Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade68
Mobilspel
Pågående19 890

Forumkategorier

Användare Inlägg  
syjo - Ej medlem längre2012-12-07 18:34
Antal inlägg: 228

Sin. spelar du dum, eller faller det sig naturligt?

Klungan2012-12-07 18:48
Antal inlägg: 394

Man läser och häpnas..

Sin Corazon2012-12-07 19:47
Antal inlägg: 123

Uuj, där fick du till det syjo! =D Applåder!

slånbär2012-12-07 20:50
Antal inlägg: 5539

sin corazon-ditt senaste inlägg riktat till mig var verkligen konstigare än allt annat du har skrivit i tråden. Läste det om och om igen men det blir inte mer begripligt för det. Varifrån du får att jag på något sätt skulle tycka det är ok att jäklas i trafiken är ju din egen tolkning av min orubbliga syn på fortkörning men var jag överhuvudtaget ens har nämnt något om att det skulle vara ok att köra utan körkort det ligger bortom min förmåga att ens föröka gissa.
Du får gärna fortsätta ditt tjafs men jag väljer att avsluta fortsatt diskussion med dig då ditt sätt att resonera bara är för konstigt och obegripligt.

Sin Corazon2012-12-07 21:06
Antal inlägg: 123

Det är alltså okej att påstå att du jävlas/hittat körkortet när du blir så kränkt av motsatsen? Undrar vem som bör påstå sig inte förstå?

toonfisken2012-12-07 21:12
Antal inlägg: 732

ÅÅh vad jag önskar att man kunde gå in på enskilda åsikter o kommentera !

vita_syrener - Ej medlem längre2012-12-07 21:14
Antal inlägg: 22144

Håller med Klungan. Ilandsproblem?

mirra512012-12-07 21:28
Antal inlägg: 72

Jag ställde bilen då det blev alltför många bilister utan vett i huvudet.
Är alldeles för rädd för att köra efter flera incidenter där förare pratat i mobil/inte kunnat högerregeln/försökt preja mig av vägen fast jag kört i 70 på 70-väg (detta har hänt ett antal ggr/förare som varit starkt påverkade av något och viktigast för mitt beslut att ställa bilen är den fasansfulla stressen i trafiken som ökat sen 2000 talet.

slånbär2012-12-07 21:28

Vita syrener-hur många av trådarna i snack handlar om verkliga svåra frågor egentligen? Och jag kan ju säga att anledningen till mitt eget envisa stridande mot fortkörning och regelbrott i trafiken öht är inte något trivialt utan väldigt allvarligt. Tyvärr så finns det alltför många människor därute som har drabbats för livet av att en del överskattar sin egen körförmåga i olika sammanhang.

recidivfara - Ej medlem längre2012-12-07 21:31
Antal inlägg: 2385

jag kör som en gud. om jag hade varit man hade jag velat ligga med mig.

big t2012-12-07 21:35
Antal inlägg: 67

Tyvärr så är det nog så att alltför många överskattar sin förmåga i trafiken Särskilt de som tror att de är en sorts reservpoliser eller försöker vara trafikstörande element.
Låt dej inte luras in i fällan att du är osårbar i med din förstärkta baklucka
Det finns faktiskt de som har rätt att köra fortare än vad du anser vara rätt hastighet,så för enkelhetens skull kör in till sidan och sluta vara så enögd på din "speedometer"

slånbär2012-12-07 21:51

Men herregud Big T-menar du på fullt allvar att jag ska "köra in till sidan" så fort jag har någon i släptåg?För menar du vanligt underlättande vid omkörning då det finns vägren och fri sikt då är jag helt med, vilket jag också upprepat i ett antal inlägg, men handlar det om väg där detta inte är möjligt då kan jag verkligen inte förstå varför jag skulle köra in till sidan och stanna till för att släppa förbi dom som har mer bråttom? Om det är fordon som har rätt att köra fortare då antar jag att du menar utryckningsfordon och det är ju en helt annan sak. Vilka andra menar du annars och ska man i så fall utgå från att alla som kör för fort hör till nån sorts specialkategori? Du får gärna ta och utveckla det där lite mer.

catta652012-12-07 22:29
Antal inlägg: 143

Man anpassar farten efter rådande vägförhållanden och det har varken med bra däck eller ej att göra. Så är det bara och då är det faktiskt upp till alla att se till att följa samma mönster!

