Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade22
Mobilspel
Pågående19 167

Forumkategorier

Användare Inlägg  
MissMurrig2010-06-03 23:03
Antal inlägg: 14

Blame Me:
Jo, det är lagligt även på internationellt vatten När ett skepp tydligt är påväg att bryta en blockad.

Och: VA?? Av egen erfarenhet? Eller är det något du läst i typ Prolitären eller nåt? Sjukt vad fok läser vinklad "information".

blame me2010-06-03 23:04
Antal inlägg: 82

1700 palestinier dog mellan 2005 och 2008 varav 300 under 18 117 israeler dog varav 15 under 18 enligt wikipedia

blame me2010-06-03 23:05

you gotta get out more...

blame me2010-06-03 23:06

min far blev utvisad när jag var 4 pga att han ansågs som hot mot rikets säkerhet så kanske va de av egen erfarenhet oxå vad vet du ??? ja jag är från palestina, nej det är ingen mytomspunnen plats dom bara nämner i bibeln! vad vet du om din omvärld?

micro1132010-06-03 23:08
Antal inlägg: 17542

blame me
Ja, jag skulle mycket väl kunna tänka mig att åka med på ett av skeppen. Absolut tveklöst.

blame me2010-06-03 23:09

tack jag funderar faktist på de...

Måns_E2010-06-03 23:11
Antal inlägg: 12048

Att Israels blockad skulle vara laglig är väl knappast något som hela världssamfundet håller med om.

Och på internationellt vatten så gäller också internationell lag. Eftersom Israel officiellt inte ockuperar Gazaremsan, så kan de ju knappast heller vara förbjudet att föra varor dit. OK om man hade varit inne på Israeliskt vatten, då hade Israel haft rätt att genomsöka båtarna, men det är rätt så stor skillnad att storma ett fartyg på internationellt vatten med militär, skjuta ihjäl tio personer och att genomsöka ett skepp på eget vatten.

Nä rent juridiskt sätt så är det helt solklart vem som har gjort fel.

MissMurrig2010-06-03 23:11

Haha, enligt wikipedia... Jo jo, pålitlig källa du. En källa som vem som helst kan ändra i..
Då måste det varit en av de större smällarna när min svärfars arbetskamrat, med flera, dog på ett köpcentrum pga en självmordsbombare. En kille sprängde sig själv och fler på exakt samma ställe ett par år innan. Och det var inte ett av de större händelserna... Din källa stämmer inte tyvärr. Min sambos familj har sett fler än så dö.
Min svärfar arbetar som säkerhetsvakt i Israel, han har förlorat arbetskamrater på sina arbetsplatser: Skolor, sjukhus, köpcentrum och marknader... Inga militära mål direkt.

blame me2010-06-03 23:11

dom ska skicka fler tydligen..

Sporten42010-06-03 23:12
Antal inlägg: 238

Kan inte ni förvirrade vänstertomtar Måns_E, bove och Mårten åka ner och hyra en roddbåt och ro med förnödenheter till Gaza. Då gör ni lite nytta istället för att skriva propagandainlägg här på forumet. Mer vinklade inlägg än era är svåra att hitta. Det är faktiskt förvånande då ni verkar intelligenta iaf om man tittar på er ranking här på Betapet, men den verkar inte vara någon garanti för att man skall kunna se helheten i större skeenden och händelser. Men det är ju bara att lösa i svenska dagstidningar och övriga massmedia också. De skildrar också händelsen på vinklat sätt.

Jag kommer inte att bojkotta några varor.

micro1132010-06-03 23:13

MissMurrig
Du har visst inte förstått att handlingen har fördömts av Säkerhetsrådet, FN i princip hela omvärlden och sakkunniga på området.

Nej man har inte rätt att borda ett skepp med förnödenheter och varor på internationellt vatten.
Inte en susning att man har det.

Det är en hittepå regel som DU och uppenbarligen Israel försöker klamra sig fast vid.

