Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 260 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2010-06-17 16:52 | |
![]() | Yamma Finns det någon bra definition för kompromissa egentligen? Det kan ju se ut på så många olika sätt tänker jag. Varannan gång, halva vägen var, under vissa förutsättningar är det okej att .. Grunden i en kompromiss är väl att försöka möta varandras krav eller behov på något sätt, inte att det ska vara millimeter rättvist egentligen. Det kan ju bli att han slutar titta på porr och onanera om hon vill kramas en gång till i veckan -- en kompromiss. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-17 16:53 | |
![]() | Nu talar jag naturligtvis om fall liknande trådskaperens. Alltså dem som ser på porr som en form av otrohet och känner sig värdelösa när partnern nyttjar andra källor än dem själva för njutning. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-17 16:55 | |
![]() | Jag och min sambo har nog aldrig kompromissat tror jag. Vi accepterar varandra som vi är fullt ut, och vår relation bygger på en ömsesidig respekt och stor kärlek till personen och skalet. | |
| micro113 | 2010-06-17 16:58 | |
![]() | -NOUBA- Jag tror inte frågan om porr och masturbation (såg du Kolbjörn inget fult ord) kommer upp i början av ett förhållande helt enkelt för att det sällan är ett problem i början. När människor är nyförälskade är det inte så vanligt att de sliter fram en porrtidning eller bänkar sig vid datorn medan partern ligger i sängen eller ser på TV typ -- de tenderar att söka sig till varandra i det skedet. Det är senare i förhållandet som den konsumtionen brukar öka och bli ett problem i takt med att den andra partnern känner sig mindre attraktiv. | |
| kolbjörn | 2010-06-17 17:00 | |
![]() | kvack! masturbation är minst lika fult som runk, pull eller onn. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-17 17:00 | |
![]() | micro: Jag förutsätter naturligtvis att man har stil nog att hålla sitt masturberande/onanerande privat i de fall partnern inte är intresserad. Oavsett när i relationen porren blir aktuell. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-17 17:01 | |
![]() | Det handlar då om respekt, större fråga. | |
| micro113 | 2010-06-17 17:02 | |
![]() | -NOUBA- Då har du tur som inte stött på sådana situationer att det kräver kompromiss än så länge då. Jag och min man älskar och respekterar varandra mycket, och efter över tjugo år och fem nu vuxna barn så måste jag att vi på ett självklart sätt tar hänsyn till varandra vad det än gäller - och att alltid ta hänsyn till den andra när man tänker och planerar det är att kompromissa, man kliver inte på i egen vilja - man är två. | |
| kolbjörn | 2010-06-17 17:08 | |
![]() | Micro, hur kan det se ut när det kommer till porr? Rotar du inte i hans kalsonglåda? | |
| micro113 | 2010-06-17 17:08 | |
![]() | -NOUBA- 2010-06-17 17:00 Jag håller med. Och det är respekt. Jag tror också att de som sköter det så undviker en väldig massa problem. Jag tror de som får problem är de som inte har förstånd om att vara diskreta, utan det anser att är naturligt och partnern ska acceptera det, alternativt gör det demonstrativt för att partern inte vill tillräckligt. Jag bekanta som har haft sådana knölar, och förstår att de blev både äcklade och tröttnade på dem till slut. | |
| micro113 | 2010-06-17 17:18 | |
![]() | kolbjörn Det finns ingen porr i huset är jag ledsen att jag måste meddela, såvitt jag vet så tittar han inte på porr. Jag har föreslagit porrfilm nån gång lite lättsamt, men han tvärnobbar, och blev som sagt var inte så glad när jag tittade på nätet. Han säger att han inte gillar porr, och det finns ingen anledning att betvivla det. Om nu ljuger och han tittar på nätet vet jag inte. Det är inget jag tänker ta reda på heller - han är 50 år så det känns som om han är gammal nog att få göra det om han vill. När det gäller den övriga biten så har jag aldrig märkta av eller frågat om den saken -- det är inte min sak helt enkelt. Rakt ut talat tror jag att i princip alla vuxna människor av och till tillfredsställer sig själva -- och att det är helt skilt ifrån det sexliv de har med en partnern. Så länge det inte tar överhanden och blir sjukligt eller inkräktar på resten är det en privatsak som är just privat. Kan personen inte sköta det privat så den finna sig att partnern lägger sig i det som sker - eftersom det då blivit en del som påverkar också partnerns liv. | |
| ankanka - Ej medlem längre | 2010-06-17 17:24 | |
![]() | det finns porr med homosexuella män och inte en kvinna i sikte. är den förnedrande? för vem isåfall, den som blir penetrerad? | |
| kolbjörn | 2010-06-17 17:28 | |
![]() | inte behöver du vara ledsen för det, ni har ju dator. | |
| noerbergs | 2010-06-17 17:30 | |
![]() | eller så äre de så simpelt att tjejen i fråga, känner sig mindre attraktiv eftersom dom flesta "porrskådisar" är snygga osv.. ? just my thought.. inget emot de dock, folk gör sina egna val liksom! | |
| Källargubben - Ej medlem längre | 2010-06-17 17:32 | |
![]() | Precis noerbergs, är det då fel att påstå att problemet ligger mycket i tjejens dåliga sjävförtroende? | |
| Källargubben - Ej medlem längre | 2010-06-17 17:37 | |
![]() | Alltså en fråga till alla, inte till bara dig noerbergs :) | |
| Midna79 | 2010-06-17 17:45 | |
![]() | I tjejens dåliga självförtroende....i killes otillräcklighet att bekräfta henne...hönan eller ägget. Finns nog lika många svar som det finns par. | |
| Mnd | 2010-06-17 17:52 | |
![]() | Om man inte bör ha en åsikt om sin partners konsumtion av porr, vart går då gränsen för vad man ska tolerera eller inte? Blir man sårad av något partnern gör så anser jag att man har all rätt att ta upp det, diskutera en förändring och se om det finns en lösning. Då oavsett det gäller porr, rökning eller whatever. Dock ska man vara jätteförsiktig, i alla diskussioner, att använda orden aldrig och alltid (du tittar ALLTID på porr när inte jag ser, alt, du diskar ALDRIG). Det gör mer skada än nytta. | |
| micro113 | 2010-06-17 17:53 | |
![]() | Mnd Jag tycker du har helt rätt. | |
| micro113 | 2010-06-17 17:56 | |
![]() | ankanka Självklart finns det folk som förnedras också i homosexuell framställning -- den part som objektivt blir förnedrad är den förnedrade parten, är det så svårt att räkna ut? Trodde du att förnedring satt i könet allena? Det finns heterosexuell film också som där mannen objektifieras och förnedras, men den är förhållandevis sällsynt, men existerar gör den. | |