Måns_E2012-12-07 23:42
Antal inlägg: 12028

Det var värst en kvinna som vill ligga med män för att de kör bra, varför stöter man aldrig på dessa?

Karmosin _2012-12-08 00:01
Antal inlägg: 83

Undrar jag också! Skulle ligga jämt isåfall.

Speeedo - Ej medlem längre2012-12-08 10:59
Antal inlägg: 439

Slånbär. Finns ingen bäggren så e väl det självklart due kan köra åt sidan?
Behöver du äns skriva det?
Allt handlar om att om du e ute å kör bil å plötsligt får ett pärlband bakom dig så måste du väl förstå att nåt är fel.
Man kan då underlätta att gå åt sidan om det finns väggren. Låt dom som vill köra fortare göra detta å du slipper då nu ha dessa bakom dig.
Vad e det du ej förstår?

Bitte - Administratör2012-12-08 11:08
Antal inlägg: 24199

Så länge jag håller hastigheten som gäller så kan ingen kräva att jag ska gå åt sidan för att släppa förbi andra , och sedan är det väl väldigt ofta heldragna linjer på vägrenen och då får man ju inte ens köra där.

Sedan kan och bör man ha ett samspel i trafiken men ligg inte bakom mig och kräv att jag ska stanna eller hålla åt sidan bara för att någon måste förbi. Det är jag som avgör vart och när jag anser att det är lämpligt att göra det

Bitte

slånbär2012-12-08 11:18

Speedo- i inlägg efter inlägg så har jag skrivit just detta som du visar på. Jag börjar tro att vissa av er inte är läskunniga eftersom ni inte verkar ta in det jag skriver. Jag har aldrig någonstans sagt att jag inte går åt sidan om det. Går, ändå kommer det inlägg som påstår att jag är en medveten stoppkloss oavsett omständigheter. Detta gör mig nu något trött.

Så nu tar jag det en sista gång så kanske du och dina gelikar fattar.
Jag kör aldrig för fort och följer alltid övriga regler även om det är mitt i natten och ingen annan trafik. Jag underlättar alltid omkörning om möjligheten finns och det är säkert. Jag gör det inte om det inte är det. Jag skulle naturligtvis inte köra in på tex en hållplats om jag håller 50på en 50 väg och ändå har ett"pärlband" bakom mig eftersom i de läget är det inte jag som har skyldighet att anpassa min körning utan övriga trafikanter. Dom får helt enkelt gilla läget att det är 50 på sträckan, någon framför faktiskt följer detta ( som man ska) och det inte finns möjlighet för den personen att gå ut i vägrenen. Om detta är ett problem så är det i alla fall inte mitt. Jag bryr mig heller inte särskilt mycket så länge inte jag har dom precis i bakluckan och inte ens då är det jag som gör fel, så länge jag håller hastigheten och inte kan underlätta omkörning. Förstår ni? Mina val är alltså: köra för fort som dom andra, stanna på en hållplats o släppa förbi vilket jag då skulle få göra ideligen eftersom dom flesta verkar skita i hastigheten, och det tredje är att göra som jag gör- hålla den angivna hastigheten och låta bli att irritera mig.

blue_moon2012-12-08 11:57
Antal inlägg: 9713

Bra Slånbär! Så borde alla köra.

Tror faktiskt att många bilister inte TÅL att ha någon framför sig utan måste köra om och ligga först. Inte sant?

Fesebengt22012-12-08 12:16
Antal inlägg: 1570

Det där med att ligga först är rätt bra när det är halt ute. Då slipper man åtminstonde att köra in i någon. Annars tycker jag att de som alltid skall köra så långt fram som möjligt vid vävningar borde tänka efter lite när det är halt. Alla vill väl hem till familjen och om ni vinner några bilar kommer ni inte hem mycket fortare ändå.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?