De som hade rätt att bruka våld var de som fanns ombord på skeppet och blev attackerade på internationellt vatten.

Det är sådan retorik som du för som gör att så många tycker illa om Israel som helhet istället för att koncentrera sig på de brott som begås i regionen.

MissMurrig2010-06-03 23:14

Ok, men däför förstår jag varför du är helt på Palestinas sida. Men det är inte svart och vitt. Båda sidorna gör fel. Men om Hamas fortsätter att skjuta raketer mot Israel så kommer de knappast att öppna upp och spränga muren, it takes 2 to tango.

blame me2010-06-03 23:17

missmurrig HELA MIN FAMILJ ÄR SPLITTRAT ÖVER HELA VÄRLDEN FLESTA DÖDA BLA MIN PAPPA MEN VINNER VI NÅNTING PÅ ATT RÄKNA DÖDA? DU BÖRJA SNACKA OM "DIN PAPPAS JOBBKOMPIS" LÄGG NER JAG KAN SNACKA DÖD MED DIG OM DE E DE DU VILL??

blame me2010-06-03 23:18

manga har dött va de ja ville säga

MissMurrig2010-06-03 23:19

Micro, fine jag kan inte alla lagar och regler helt. Men VARFÖR lät de inte Israel kontrollera deras frakt? Det hade ju varit ett enkelt sätt att inte hamna i en sån situation, Israel har inget emot att mat mm kommer till Gaza, de skickar sånt dit med. Men om ett skepp inte svarar på anrop och beter sig misstänksamt så kan man ju inte undra om det kanske finns vapen ombord. Kanske stora grejer.. som skulle kunna ta död på MPNGA civila Israeler, klart de är intresserade av det. Är det konstigt?? Hur vet de att det är förnödenheter ombord?

Måns_E2010-06-03 23:19
Antal inlägg: 12048

Sporten4: Visst är det underligt att man den ena dan anses vara extremvänster för att nästa dag anses vara nyliberal.

I inget av fallen så stämmer det särskilt väl, så vad bidrar ditt inlägg i debatten med överhuvudtaget?

Tydligen så måste man stämplas för att man inte tycker att muslimer är jordens avskum. Men det verkar ligga i tiden, tyvärr.

micro1132010-06-03 23:20

blame me
Det är ju ett på väg nu Rachel Corrie. Men de planerar väl ytterligare en stor aktion senare.

Man kan följa en del här ifrån; fast det vet du säkert redan

www.shiptogaza.se/

krill_master - Ej medlem längre2010-06-03 23:22
Antal inlägg: 1576

jag tycker det är ett jäkla hackande på israel. de är ett bra, starkt och nödvändigt land i regionen och borde få allt stöd de kan få.
det är bra ordning och en bra utveckling i det landet, skulle närregionerna få härja fritt hade det varit ett helt ostrukturerat vildavästern och en stor region där alla strider mot alla för det ena banala påfundet efter det andra ändå. hur ser närområdet och dess infrastruktur, politik, demokrati, utveckling, forskning, ekonomi etc ut? är det att föredra?

tycker det är skandal att alla hackar på israel, de har rätt att reagera när självutnämnda hjälpare vill skicka 6 fartyg med otullade varor och oidentifierade personer till en nation de ligger i konflikt med, de varnade, de erbjöd alternativ, de bad om bordning men fartygen fortsätter..... självklart stoppas de med alla medel. hur hade palestinierna reagerat om det kom 6st lastbilskonvojer fullastade med odeklarerade varor och oidentifierade personer som endast uppgav att de vill in i israel för att lämna av lite prylar och hjälpa dem i striden mot just palestinierna?

blame me2010-06-03 23:23

trodde du rachel corrie hade missat de? no way! de e hennes favvosida!

blame me2010-06-03 23:25

jag e inte färdig än, bara laddar upp för att lägga inlägget som får mig kickad från beta!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?