Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 329

Forumkategorier

Användare Inlägg  
CarlH2O - Ej medlem längre2010-09-18 20:16
Antal inlägg: 46

Så? Är det alltså för mycket begärt att vilja hitta ett verbalt och acnefritt icke-fetto?

ramsay - Ej medlem längre2010-09-18 20:17
Antal inlägg: 9204

btw satyr, det spelar ingen roll hur idealet såg då du var ung. jag ville bara belysa att du som vanlig normal 20 åring hade platsat in.

så lägg inte problemet på döttrarna. det är äldre generationer som har problem.

Satyra2010-09-18 20:35
Antal inlägg: 4561

"så lägg inte problemet på döttrarna. det är äldre generationer som har problem."

Som sagt - du är välkommen att berätta för de ungdomar jag möter väldigt ofta, i alla möjliga sammanhang, att det bara är en myt att de mår dåligt och känner press från skönhetshetsen de matas med ständigt, för det har de missat totalt, tyvärr ...

Vad det har att göra med huruvida jag skulle platsat in i idealet då jag var ung eller inte har ju inte med saken att göra förövrigt. Idealet på den tiden var inte särdeles svårt att uppnå, medan det idag ÄR det. För att inte säga omöjligt, i alla fall utan operativa ingrepp. Skillnaden är som natt och dag med andra ord. Precis som skillnaden mellan en push-up-bh och inplantat.

SethGecko2010-09-18 20:36
Antal inlägg: 635

jag ska prata med de nior jag praktiserar hos i nästa vecka om de upplever idealet som något negativt. det ska bli intressant.

ramsay - Ej medlem längre2010-09-18 20:41

j"Vad det har att göra med huruvida jag skulle platsat in i idealet då jag var ung eller inte har ju inte med saken att göra förövrigt

jo, huruvida du som ung skulle ha platsat i DAGENS ideal är relevant för du du påstår att operationer och hetsbantning krävs för att uppnå detta.

därför tog jag dig som x. det hade du inte behövt, tror jag bestämt.

ramsay - Ej medlem längre2010-09-18 20:42

i övrigt så tror jag att du projekterar för mkt av dina vänsterideal på de ungdomar du möter. kunde vara ngt att tänka på... tjing:)

Delicious - Ej medlem längre2010-09-18 20:44
Antal inlägg: 11661

Du projicerar ju all din ilska på många här på forumet å andra sidan

Satyra2010-09-18 20:57

Nejdu ramsay - jag var alltför bredhöftad och hullig redan som ung - skulle inte ha platsat in i dagens skönhetsideal alls. Jag har alltid sett ut som en Zornkulla, (fast med större byst), vare sig jag varit smal eller mullig. Formen har varit densamma oavsett så nix - har aldrig sett ut som Barbie.

Har däremot en dotter (nu vuxen) som liksom dig är smal till naturen, så jag förstår även den sidan, att man kan få mycket glåpord som rejält slank. Hon fick ofta genom uppväxten försvara sig mot andras tro om att hon var anorektisk, inklusive lärarnas. Dock har hon ju i och med det inte varit särdeles storbystad - det hör ju normalt ihop, byststorlek/mängden kroppshull.

Så igen - om ett ideal ser ut på ett sätt som (oftast!) inte är förenligt med hur naturen skapat kroppen, så blir det jävligt mycket skevare alltihop. Det ÄR skillnad på att köpa en blå mascara och att behöva operera om sig för att nå idealbilden.

ramsay - Ej medlem längre2010-09-18 20:57

den enda g jag känner och uttrycker ilska på detta forum e i seriösts sd:tråd.

Satyra2010-09-18 21:03

På tal om vänsterideal så ska jag gå och kolla in debatten på 4:an nu. ;-)

Delicious - Ej medlem längre2010-09-18 21:11

Vet inte hur relevant det var att börja hoppa på min retorik i en tråd som handlade om skönhetsideal. Därav min uppfattning om ilska.

ramsay - Ej medlem längre2010-09-18 21:15

jag ska också kolla den satyra. btw, ohly har verkligen skött sig bra i debatten hitills. tyvärr;)

ramsay - Ej medlem längre2010-09-18 21:16

d, ilska har inget att göra med ett konstaterande. spänn av, gå vidare. alla gör vi sämre retoriska påståenden ibland.

