Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 950 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| corlini | 2013-11-11 20:01 | |
![]() | precis som en ortodox jude eller ulf ekman, de skulle heller inte få jobbet. | |
| shulten | 2013-11-11 20:05 | |
![]() | Pink ribbon, nyttan kan ju för många vara att man lär sig något själv av diskutionen och inte av att försöka förändra andra! | |
| Måns_E | 2013-11-11 20:06 | |
![]() | Corlini vi har ju gått igenom det här tidigare, om du av den anledningen hyser agg mot religionen så borde du snarare hoppa på hinduismen, kristendomen eller judendomen före islam. Men nu så misstänker jag att det inte så mycket handlar om vilka religioner som är mest "demokratiska", utan om dina vanföreställningar om islam och "hur muslimer är" som du grundar på okunskap. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-11-11 20:12 | |
![]() | Shulten: Absolut, men jag har undantag. | |
| corlini | 2013-11-11 20:20 | |
![]() | Måns, vi frågar såhär: skulle du anställa en person att arbeta under dig om personen följde en tro som säger att din plats inte är på jobbet och absolut inte i chefsposition? det finns ganska mycket inom islam jag som kvinna, chef, företagare, demokrat och liberal inte finner särskilt passande i ett modernt samhälle och särskilt inte på en jämnställd arbetsplats med kvinnliga arbetsledare. för att minska konfliktrisken och inte riskera att påverka arbetslagen negativt eller orsaka splittringar så väljer jag att välja bort. du kan byta ut ordet islamsk arbetssökande mot nazist, ortodox jude, aktiv SD anhängare eller liknande och då finner du att mitt beslut helt plötsligt varit okej, DET är ganska skrämmande. | |
| Måns_E | 2013-11-11 21:35 | |
![]() | Corlini, då får du väl än mer passa dig för kristna som tycker att kvinnor skall tiga i församlingen? | |
| Måns_E | 2013-11-11 21:38 | |
![]() | Du får väl inte vägra ortodoxa judar arbete, med enda anledning att det är fel på deras religion heller? Dessutom så har väl inte alla muslimer problem med kvinnliga chefer? | |
| brava | 2013-11-11 22:06 | |
![]() | Solklart fall av islamofobi - det spelar liksom ingen roll vad man säger. Den där mannen Amad som du hade anställd, var inte han född muslim? | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-11-11 23:11 | |
![]() | Corlini: Skulle du kalla en person med muslimskt namn till arbetsintervju (förutsatt att ansökan visar på tillräckliga meriter) eller sålla bort honom eller henne direkt på grund av namn eller antagen religionstillhörighet? | |
| shulten | 2013-11-11 23:26 | |
![]() | Gissar att Corlini råkar tappa bort "muslimens" jobbansökan. Corlini har ej brutit mot diskrimineringslagen och "muslimen" slipper att ha en som ogillar muslimer som chef. | |
| brava | 2013-11-11 23:38 | |
![]() | bra shulten, du kan ju skriva utan att vitsa till det så att det blir obegripligt vad du egentligen menar. Fortsätt så... | |
| shulten | 2013-11-11 23:40 | |
![]() | Tack brava, men jag tar mig friheten att skriva som jag vill. | |
| Älgkalle - Ej medlem längre | 2013-11-12 02:55 | |
![]() | Corlini har alldeles rätt, det är Måns som saknar kunskap. Alla ska tiga i den kristna församlingen då prästen talar Måns. Skillnaden är att muslimernas uråldriga syn på kvinnor, som corlini nämner, går över svensk lag! Och den synen lämnar inte muslimen hemma utan han tar den med sig till jobbet! Som muslimen som vägrade skaka hand med en kvinnlig kollega. Hört talas om en kristen som gjort så? Va Måns? | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-11-12 07:21 | |
![]() | Nope, där har du rätt. De kristna bränner hellre kors i vita kläder. ALLA kristna....innerst inne.... | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2013-11-12 07:25 | |
![]() | religion går inte alls över svensk lag. Om en muslimsk man bryter mot svensk lag när han gör något mot sin kvinna så kommer han att ställas inför rätta om han anmäls. Om jag har fel i det, motbevisa mig gärna med ett exempel. För övrigt skulle det väl vara ganska många som skulle konvertera till Rastafari då och röka marijuana överallt. Men det är det ju inte? För att det står inte över lagen. | |
| Älgkalle - Ej medlem längre | 2013-11-15 04:13 | |
![]() | Mannen som vägrade skaka hand med en kvinna fick ett saftigt skadestånd, han hade inte gjort något fel. Han hade bara agerat som hans religion säger att han skall göra. Oavsett om han befinner sig i mellanösten eller Sverige!! Det finns så många exempel, läs på. Hur skall en sådan invandrare kunna samarbeta i arbetslivet? | |
| Sote | 2013-11-15 06:22 | |
![]() | Räkna gärna upp några till såna exempel för just nu kommer du med det som faktiskt figurerat i media och är rätt välkänt. Man kan inte döma alla efter att enstaka personer utmärker sig negativt för då skulle vi alla ligga pyrt till. Det finns ju även bland kristna,ateister, ultrahöger, kommunister mfl hur många exempel som helst på såna som utmärkt sig negativt men dom är ju inte representativa för resten. Eller tycker du det Kalle? Kan du stå bakom tex Breiviks agerande och försvara det? Eller Hitler, Stalin eller någon annan mysig ickemuslim som utmärkt sig. Självklart blir det svårt för en sådan person att komma in i arbetlivet men det går. Folk ändrar sig faktiskt just om dom kommer ut i arbetslivet och inser att en viss anpassning fungerar. Jag har sett i min egen närhet flera exempel på personer som kommit från ett annat land med andra värderingar och lyckats komma ut i arbete och inte alls har några som helst problem med att fungera tillsammans med andra på samma villkor. Du hänger upp dig på ytterligheter. Du verkar inte ha några egna erfarenheter av det du skriver om utan framstår mer som en sån som rapar upp sånt du läst och hört utan att faktiskt ha någon enda egen referens. Det blir liksom inte trovärdigt. | |
| ingson | 2013-11-15 07:13 | |
![]() | Älgkalle har fel i handskakningsfallet troligen pga av bristande faktaunderlag. Det finns en lång tråd här på Betapet om fallet. Trollhättans kommunledning fegade ur, troligen pga att idioten skulle kosta dem pengar och besvär hur dom än gjorde | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-11-15 17:38 | |
![]() | www.aftonbladet.se/d...78 42414.ab | |
| Bitte - Administratör | 2013-11-15 17:43 | |
![]() | Jag läste det tidigare i dag , vad ska man säga annat än fy fan,, det är otäckt. Visst tårtning är inte ok men det är lindrigt mot de hot och den skit som hon har fått utstå Bitte | |