Spelrum
Giraffen41
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade65
Mobilspel
Pågående18 812

Forumkategorier

Användare Inlägg  
EpsilonNoll - Ej medlem längre2010-10-15 09:16
Antal inlägg: 493

Att vara en smått andligt lagd person i dagens religionsfobiska kulturmiljö är som att vara den "ende" färgseende i ett samhälle med färgblinda! Att det överhuvudtaget existerar sagor om tomtar och troll är väl minsann inte ngt tecken på att andlighet inte pekar på ngt extraordinärt (bokstavligen) - snarare tvärtom.

LisaLong2010-10-15 09:38
Antal inlägg: 2725

abc vadå arroganta?? Det är väl i såfall ni som hånar och förlöjligar oss som är arroganta. Liksom vi sitter via internet...lite svårt att bevisa nåt då.

Bim19642010-10-15 09:39
Antal inlägg: 1854

Tycker det här börjar spåra ur. Varför ska vi som nu tror på något efter detta inte få göra det? Utan att behöva bli förlöjligade och utses som mer eller mindre psykfall, hemmahörande på en instiution!

Jag vet att det jag har upplevt inte kan förklaras som hjärnspöken eller psykbryt.

Som jag har nämt tidigare har jag haft en nära döden upplevelse.

När detta hände låg jag på sjukhus, var opererad 3 gånger i nacken för en tumör. Efter 3:dje operationen hade jag en korsett på mig typ haloväst fast utan skruvarna i huvudet. Jag hade ont efter operationen och efter 3 dagar fick jag svårt att andas.
Jag låg på sängen när jag började domna bort, min rumskamrat upptäckte att jag började andas konstigt, så hon larmade.

Jag blev förd ner till röntgen i ilfart sköterskorna som var med pratade hela tiden med mig. Tjatade om att jag inte fick somna att jag skulle titta på dom.
Herregud vad jag var trött det var så jobbigt att andas, jag hade så ont så in i helvetes djävla ont. Eftersom jag var så dålig fick dom inte ge mig någon smärtlindring, förrän de visste vad det var som hänt mig.
Då känner jag hur jag lättar från madrassen och lämnar min kropp. Jag har inga smärtor och kan andas utan problem kände en sådan frid ett lugn. Men fick en känsla att nej det här är fel jag kan inte lämna ännu, jag har en man och två barn varav det minsta bara var 8 månader. Så jag sjunker ner igen och känner hur sköterskan ruskar lite i mig, och ropar på mig att jag måste vakna och direkt kommer smärtorna tillbaka och svårigheterna att andas.

Det blev en ny operation för jag hade haft en blödning som legat och sipprat.
Jag låg nedsövd i 4 dygn innan de väckte mig sakta.

Efter ett par dagar kom sköterskan som vart med nere på röntgen in till mig.Vi pratade om det som hänt för jag hade lite frågor. Då sa hon jösses vad du skrämde mig där nere på röntgen. Jag såg hur du försvann jag såg det på ditt ansikte. Det var därför jag ruskade lite i dig och ropade på dig.
När jag då berättade vad jag upplevt där nere på röntgen nickade hon bara, och sa ja jag såg det jag såg att du lämnade din kropp.

Så om det nu var hjärnspöken så var dom två stycken som dessutom samarbetade.

LisaLong2010-10-15 09:40

dracena du skriver att Terry gissar...*skrattar* Jag tycker du ska ta en sittning hos honom innan du uttalar dig:)

LisaLong2010-10-15 09:41

mishizaki du skriver som tror på det. Tro gör man i kyrkan och många gör det fast dom aldrig fått bevis som många tjatar om när det gäller det "övernaturliga" jag tror inte, jag VET

LisaLong2010-10-15 09:52

Bim1964 oj vilken berättelse, interesant läsning. Men vilken hemsk upplevelse hoppas du mår bra nu.

le-lou2010-10-15 09:58
Antal inlägg: 17500

Lisa, vad säger du om de här inläggen och synsättet på det Terry evans gör? Är du helt hundra på Terry oavsett? Jag är bara nyfiken på er som tror, om ni tittar på det kritiskt något alls eller inget.

en skriftlig analys av Terry Evans metoder under hans readings.

www.vof.se/folkvett/...ld -reading

Här en tjej som varit på storseans med Evans flera gånger som börjar tvivla:
trullsans.blogg.se/2...bl uff.html

För den som är insatt i engelska står det mycket kul om Evans seanser här:
garvarn.blogspot.com...so nal.html

Jag har börjat intressera mig för cold readings efter denna tråd. Tror jag gå en kurs hos Evans, det kostar bara 29 000 så är man sedan cert. spökjägare.

le-lou2010-10-15 10:00

flåt. igen.

www.vof.se/folkvett/...ld -reading

trullsans.blogg.se/2...bl uff.html

garvarn.blogspot.com...so nal.html

LisaLong2010-10-15 10:02

Dina 2 sista länkar funkar inte.
vof länken går jag inte till för där är det bara skrivit av folk som inte tror på någonting:)

Cold reading finns givetvis och tyvärr många icke seriösa som tjänar pengar på det. Men av cold reading kan man inte komma fram till saker och ting om människor som Terry gör

le-lou2010-10-15 10:03

jorå, länkarna funkar nu :)

LisaLong2010-10-15 10:04

Och sen tror jag också att när eventuella "bevis" börjar komma till ytan så kommer det alltid såna som ska prata illa om det eller på nåt vis försöka förstöra

le-lou2010-10-15 10:04

Hur vet du att han inte använder sig av cold readings?

vof länken utvärderar ett program av det okända.

