Spelrum
Giraffen50
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade70
Mobilspel
Pågående19 303

Forumkategorier

Användare Inlägg  
greatdane2012-03-18 23:12
Antal inlägg: 174

Och för er som anser att jag därmed drog ned nivån på diskussionen; Jag tar på mig det.

jonisk - Ej medlem längre2012-03-18 23:13
Antal inlägg: 7985

Jag nöjer mig med att tänka det den här gången. :)

A-Ba-Ni-Bi - Ej medlem längre2012-03-18 23:15
Antal inlägg: 611

Bra länk där, waterski.

greatdane2012-03-18 23:16
Antal inlägg: 174

Tack!

A-Ba-Ni-Bi - Ej medlem längre2012-03-18 23:17

Typexempel på två personer med fundamentalt olika åsikt som ändå kan resonera.

Palnatoke - Ej medlem längre2012-03-18 23:18
Antal inlägg: 229

A-Ba: Nej, det är inte bögarna som förtrycker "homofoberna", och det har jag heller aldrig påstått. Det är den politiskt korrekta åsiktseliten som sköter den saken, ivrigt påhejade av böglobbyn som innefattar maximalt 5 procent av den totala HBT-populationen i Sverige. De övriga bögarna och flatorna kan endast anklagas för att de ger sitt tysta medgivande till detta. Privat har jag fått höra om flera homosexuella som ska vara uppriktigt arga över böglobbyns framfart, men dessa hörs aldrig i debatten.

Vad jag HAR sagt är att en grupp som utgör hälften av befolkningen inte ska pådyvlas ett slags inofficiell sjukdomsklassificering ("homofobi") och tvingas utgöra slagpåse i pressen -- bland annat genom att misstänkliggöra dem som hycklare och "smygbögar" -- för att inte såra känslorna hos en grupp som utgör 1 procent av befolkningen.

Jag kan revidera den sista siffran till 2-3 procent ifall vi räknar in samtliga HBT-personer, utan att det påverkar mitt argument. Det kan dessutom tilläggas att det är oklart hur många av dessa som ens känner sig kränkta av "homofobiska" åsikter.

A-Ba-Ni-Bi - Ej medlem längre2012-03-18 23:25

Var det ok att säga så där om judarna, tycker du?

le-lou2012-03-18 23:27
Antal inlägg: 17500

aha, en orörbar grupp. spännande.

Måns_E2012-03-18 23:29
Antal inlägg: 12028

Så du menar att det är en konspiration mellan bögarna, böglobbyn och de s k politiska korrekta, som förtrycker vanliga heterosexuella män(iskor) som ogillar homosexualitet i allmänhet och pridefestivaler i synnerhet?

Dessutom så är det så illa att just dessa politiska korrekta råkar ha makten i det här samhället?

Jag tycker att det låter väldigt mycket mumbojumbo.

Måns_E2012-03-18 23:31

Annars så är det ju rent fantastiskt att denna minoritet kan ha så mycket inflytande, hur gick det i så fall till i ett demokratiskt system. Om det är "böglobbyn" så verkar ju de ha påtryckningsmedel som inte är lite kraftfulla.

Om nu din analys av verkligheten skulle stämma Palnatoke.

Palnatoke - Ej medlem längre2012-03-18 23:32

A-Ba: "Så om jag skulle säga att judarna är ett jävla slödder och allt slödder borde gasas ihjäl, då tycker du att det är okej?"

Jag tycker att det är en oerhört korkad åsikt. Men också att korkade åsikter bör bemötas i fri debatt, inte i en rättssal.

A-Ba-Ni-Bi - Ej medlem längre2012-03-18 23:34

Du vet, ja eller nej funkar bra. Ja eller nej?

