Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade59
Mobilspel
Pågående19 442

Forumkategorier

Användare Inlägg  
SkySpy_2014-06-13 23:43
Antal inlägg: 4418

Fördelen med att tro på gud eller att bli troende är att man kan göra vad som helst och bli förlåten. Kan vara bra att veta om man hade tänkt mörda någon eller liknande brutalt agerande.

Moose72 - Ej medlem längre2014-06-13 23:44
Antal inlägg: 1910

En liten länk till zuckläge angående att allt fler teister köper evolutionen.

humanistbloggen.blog...d. html?m=1

Moose72 - Ej medlem längre2014-06-13 23:53

Så du vet att det är så skyspy? Du är beläst märker jag.

Ja vem vill inte begå mord och andra brutala grejjer, det är väl antagligen det första man tänker på när man blir troende.

SkySpy_2014-06-14 00:00

Det jag tror är att de som lever efter de tio budorden är bra människor oavsett om de är troende eller inte.
Men jag tror att det kan vara farligt att alltid tro att man kan få förlåtelse för dåliga saker man gjort.

Minta2014-06-14 00:02
Antal inlägg: 20042

Minta
Hur tycker du Gud är dömande i bibeln?

Jag tycker att du låter dömande liksom mycket ur gamla testamentet. Du dömer alla som inte väljer gud till att vara med djävulen. Magstarkt.

Sote2014-06-14 00:02
Antal inlägg: 3557

Klart att tron användes som makt och kontroll på jesu tid. Romarna hade sina judiska medlöpare som höll folk o schack. Och kom nu inte och påstå att det inte är samma gud som Judarna tror på. Skillnaden mellan religionerna behöver du heller inte dra för jag kan nog betydligt mer än du ens kan ana om religionshistoria och kunskap så det är helt onödigt. Och till skillnad från dig så behöver inte jag googla och kopiera texter för att göra mina inlägg.
Och nej du bara tror att gud finns. Vetenskapen talar för motsatsen. Precis som i varenda tråd som har startats här och du deltagit i så ser du till att den urartar till nåt sorts fundamentalistiskt korståg där det snart även kommer fram dina medeltida åsikter angående homosexuella och muslimer också. Det finns många vettiga kristna här på forumet men inte ens dom orkar fortsätta dividera med dig eller ens läsa allt sjukt du skriver. Du ställer alla andra kristna i dålig dager och det är väldigt synd för som flesta är inte alls lika fanatiska och okunniga. Sorgligt är vad det är men som tur är så är det få såna som du som vågar visa sig i dagsljus så jag tror att det bästa vi andra kan göra är att låta dig stanna kvar på medeltiden och inte låta dig få mer utrymme varken här eller i nån annan religionstråd. Så jag säger som jag gjort i andra trådar nej tack till fortsatta diskussioner och hoppas på även dom andra låter bli att mata dig. Stanna i pingskyrkan och håll dig till de dina och låt resten av världen fortsätta utvecklas.

SkySpy_2014-06-14 00:20

Lite tråkig ton på dig nu Sote.

Sote2014-06-14 00:50

Sky - absolut men jag är innerligt trött på att det inte går att föra en diskussion med vederbörande utan att han ska komma med sitt djävulssnack i varenda tråd. Snart kommer även skitsnacket om dom syndiga homosexuella för att inte tala om dom totalt förtappade muslimerna. Flera andra kristna kan föra en intressant diskussion utan att peka dömande . Jag tycker det är intressant att prata religion men inte med en fundamentalist som helt seriöst tror på att jorden är sextusen år gammal. Det blir liksom bara meningslöst. Men jag ska skärpa till mig och vara lite mer selektiv istället så får dom som orkar fortsätta.

SkySpy_2014-06-14 00:57

Men varken du eller han har ju inget bevis för att djävulen eller gud inte existerar?
Likaväl som att du inte tror så gör han det. Tro är ju en tro.
Man tror på något och förespråkar det.
Det är intressant med olika åsikter:) Själv tror jag och det räcker gott för mig.

Sote2014-06-14 01:38

Sky- precis och jag är helt öppen för det men moose hävdar bestämt att tror man inte på gud då har man valt djävulens sida och arbetar tillsammans med honom. Det tycker jag är rätt magstarkt ( även om jag alltså inte tror) ochd etta vet jag att även andra troende har reagerat på tidigare. Det går inte att öht föra ett resonemang kring detta utan blir nåt slags cirkelresonemang rätt omgående vilket är helt meningslöst.

zuckläge2014-06-14 07:10
Antal inlägg: 151

Det är bra att moose skriver här,för det visar hur farlig religionen är. Att det dessutom trots mångas försök till motsatsen existerar denna fundamentalistiska inställning, även i vår del av världen.Det finns ett starkt tryck och agerande från dessa internationellt, inte minst i usa, att i skolorna betona skapelseberättelsen, som en sanning, och sluta lära ut evolutionsteorin. Ett ex. på deras agerande. + all annan verksamhet mot homosexuella etc.

Moose72 - Ej medlem längre2014-06-14 08:47

Konstigt att jag vågar ha bild men att dom flesta Gudsförnekarna saknar bild? Jag står för det som är skrivet i bibeln.
Skulle vilja höra zuckläge förklara vad som är farligt med den kristna religionen. Är det farligt att inte tro på evolutionen helt och fullt? Är evolutionsteorin en sanning?

Homosexuella är exakt lika mycke värda som du och jag men att ha sex med samma kön är en synd likväl som att stjäla eller mörda eller otrohet. En avvikelse från Guds vilja och plan.

Skickar med en länk till zuckläge

www.intelligentdesign.st/

Moose72 - Ej medlem längre2014-06-14 08:49

Läs om ögats design på den sidan

zuckläge2014-06-14 08:54

Läs om hur ointelligent människans gestalt är uppbyggd, liksom en del andra djurarter. P.g.a. evolutionen. Du kan skriva hur mycket du vill, det blir lika fel hela tiden. Det finns 2 hypoteser, gud existerar eller inte, hypotesen att gud inte existerar väger astronomiskt tyngre.

kajix2014-06-14 08:55
Antal inlägg: 7767

Hur skapades gud?

zuckläge2014-06-14 08:57

Ja det kan man fråga sig, dessutom moose; du kan söka efter info och kunskap om du är vetgirig, såg senast igår en intressant debatt och ett föredrag om id, givande, jag lovar.

Moose72 - Ej medlem längre2014-06-14 09:11

Ända sedan den första människan uppträdde på jorden har satans mål varit att hindra Guds mål att alla ska bli frälst.Djävulen vill få oss att ifrågasätta Gud, tvivla på hans ord, tvivla på meningen med att leva efter Guds vilja - och slutligen överge Honom.. Djävulen försöker först få människan att tvivla, sedan att förneka som gör dem skeptiska och gradvis gör dem till ateister.

Att då predika att det är farligt att tro på Gud är att gå djävulens ärende, man är på hans sida.

Moose72 - Ej medlem längre2014-06-14 09:13

Gud har alltid funnits det är det som gör det hela ett snäpp över vetenskapens nivå att förstå allt.

pink ribbon - Ej medlem längre2014-06-14 09:17
Antal inlägg: 2906

Men sluta för i helvete att predika vem som går djävulens ärenden.

Moose72 - Ej medlem längre2014-06-14 09:20

I England. Där anser mer än40% att Intelligent designe skall ingå i den naturvetenskapliga undervisningen. Knappt hälften tror att evolutionen kan förklara livets uppkomst och utveckling. Darwins egna territorium

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?