LisaLong2010-10-15 10:05

le-lou ja jag såg det efter jag skrivit:)

En personlig blogg ger mig ingenting, sen hade hon varit på stor seans 2 ggr:)

LisaLong2010-10-15 10:05

le-lou jag har träffat honom

le-lou2010-10-15 10:08

men Lisa, en människa som tjänar stora pengar på andras tro på honom - det är väl för tusan bra att man ifrågasätter sådana? Ni tror ju på att han har en förmåga och han tjänar pengar på att ni tror det.
Kanske är han medial, men innan man bestämmer sig för att stödja det påståendet så kan man i alla fall ta del av andra förklaringar. Jag tycker snarare att det är ni som bara bestämt er för att tro, som är trångsynta och som vägrar ens befatta er med andra förklaringar.
tyvärr för er egen skull och för andra människors skull. Ju mer fans en sån här människa har, desto mer makt.
Sjuka människor, folk som inte kan få egna barn, folk som sörjer sådana VALLFÄRDAR ditåt - och att dessa medium kan med att utnyttja människor i nöd. fy.

le-lou2010-10-15 10:13

lisa, då vet du kanske om att han tar tom betalt extra om man ber om en autograf till hans bok :D . Sniken gubbe, min väninna var på en seans med honom och tolken hojtade till när hon bad om autografen "det kostar extra!!"
Ja kära nån säger jag bara.

le-lou2010-10-15 10:18

från garvarn.blogspot.com...so nal.html
Killen var med på seans med Evans och går igenom allt från början till slut. Lite slutsummeringar:

"But let's get back to the criteria I mentioned in the beginning. Did the experience of Evans meet with them as suggested by "believers"? Let's see:

1. Terry Evans would give accurate, detailed and personal information, pertaining only to the addressed individual.

Fact: Terry Evans gave no accurate, detailed and personal information at all. OK, there's the new shoes statement but that doesn't count because Evans noticed that the woman had new shoes when he was sitting and scanning everyone that entered prior to the séance.

2. Terry Evans would give information that he by no means could have known beforehand.

Fact: Terry Evans gave no such information.

3. Terry Evans would not engage in stock spiels, i.e. general statements that will apply to almost everyone, or any other cold reading technique as described by skeptics.
Fact: Terry Evans séance was nothing but stock spiel, cold reading and even some hot reading. OK, there was a lot of old fashion guessing too - but without success.

4. Terry Evans would not seek the participation of the audience in order to convey any messages.

Fact: Terry Evans began the séance by stating that he needed the participation of the audience and he used that participation actively through the whole thing.

Han nämner det berömda "check it" ett flertal gånger. Check it. Så säger Terry Evans när han har rätt i något man inte kan bevisa på plats. Har han nu fel när du väl "checkat" det hemma, så spelar det ju ingen roll. För alla andra i seansen blir ju slutklämmen att han har rätt oavsett :D

Resurrection - Ej medlem längre2010-10-15 10:23
Antal inlägg: 11463

Jag skrev "andra sidan är ni klara" här i tråden, men än så länge står stolarna i köket där de ska och mina tavlor har inte ens flyttat sig tre millimeter. Inte ens ett "jajamensan fattas bara!" Äh, jag tror inte på det där.

EpsilonNoll - Ej medlem längre2010-10-15 10:52
Antal inlägg: 493

Bim, tack för att du tar dej för att berätta, hoppas att du mår bra idag. En förf., Moody skrev för ett par decennier sen om näradödenupplevelser och kom fram till att berättelserna om dem i en del fall förändrades i karaktär efter bara ett par dagar om händelsen i sig gjort ett skrämmande intryck, dvs uppstod en sorts bortträngning av det negativa och detta i så hög grad att patienten helt enkelt inte mindes att hon/han redogjort för ngt fruktansvärt. Även i Sverige finns en del forskning men tyvärr har man där i stort sett utelämnat just detta med att man lämnat sin kropp och i flera fall kan redogöra för samtal som förts i rum utan anslutning till patienten! Vetenskapssynen idag har en tendens att bortse från "otroliga" företeelser och i.st.f. att bara objektivt redogöra för dem stryker man dem från protokollet och detta i sin tur tyder väl på att man har en utdaterad kunskapssyn som närmast betecknas av att vi idag känner till alla de fält som omger oss och att vi då tryggt kan avfärda det som tyder på ngt annat.

Bim19642010-10-15 11:09
Antal inlägg: 1854

Jodå jag mår bra i dag EpsilonNoll .Kan säga att jag är en mycket mera ödmjuk och mer lyhörd människa i dag än innan min upplevelse. Inte för att jag var en skitstövel innan men jag blev helt klart förändrad. Det har mina vänner och man också intygat.

Den var inte skrämmande upplevelse, snarare blev jag förvånad efteråt. Det var så lätt på något vis, en mera jaha är det så här det är känsla, en aha upplevelse. Äh det är så svårt att förklara.
Låter säkert flummigt för en del här *S*.
Men det tar jag med en klackspark för jag vet vad jag upplevde och det kan ingen ta ifrån mig....

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?