Palnatoke - Ej medlem längre2012-03-18 23:44

Måns: I grund och botten handlar det om ett kulturmarxistiskt paradigm som införts av framförallt Frankfurtskolan, där traditionella västerländska värderingar har släpats i smutsen. Detta paradigm har muterat till vad som idag kallas politisk korrekthet. Vill du ha en utförlig förklaring av den politiska korrekthetens teori och praktik så rekommenderar jag boken "Politisk korrekthet" av John Järvenpää.

Det handlar om en process som inte har EN styrande kraft utan flera olika. Alltså ingen konspiration. En av de största av dessa krafter är 68-vänsterns dominans över massmedia som lett till en extrem vänstervridning av den svenska journalistkåren. Två tredjedelar av den svenska journalistkåren har vänsteråsikter, bland de som bevakar politik och samhälle är siffran 73 procent (Politik och nyhetsjournalistik, Bergstrand 2006). Än mer talande uppgav 30 procent av de journalister som var födda på 1950-talet och yrkesverksamma 1989 att de stödde kommunistpartiet i politiska val. Detta var före Berlinmurens fall och innan man strök ”kommunisterna” ur partinamnet (Tyckandets tyranni, Lejon 2010).

Göran Skytte, som själv hörde till 68-vänstern och arbetade på Aftonbladet just på den tid då mordet på Nordenmark var aktuellt, ska ha sagt att tidningens redaktion var ”försupen och bestod av vänsterstollar”. I samma tidning skrev han 1996: ”En mycket stor del av dem som då viftade med Lenin, Stalin och Mao sitter idag i ledningen för tidningar, radio och tv. De är professorer och höga män i departementen och staten.”

Det handlar alltså inte om att 100 fantastiskt inflytelserika bögar/judar/marsianer sitter och styr världen från en dunkel källarlokal, plirandes mot en stearinupplyst jordglob medan de bögigt/girigt/utomjordisk t gnider sina penisar/tinninglockar/ten takler.

A-Ba-Ni-Bi - Ej medlem längre2012-03-18 23:47

Och hur tror du att de politiska sympatierna ser ut på ledarsidorna, och hos dem som äger tidningarna?

Måns_E2012-03-18 23:47

Aha, du kör upp Breiviks gamla manifest som argument.

Men kom igen, seriöst alltså.

A-Ba-Ni-Bi - Ej medlem längre2012-03-18 23:48

Antar att du tycker att det är helt okej att säga så där om judarna då.

Palnatoke - Ej medlem längre2012-03-19 00:00

Frågan var alltså "är det okej?" och du kräver ett ja eller nej. Den som gör uttalanden som de styrande inte uppskattar ska inte kastas i fängelse för det, nej. I den bemärkelsen "är det okej". Vad jag, du, Fredrik Reinfeldt, Aftonbladet, Israeliska ambassaden, random jude på stan, Högsta domstolen eller Fan och hans moster tycker om uttalandet är fullständigt irrelevant.

A-Ba-Ni-Bi - Ej medlem längre2012-03-19 00:04

Jag tycker i alla fall att det inte är okej. Och vet du, det gör inte Högsta domstolen heller. Och tro det eller ej, det är rätt relevant.

Måns_E2012-03-19 00:09

Tja, i så fall så skall vi med samma logik skippa brotten anstiftan och uppvigling i lagboken. För folk skall väl få säga, och uppmana andra att göra vad som helst?

Att hota folk borde väl i så fall också vara ok, om man nu skall dra det till sin spets?

För inte kan det väl vara så att dessa lagar, inkl hets mot folkgrupplagen, finns till av någon anledning?

Palnatoke - Ej medlem längre2012-03-19 00:10

Måns: Jag ser att Reductio ad Hitlerum fått sällskap av Reductio ad Breivikum.

Menar du att eftersom en enskild person fick tokspel och mejade ner sosseungdomar så har alla åsikter och argument i hans 1500-sidiga klipp-och-klistra-manifes t -- till absolut största delen författade av andra personer -- förlorat hela sitt värde och är diskvalificerade från debatten?

I så fall vore det nog på sin plats att nämna att Breivik var bögliberal. ;)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?