Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
6
Inloggade28
Mobilspel
Pågående19 024

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Delicious - Ej medlem längre2012-01-20 00:19
Antal inlägg: 11661

Que?

Delicious - Ej medlem längre2012-01-20 00:22

Det var ju fru Dahlströms svar.
"Jag vill ju tvärtom tro att det är väldigt bra för barn att ha en närvarande pappa.

– Ja, och det är ju jättebra. Du har säkert mycket kvinnliga hjärnegenskaper i dig. Men du ska inte tro att alla pappor är som du. Det finns många urdåliga pappor som sticker iväg till kompisar och kanske super."

jpcnrd - Ej medlem längre2012-01-20 00:24
Antal inlägg: 620

Jag är världens. bästa. papps. Ok?

strömavbrott2012-01-20 00:34
Antal inlägg: 316

Jag har sett så många kvinnor som är direkt farliga för sina barn och så många män som är mycket lämpliga att ta hand om sina barn. Trots det generaliserar jag inte och tror att lämplighet eller olämplighet beror på kön. Det beror ju helt och hållet på individen, om han eller hon är psykiskt stabil och om de har empati, ansvarskänsla och omdömesförmåga. Min svärson är en helt underbar pappa till sina barn, minst lika lämplig och duglig som min dotter.

Palnatoke - Ej medlem längre2012-01-20 00:37
Antal inlägg: 229

Minta: "De senaste rönen visar att kvinnor inte är sämre på matematik än män. Utom i länder med stor ojämlikhet mellan könen."

Antar att du syftar på studien av Hyde och Hertz (2009). Den har publicerats vitt och brett därför att massmedierna i västvärlden är politiskt korrekta och VILL tro att inga skillnader mellan kön, folkgrupper eller andra biologiska enheter existerar -- inte för att den har något vetenskapligt värde.

Professorerna ifråga är feminister (Hydes tidigare publikationer kan du se här: www.paperbackswap.co...66 9208965/ genom att klicka på hennes namn) och deras så kallade forskning går på tvärs med all tidigare forskning. Jag har inte sett något akademiskt bemötande av den än, men bemötanden grundade på forskning och sunt förnuft finns här:

motls.blogspot.com/2...h- not.html

arrogantprodigyscien...ar t-i.html

Palnatoke - Ej medlem längre2012-01-20 00:43

Delicious: "Trevligt med en man som inte tar på sig offerkoftan och går och super med polarna istället för att engagera sig."

Nu vet inte jag vilken sorts män du träffat på, men inget jag skrivit i denna tråd ska tolkas som att jag inte tycker att män ska engagera sig i barnen. Ville bara påpeka det.

Minta2012-01-20 00:53
Antal inlägg: 20042

Jag kan inte bedöma undersökningen men så här skriver Forskning och Framsteg: fof.se/press/flickor...-m atematik

peter2012-01-20 00:53
Antal inlägg: 1710

Längre tillbaka i denna tråd undrades det: "Konstigt att inte fler män är här och försvarar sin förmåga att kunna bete sig bättre än en psykopatisk schimpans"

Jag har läst lite och vill svara lite iallafall:

Känns som att.....Finns inte mycket att försvara...Dahlström är modig - får ta mycket stryk för detta....många i pöbeln vill då som alltid kasta första stenen...och någonstans är till och med hon människa också... driven av en energi och övertygelse som de flesta av oss...fast i sin egen riktning..

Som en del av två i en helhet i familjen härhemma vet jag att vi fungerat och fungerar båda som föräldrar....I vårt fall....Vi har tillsammans stöttat varandra ...hjälpt varandra...förstått varandra för att göra så bra som möjligt....och det funkar...I vårt fall

Dahlström är intressant och utan henne hade vi inte denna intressanta tråd...Bara här, genom över 200 inlägg, är ett exempel på den tid hon är värd att bli uppmärksammad på....

