Precis vid denna tomt finns det ett promenadstråk som går hela vägen upp till parken. I tjugo år jar jag åkt förbi denna tomt på väg till jobbet och den har alltid stått tom. Tomten har fungerat som P-plats åt de boende i området. Du bor i Göteborg åk förbi tomten så kommer du att inse olämpligeten i att anläga en Moskè. Denna del av Brämargården som området kallas är allmänt risigt, moskèn behövs ej utan vad som behövs är en upprustning av detta område men det skiter politikerna i för det ser ändå så jävligt ut i detta område. Det hade varit bättre att rusta området.

broglo2010-04-20 21:07
Antal inlägg: 116

Jag bor precis i närheten och byggplatsen är garanterat INTE en del av parken. Att hävda det är bara trams. Det har snarare varit en lite ruffig och skräpig plats och enligt min mening kommer det att gagna parken såväl som den övriga delen av omgivningen att moskén byggs där. (Lite mer liv och rörelse på den annars något ödsliga avkroken mellan Kvillestan och Lundbystrand/Lindholmen).

stol2010-04-20 21:09

Fansterbanan

Vad menar du.

broglo2010-04-20 21:09
Antal inlägg: 116

Stol: moskén kommer ju inte att inkräkta på varken gångvägen upp eller bilvägen upp. Den kommer inte att skymma någon av utsiktsplatserna,osv. Vad är det du pratar om?

krill_master - Ej medlem längre2010-04-20 21:10
Antal inlägg: 1576

gnagelram: de saker vi "hittat på" som negativa om muslimer saknar inte grund.
de är inte tagna ur luften, tror du att islam är en ödmjuk och förlåtande, jämnlik och pluttenuttigt godhjärtad tro gentemot oliktänkande så har du öppenbart inte läst koranen eller umgåtts mycket privat eller levt med muslimer under och i deras vardag och kultur.

så det där med att skapa nidbilder är inte korrekt.

gnagelram - Ej medlem längre2010-04-20 21:12

SuperGreta: Du pratar strunt. Jag vet exakt var området ligger.

stol2010-04-20 21:15

Broglo
Vad bra att du bor i närheten då kan tillbringa en hel del tid i detta bygge. Jag gratulerar till Moskèn. Nu orkar jag inte tjaffsa mer.

limpan__22010-04-20 21:22
Antal inlägg: 2847

Krill: Det är väl precis en nidbild som du målar upp när det finns så oerhört många muslimer som lever i Sverige som inte beter sig som du påstår att muslimer gör! En stor del av de muslimer som lever i Sverige är inte så mycket mer religiösa fanatiker än de svenskar som besöker en kyrka någon gång då och då men i övrigt inte lever sitt liv efter bibeln.

fansterbanan2010-04-20 21:35
Antal inlägg: 265

stol
hur ar det med lasforstaelsen? "de har velat komma till Sverige där man kan leva fritt utan att några fanatiker talar om hur man ska leva"
tror du inte att vi svenskar i deras ogon framstar som fanatiker som talar om for dem hur de ska leva nar vi nekar dem byggandet av en helig plats att be pa? och menar att de bor anpassa sig och lamna den delen av sin kultur bakom, eller sa kan de flytta hem igen..?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?