Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 178 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| stefanpbb | 2010-06-07 11:07 | |
![]() | micro113 Jag vill gärna ha ett svar av dig micro113:? Är det ngt slags fel på dig när du hela tiden försöker håna och nedvärdera dom som har enn annan uppfattning än dig ? | |
| micro113 | 2010-06-07 13:54 | |
![]() | stefanpbb Jag försöker inte hela tiden håna eller nedvärdera dem som har en annan uppfattning än mig själv. Däremot kan jag bemöta fullständigt idiotiska uttalanden som om de är just idiotiska uttalanden. Hur är det med din egen retorik? Vad står den för? | |
| micro113 | 2010-06-07 14:02 | |
![]() | Det här tror jag inte är en önskvärt utveckling från något håll. "I går deklarerade revolutionsgardet, Irans elitstyrkor, att de står redo att militärt assistera fartyg som försöker bryta Israels blockad av Gaza, skriver Dagens Nyheter." www.aftonbladet.se/n...72 53897.ab Bättre vore då att Israel backade och öppnade infarten mot Gaza mot att en obereonde part, till exempel FN tog på sej att granska lasten som skeppas in som ett första steg mot öppnandet av Gaza. Israels förslag om total kontroll kommer sannolikt inte att accepteras och det är de redan medvetna om, det är bara kosmetika för omvärlden, och militär inblandning från Iran för att skydda konvonjerna är ju en klar upptrappning av våldet som inte kommer att föra något gott med sej, tror jag. | |
| Minta | 2010-06-07 14:34 | |
![]() | Det är en krigsförklaring. | |
| micro113 | 2010-06-07 15:45 | |
![]() | Minta Det kan i alla fall bli en. Ännu har man väl inte tackat ja till assistans av det slaget, och man har inte heller sett exakt vad det är tänkt att den ska innebära. Men givetvis är det en våldsprovokation som i slutändan sannolikt skulle innebära öppet krig. Därför tycker jag att det vore önskvärt om man besinnade sig och lät tredje part stå för kontroll och säkerhet av lasterna in till Gaza, för under alla omständigheter kan inte blockaden få fortgå. | |
| regression | 2010-06-07 16:21 | |
![]() | Vem är det som ska tacka ja? Iran ska ju skicka två egna båtar. Eller skepp, kanske det heter. | |
| stefanpbb | 2010-06-07 17:16 | |
![]() | Det fanns nog lite baktankar ang konvojen......... | |
| Bulls_Eye_1 - Ej medlem längre | 2010-06-07 18:12 | |
![]() | Så länge som muslimerna har för avsikt att genomföra en ny Förintelse på judar, blir det inget annat än kaos i området. Och det kristna Europa glädjer sig åt att slippa göra smutsgörat. Islam och kristendomen - världens två stora människofientliga religioner - samarbetar för att bygga på sin meritlista över folkmord. Den iranska regimen och dess förgreningar är fullblodsgalningar som inte drar sig en sekund för att ställa till ett världskrig, om några av tokmullorna skulle få för sig det. De bryr sig bevisligen varken om sina egna medborgare eller andra människor. | |
| Mårten | 2010-06-07 18:19 | |
![]() | iran, världskrig? hur? | |
| micro113 | 2010-06-07 20:07 | |
![]() | regression Du får nog skilja på att de skall sända egna fartyg med humanitär hjälp under iranskt flagg och erbjudandet om att militärt assistera fartyg som försöker bryta Israels blockad av Gaza. Det är två olika saker som avhandlas även om det står i samma artikel. Den så kallade frihetsflottan som levererar bistånd och humanitär hjälp kan alltså tacka ja eller nej till om den vill ha militär assistans när deras skepp försöker bryta blockaden och nå fram till Gaza. Skeppen som skickas av organisationen röda halvmånen är inte militärskepp utan skepp från motsvarigheten till röda korset och inte heller de att anse som en militära aktioner mot Israel. | |