Intressant detta med hennes middag på Faculty clubs och insikt om hur många procent av professorerna som var kvinnor i en miljö och kultur som vi "upplysta" här i Sverige "vet" är närmast stängd för kvinnor - även om dessa kvinnor är från en välbeställd klass.

Exemplet med toaletterna (dn) är ju också något jag bara måste hålla med om...generellt....gammal festprisse och krogkund som jag har varit....

Delicious - Ej medlem längre2012-01-20 01:03

Toaletterna? Nu har jag missat något

Palnatoke - Ej medlem längre2012-01-20 01:08

Minta: Nu är detta OT så jag ska inte fördjupa mig i det. Men forskarna är som sagt öppet bekännande feminister och säger sig hoppas att deras resultat ska få genomslag i utbildningspolitiken. Dessa resultat går helt på tvärs med all tidigare forskning på området. Då blir inte trovärdigheten särskilt hög, oaktat hur mycket politiskt korrekta massmedia basunerar ut att de "slagit hål på myter".

En likartad situation hade varit om en bekännande nazist hade gjort en studie som visade att askenasiska judar har låg IQ, trots att alla tidigare studier visar att de har hög intelligens. Jag hade inte trott på det heller, oaktat hur högljutt uppenbart pro-nazistiska massmedia förkunnade att han hade "slagit hål på myten om judars höga IQ".

peter2012-01-20 01:08

Delicious - På frågan om varför män inte klarar vissa saker.

- Därför att de är inte konstruerade som vi i hjärnan. Mannens hjärna är fokuserad på andra saker än kvinnans hjärna. Nu säger jag inte alla mäns, alla kvinnors, utan jag säger den statistiska merparten. Mannen han bryr sig inte, ser inte, samma saker som kvinnor. Du kan till ex. bara gå in på en herrtoalett på en bensinmack och därefter går du in på intilliggande damtoalett på macken så ser du skillnaden.

Delicious - Ej medlem längre2012-01-20 01:08

Palnatoke, Läs mitt inlägg 00.22, svar till shulten som skrev något liknande

Delicious - Ej medlem längre2012-01-20 01:09

peter, Det är kortare kö? :)

Minta2012-01-20 01:11
Antal inlägg: 20042

Varför måste öppet bekännande feminister ha fel?

Delicious - Ej medlem längre2012-01-20 01:12

Vad har fingertoppar att göra med spädbarnsomhändertagande?

apbur2012-01-20 01:13
Antal inlägg: 9699

Om det var en metastudie kan ju inte all tidigare forskning visat på motsatsen.

peter2012-01-20 01:20

Delicious - jag minns inte hur det var..hmmm...joo...kön var längre hos damernas men det var det värt...man kunde sitta och kissa mer på damernas..... generellt sett kändes det bättre och fräschare att komma in där.. ..Män är lite mer hundar...de drar fram snoppen siktar och kissar..revirmarkerande.. och förhoppningsvis kommer inget på golvet eller sittringen...så efter ett antal sådana kunder så ser det smetigt ut.....(lite på samma sätt som raggningen/erövringen/dop pningen/kvarlämnad säduttömning/..ladda om och erövra igen...)....

ceciliaerix2012-01-20 01:31
Antal inlägg: 179

Hmm..
Jämför du feminister med andra världskrigets nazister?

rajden2012-01-20 01:37
Antal inlägg: 542

Nej. Svaret på första frågan är helt klart nej. Om det5 så vore att mammor vore bättre så faller hela kvinnokampen ihop som ett korthus och det vore en katastrof.

Liltif_Nomad2012-01-20 02:09
Antal inlägg: 369

Gitarrspelande tjejer borde förbjudas att skaffa barn! När man spelar gitarr får man förhårdnader på fingertopparna och tappar känsligheten. Alltså blir man en livsfarlig morsa som kommer att tappa sin unge nerför rulltrappan eller något.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?