Spelrum
Giraffen23
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade37
Mobilspel
Pågående19 442

Forumkategorier

Användare Inlägg  
micro1132015-07-20 16:42
Antal inlägg: 17540

totravel
Fast du kan ju läsa om dessa ockupationer av både hus och mark i riksmedia också .. så att det är ett problem går inte att förneka med argumentet att Avpixlat är rasistiskt.

titttii...

Jag förslår att du läser....

www.svt.se/nyheter/r...il l-gnosjo

www.svt.se/nyheter/u...na -tiggare

totravel - Ej medlem längre2015-07-20 16:48
Antal inlägg: 4735

Micro,

Nu var ju det inte min poäng. Min poäng var att Mm2:s val av källor säger mycket om Mm2.

Sedan fick jag tillfälle att skriva ordet rassepack, vilket ger mig en viss tillfredställelse. Jag hatar nämligen all form av rasism och den normalisering av denna äckliga och vidriga företeelse som sakta smyger sig in i vårt samhälle i dessa dagar tycker jag är förfärlig.

totravel - Ej medlem längre2015-07-20 16:48

Rassarna är ett jävla historielöst pack.....

totravel - Ej medlem längre2015-07-20 16:51

Smygrassarna är ännu värre. De vågar inte ens stå för sina aparta och inhumana åsikter utan gnäller om förtal så fort de blir kallade vid sina rätta namn.

Mormodern492015-07-20 16:52
Antal inlägg: 8354

Inte konstigt att det smugit sig in i dessa dagar , så som det
har blivit

Nora1 - Ej medlem längre2015-07-20 16:53
Antal inlägg: 2885

Jag är sååå jävla rädd för att detta rassepack (ja, det var kul att skriva) (muppar brukar jag kalla dem) ska få mer inflytande i det här landet. Tiggarnas närvaro är ju ett skitproblem i jämförelse.

Nora1 - Ej medlem längre2015-07-20 16:56

med skitproblem menar jag ett litet problem.

Mormodern492015-07-20 16:58
Antal inlägg: 8354

Jaså , det tycker du , vi kanske ska skicka alla tiggare till din dörr . Så kanske du inser deras skada de orsakar vårt land

totravel - Ej medlem längre2015-07-20 16:59

Nora1,

Ja, det ger en viss tillfredställelse.

Ja, problemet med tiggarna är inte så stort för oss. Det är tyvärr betydligt större för tiggarna själva. Det är de som lider och har det jobbigt. Ändå finns det de som tenderar till att tycka synd om sig själva för att de måste möta tiggare utanför ICA-butiken varje dag.

Problemet med den äckliga nationalism och rasism som finns i främst social media i Sverige idag är som du säger mycket viktigare att adressera. Det breder ut sig en historielöshet och en tro på en massa vandringssägner. Rassepacket väljer vilka källor de ska tro på och allt annat är PK och det är därför värt att förakta.

micro1132015-07-20 17:08

Nora1
Så tiggare är ett skitproblem i jämförelse med att några på Avpixlat skriver om vad som faktiskt händer i samhället???

Själv ser jag mindre problem med yttrandefriheten än med att tiggarna ockuperar hus och mark, skräpar ner och skrämmer folk faktiskt ..

micro1132015-07-20 17:11

totravel
Nej, för dig och Nora är de uppenbarligen inte ett problem ... För de vars hus eller mark de ockuperar och de som skall stå med notan är det givetvis ett stort problem.

Precis som de är ett problem för de handlar som får minskad omsättning på grund av att horderna utanför dörren skrämmer bort kunderna.

Och precis som de är ett problem för dem som blivit hotade, antastade, trängda

Ett problem är de givetvis också för dem som inte vågar röra sig fritt ute av rädsla för att komma för nära lägervakterna och som inte vågar låta barnen leka ute på grund av en massa löst folk där barnen normalt rör sig..

totravel - Ej medlem längre2015-07-20 17:18

micro113,

Bara för att du hela tiden upprepar att människorna som tigger ockuperar hus och mark, skräpar ner och skrämmer folk gör inte att det inte till en sanning.

