Spelrum
Giraffen | 17 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 24 |
Inloggade | 41 |
Mobilspel
Pågående | 20 426 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Minta | 2014-10-10 20:13 | |
![]() | Ja, om inget av de övriga partierna har det i sitt partiprogram så är det så. Om man röstar på sd omfattar man väl deras partiprogram i dess väsentliga delar? Om man inte bara missnöjesröstar förstås, men det kan man ju göra på vilket parti som helst. Vem vet vad folk egentligen röstar på. | |
Minta | 2014-10-10 20:13 | |
![]() | Eller varför. | |
Minta | 2014-10-10 20:14 | |
![]() | Jag förstår inte varför de övriga partierna ska omfatta en annan uppfattning för att folk inte ska rösta på sd. Man har väl en egen linje. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2014-10-10 20:34 | |
![]() | Det ska de inte. de ska respektera att alla inte är med på den linjen. det gör de inte. de verkar överraskade över att alla inte tycker lika om invandringen som de. ser man på resten av europa så är det vi som är konstiga i de här sammanhangen :) | |
Blindhund - Ej medlem längre | 2014-10-10 20:46 | |
![]() | Bra carlmartin äntligen någon som kväser av herr jagharalltidrätt E. | |
Minta | 2014-10-10 21:06 | |
![]() | carlmartin, majoriteten har inte alltid rätt. Om sd får majoritet i riksdagen kan de få "rätt". De övriga partierna har rätt att samarbeta med vem de vill under tiden. Det är klart att man är överraskad eller lite illa berörd av främlingsfientligheten som växer. Blir inte du? | |
Minta | 2014-10-10 21:21 | |
![]() | Partier och personer som är kritiska till invandring eller vill begränsa invandringen gör sina röster hörda. Betyder det att vi måste följa deras uppmaning? Att respektera att de tycker som de gör, räcker inte det måste man också dela deras uppfattning? | |
Måns_E | 2014-10-10 21:55 | |
![]() | Det är ju inte riktigt så enkelt att säga att riksdagspartierna måste börja samarbeta med SD gällande invandrarpolitiken när de flesta av deras väljare faktiskt inte vill det. Före valet såg det ut så här: sverigesradio.se/sid...el =5962446 Efter valet så såg det ut så här: www.svd.se/nyheter/i...96 8508.svd Observera nu att frågan är något omställd, och istället lyder "Samarbeta med Sverigedemokraterna i frågor där de har liknande uppfattning", vilket knappast lär innebära just invandringspolitiken. Att borgerliga väljare har svängt något i det senare fallet beror förmodligen på det knepiga parlamentariska läge som nu har uppstått. Alltså att det är värt att söka stöd av SD för att fälla en rödgrön regering, snarare än att ge SD allt för mycket inflytande. | |
skrutta00 | 2014-10-10 21:56 | |
![]() | Jag är inte det minsta överraskad över att och ej heller illa berörd av att människor tycker olika...också om våran invandrar/flyktningpoliti k. Den grytan har puttrat länge. | |
Minta | 2014-10-10 22:07 | |
![]() | Problemet med att samarbeta med SD är att de inte kommer att vilja samarbeta utan att få något tillbaka, dvs. i sina kärnfrågor att begränsa invandringen och det står inget annat parti för vad jag vet. Inget borgerligt parti skulle heller samarbeta med V tror jag och tvärtom. Värderingarna skiljer sig för mycket åt. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2014-10-10 22:10 | |
![]() | jag tycker inte att det är underligt, eller överraskande att fler ställer sig kritiska till invandringspolitiken i sverige. jag blir inte illa berörd av det. varför skulle det vara annorlunda i sverige än i övriga europa? det som överraskar mig är att svenska politiker inte såg den komma. "Partier och personer som är kritiska till invandring eller vill begränsa invandringen gör sina röster hörda. Betyder det att vi måste följa deras uppmaning? Att respektera att de tycker som de gör, räcker inte det måste man också dela deras uppfattning?" man respekterar inte att de tycker som de gör när man kategoriskt avvisar deras politik utan att ta hänsyn till vad det gäller. när man vägrar samtal om det ena på grund av det andra diskvalificerar man motståndaren. problemet är inte att man inte vill följa deras politik, men att man till varje pris försöker att hålla dem utanför inflytande. ingen respekt. | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-10-10 22:14 | |
![]() | En anledning till att många röstar på Sd kan vara detta www.svt.se/nyheter/r...gl esbygden | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2014-10-10 22:15 | |
![]() | jag tror att högern kommer att samarbeta med sd för att paja för S. spännande att se vad som händer sen. jag tror inte att vi har sett sd peaka på långa vägar. det är inte något jag är glad över - men de andra partierna sturskhet kommer att straffa sig. om sd på sikt får 25 % blir det svårt att hålla stilen. | |
Måns_E | 2014-10-10 22:17 | |
![]() | Jag är ganska säker på att våra svenska politiker såg det komma, det är därför de har valt en annan strategi än många andra europeiska länder. Och städer för SD är inte exeprionellt högt för ett högerpopulistiskt parti i Europa 2014. I andra europeiska länder där liknande partier har fått inflytande så sitter de i regeringsställning och är rent av det största partiet. Det hedrar de svenska riksdagspartierna att de inte låtit ett högerpopulistiskt parti sättaagendan för Sveriges politik. | |
Måns_E | 2014-10-10 22:18 | |
![]() | Städer=stödet | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2014-10-10 22:20 | |
![]() | snarare är stödet lågt om man jämför. jag tror inte att det ser ut på samma sätt i framtiden. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2014-10-10 22:21 | |
![]() | det skulle stå sturighet och inte sturskhet i ett tidigare inlägg. | |
Måns_E | 2014-10-10 22:23 | |
![]() | Tycker du då att det fungerar att ge högerpopulistiska partier utrymme och att samarbeta med dessa? Jag tycker inte att det verkar vara en bra väg om man inte vill föra deras politik. | |
Minta | 2014-10-10 22:28 | |
![]() | Jag förstår inte varför de skulle vilja samarbeta med partier vars åsikter de inte delar i viktiga frågor. Varför man skulle vilja ge efter för det och kanske förlora sin egen själ. När Danmarks och Norges etablerade partier omfamnade de främlingsfientliga partierna, ledde det till ökad främlingsfientlighet och begränsad invandring. Om man i smyg vill begränsa invandringen utan att stå för det, kan man som parti göra det. Eller så tror man att man är demokratisk trots att de flesta inte delar dessa åsikter. | |
Minta | 2014-10-10 22:32 | |
![]() | Är det inte värre då att t.ex. Annie Lööv sturskst säger att hon absolut inte kommer att samarbeta med S som hon i stort sett kallar kommunister, utan istället ska gå i aktiv opposition. Denna hållning att inte samarbeta med S kan fälla regeringen. På så sätt kan man kanske säga att C samarbetar med SD om att fälla regeringen. S har ändå över 30 % av rösterna. | |