Megaherz2010-09-18 21:24
Antal inlägg: 3304

"Har däremot en dotter (nu vuxen) som liksom dig är smal till naturen, så jag förstår även den sidan, att man kan få mycket glåpord som rejält slank. Hon fick ofta genom uppväxten försvara sig mot andras tro om att hon var anorektisk, inklusive lärarnas. Dock har hon ju i och med det inte varit särdeles storbystad - det hör ju normalt ihop, byststorlek/mängden kroppshull."

Precis samma för mig, och folk verkar inte förstå hur sårande det kan vara att alltid för höra svidande kommentarer om hur smal man är. Jag ligger dessutom inom ramen för min ideala vikt... Fick senast igår höra "Sara, det finns smala människor, och det finns sånna som du" av mitt aupairbarn igår (trots att jag sagt till henne miljoner gånger att jag inte vill höra sådana kommentarer!)

TakeAim - Ej medlem längre2010-09-18 21:43
Antal inlägg: 42

Ja Megaherz, det är så synd om alla naturligt supersmala kvinnor som platsar perfekt in i dagens skönhetsmall. Indeed...

MissyElliott2010-09-18 21:50
Antal inlägg: 125

Vad många har försökt säga i tråden, är väl att det är skillnad på att göra sig fin m tex hjälp av mascara, eftersom man bara förbättrar ( tolkningsfråga ja men ni fattar nog vad jag vill säga) sitt redan existerande jag. Och mascara är ju inte direkt kopplad till sjuklikt trådsmala modeller som även retucheras de?

samma sak med push-up bh, kanske antingen hypocracy, men denna gör ju ingen skada som operatiner kan göra och plattbröstade kan ha LITE fylligare form påklädda, inte några oproportionella sprickfärdiga bomber till byst. likställer push-up i nivå med att färga håret kanske, för där förändrar man ju oxå ens naturliga hårfärg för att få känna sig fin. dessa förändringar har också med ideal att göra, men även om att det är kul att färga håret för att förnya sig själv ngt, mkt för att pigga upp sig själv.

strävan efter skönhet och ideal kommer nog alltid att finnas, men frågan är ju tydlig-

-varför ska skönhetsidealet i media vara så smala tjejer att det ser mer sjukligt ut än normalt smalt? man kan ju visa upp smala tjejer där revben och nyckelben inte sticker ut?

precis som bla satyra har sagt tidigare så finns det massvis av småtjejer som trots föräldrars försäkran, inte förstår att de duger som de är, pga tex media o grupptryck, och som vill banta innan tonåren.

och det handlar inte om mulliga/ tjocka barn, utan NORMALVIKTIGA/ SMALA barn.

caughtbock2010-09-18 21:55
Antal inlägg: 7699

Jag skulle vilja påstå att istället för att beskylla media för allt så ska man göra allt i sin makt som förälder för att inte prata högt om sina egna komplex. Själv har jag alltid haft en vältränad mor så jag har aldrig sett henne stå och klämma på bilringarna framför spegeln, men å andra sidan har man i min närmsta släkt alltid varit väldigt bra på att kommentera kroppar som att det spelar så himla stor roll hur man ser ut. Mig har det inte påverkat så mycket eftersom jag är "smal", men det finns andra som nog hade mått bättre av att slippa det där tjafset.

Mina egna komplex kommer delvis från sånt man fått höra från killar genom åren och delvis från andra tjejer, ja till och med kompisar. En liten ogenomtänkt kommentar kan sitta i länge. En komplimang likaså.

wobbler2010-09-18 22:03
Antal inlägg: 131

Tänk vad det finns gott om moraltanter som vill skydda oss andra..

Delicious - Ej medlem längre2010-09-18 22:12

ramsay, Gå vidare? Det kanske är du som borde göra eftersom du var den som tog så illa upp av min retorik.

Megaherz2010-09-18 22:14
Antal inlägg: 3304

TakeAim: ja, för vem ska tycka synd om någon som flera gånger tvingats till psykolog, pga något som existerar. Varför tycka synd om någon som gång på gång får höra hur oattraktiv och äcklig ens kropp ser ut.

Nä, det är bara tjockisar som får klaga.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?