Jag är helt övertygad om att det finns vissa problem med det som du hela tiden upprepar, men det finns redan lagförslag från vår nuvarande regering för att råda bot på dessa problem.

Avpixlat sysslar med rent bedrägeri och försöker hela tiden göra hönor av fjädrar. Det är en förhatlig medial företeelse. De har yttrandefrihet och det får de gärna ha, men i ett samhälle där det äckliga rassepacket får styra politiken har vi ingen yttrandefrihet längre.

totravel - Ej medlem längre2015-07-20 17:19

micro113,

Som sagt......hönor av fjädrar.

micro1132015-07-20 17:22

totravel
Nej, det gör det inte till sanning att jag säger det.. DET är däremot en sanning ATT de gör det ..

Vilket du skulle veta om du bekymrade dig med att läsa och ta in vad som händer i Sverige idag...

Jag har tidigare länkar till artiklar ... då klassades det som "gammal skåpmat som alla redan vet" ...

Och DET VAR INTE avpixlat eller dylika artiklar .. utan riksmedia och lokalmedia.

Nej, vår regering har inte rått bor för någonting än --- och till så sker och problemet undanröjs så kvarstår det...

Och även om du inte fattat det så bor den absolut majoriteten av tiggarna under de betingelserna .. Det är liksom få som åker hit och tar in på hotell..

Det gör inte ont att öppna ögonen .. du kanske skulle prova det istället för att nöja dig med lukten av ditt rasistrapande.

Nora1 - Ej medlem längre2015-07-20 17:23

totravel. Jag börjar faktiskt att tvivla på om det är lönt att debatten med dessa rassar. Jag tyckte tidigare att det var lönt men nu börjar jag tvivla. Jag undrar om man istället hjälper dem att hitta varandra och att de därmed blir stärkta i sitt hat när de upptäcker att det finns fler muppar som håller med dem mot oss andra.

Avpixlat är det stället där de hittar "fakta". Ja herregud. så tragiskt

totravel - Ej medlem längre2015-07-20 17:27

Micro,

Du tappar i trovärdighet för varje inlägg du postar och det redan från en låg nivå från början.

micro1132015-07-20 17:31

totravel
Vilken tilltro du sätter till mig är oväsentligt .. problemet med tiggarna vare sig försvinner eller minskar av att du vill grotta in dig i okunskap och skrika rassar åt andra som faktiskt orkar ta del av och/eller upplever konsekvenserna av tiggarnas framfart..

Googla på tradionella medier så upptäcker du att riksmedia också är rasister med din och Noras definition .. De påtalar ju nämligen också problemen med tiggarna.

totravel - Ej medlem längre2015-07-20 17:31

Nora1,

Ja, jag sitter och funderar på samma sak. De lär ju inte ändra sin uppfattning. Den möjliga vinsten eller i värsta fall förlusten med att debattera med dem är att de som inte har en bestämd uppfattning och velar lite fram och tillbaka i sin uppfattning får en "puff" i rätt eller, gud förbjude, fel riktning när man samvetsgrant motsäger rassepackets "sanningar".

micro1132015-07-20 17:36

Här får du ett exempel på rasistisk stödgrupp för rumäner, återgiven av den rasistiska mediekanalen SVT ..

"En stödgrupp för rumänska tiggare i Gnosjö fick i höstas stor uppmärksamhet när de hjälpte EU-migranter att bli entreprenörer istället för att de skulle sitta och tigga. Men konsekvensen av insatsen blev inte som tänkt
[...]
Han säger att tiggarna har krävt stödgruppen på hundratusen kronor.

– De har fått en föreställning om att de har mycket pengar att fordra men pengarna är insamlade i syfte att hjälpa till på lång sikt. Det har vi varit tydliga med hela tiden, säger han.

Stödgruppen har ordnat ett par träffar med tiggarna för att reda ut situationen och stämningen har, enligt Elenor, stundvis varit hotfull.
www.svt.se/nyheter/r...il l-gnosjo

micro1132015-07-20 17:38

totravel
Du behöver nog inte oroa dig för att puffa folk i fel (din och noras) riktning .. de flesta har ögon att både se verkligheten omkring sig med och använda för att ta till sig information ...

Det finns ett skäl till att SD ökar liksom.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?