| Sporten4 | 2010-06-07 20:51 | |
![]() | Mårten, du verkar inte förstå vad som händet när man läser dina inlägg. Irans upptrappning är ganska allvarlig. Vad vet du om de har kärnvapen? Det kan ju bli en konflikt mellan Israel och hela arabvärlden igen. Tror inte USA sitter och tittar på om Israel får problem, vilket jag inte tror, såvida inte kärnvapen kommer till bruk. micro113, dina inlägg är inte värda att läsa eller kommentera ens. Du har heller inte fattat att Israel försöker förhindra att nya vapen kommer in sjövägen. | |
| micro113 | 2010-06-07 20:58 | |
![]() | Sporten4 Det är ju ett jättebra sätt att förhindra att vapen kommer in, eller hur. Genom att inte släppa igenom mat, medicin och material till återuppbyggnad så förhindar man vapentransporter. Att sedan befolkningen dör på kuppen det är liksom bara en bisak, lite spill som omvärlden borde blunda för - Israel är ju ett gott herrefolk. Nej, jag tycker du ska avstå från att läsa och kommentera -- du tillför nämligen ändå inte så mycket ändå. | |
| Sporten4 | 2010-06-07 21:01 | |
![]() | micro113, varorna går genom hamn i Israel, läs på innan du skriver för fan. | |
| Sporten4 | 2010-06-07 21:01 | |
![]() | Du skriver bara för att se dina egna ord. I varenda tråd finns dina dryga inlägg. | |
| Incubation | 2010-06-07 21:09 | |
![]() | Sporten4, finns det några bevis på att varorna kommer fram till folket i Gaza förutom att Israel påstår det? Det är bara en fjärdedel av allt bistånd som Gaza behöver som Israel faktiskt släpper igenom. | |
| -Nephelia- | 2010-06-07 21:23 | |
![]() | Om Israel endast ville förhindra att vapen kommer in, då finns det lämpligare metoder att genomsöka ett skepp än att först skjuta dom i pannan och sen ev. kolla om det fanns vapen eller ej. Varför skickar man folk som endast är beväpnade med skjutvapen när man bordar skeppen, varför inte tårgas, batonger mm och varför skjuter man dom i pannan istället för benet eller så, icke dödanse skott? Här var det regelrätta avrättningar av folk. Fy fan. | |
| Keiward | 2010-06-07 21:28 | |
![]() | "Fredsaktivisterna" var ju beväpnade med vapen, knivar, skyddsvästar och gasmaskar. Nya uppgifter om att Reuters har manipulerat bort knivar från "freds"-aktivisterna: littlegreenfootballs...om /weblog/ | |
| pandanr9 | 2010-06-07 21:28 | |
![]() | Nephelia, är du soldat? Har du stått ansikte mot ansikte med någon som håller på att döda din överordnade med järnrör? Om svaret är nej på båda dessa frågor ska du inte uttala dig om det här. Du var inte där (eller?) och vet alltså inte vad som hände. Jag tar över huvud taget inte ställning för eller mot, men jag är hjärtligt trött på alla som har åsikter åt ena eller andra hållet utan fakta i målet. Jag har inte fakta, alltså tar jag inte ställning. | |
| Incubation | 2010-06-07 21:35 | |
![]() | Keiward, vad jag vet är köksknivar, skruvmejslar, flytvästar och hammare någonting man borde få ha på ett fartyg. Det har till exempel inte hittats några skjutvapen. Och det finns bättre sätt att bemöta en folkmassa med än skjutvapen, det var det enda dessa israeliska soldater hissades ner med. | |
| Incubation | 2010-06-07 21:38 | |
![]() | pandanr9: en man vart skjuten i huvudet från 45 cm avstånd, det känns som att det borde kunna gå att skadeskjuta i benet till exempel. Dessutom var det en soldar som stod för 6 av de 9 dödsskjutningarna, de andra har ju tydligen kunnat försvara sig på andra sätt än att skjuta ihjäl? | |