Spelrum
Giraffen | 47 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 24 |
Inloggade | 75 |
Mobilspel
Pågående | 20 101 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Måns_E | 2014-12-02 21:30 | |
![]() | Jag tror att palestinierna först och främst vill ha ett fungerande samhälle. | |
totravel - Ej medlem längre | 2014-12-02 21:31 | |
![]() | Moose72, Vill israelerna har en tvåstatslösning eller vill dom ha en enstatslösning där Palestina inte finns utan hela området är under judendomen? Du vet lika väl som jag att det finns olika åsiktyttringar i båda lägren och situationen är inte svartvit. Gör dig inte dummare än du är. | |
totravel - Ej medlem längre | 2014-12-02 21:33 | |
![]() | Vilket för övrigt i mina ögon är en prestation! | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-12-02 21:37 | |
![]() | Dina ögon är ju förbundna av en palestinasjal så att du överhuvudtaget kan se är ett mirakel. | |
totravel - Ej medlem längre | 2014-12-02 21:42 | |
![]() | Jag har faktiskt en palestinasjal på vinden från min tid i Libanon. Du kan få de i julklapp så kanske du kan ta dig in i Gaza så att du kan se hur det verkligen går till istället för att sitta hemma i Vännäs och fantisera. | |
totravel - Ej medlem längre | 2014-12-02 21:43 | |
![]() | *den | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-12-02 21:51 | |
![]() | Du kan få en kippa i julklapp av mig och ta dig in i Gaza så ser vi vem som får det trevligast | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2014-12-02 22:08 | |
![]() | Totravel till mig: "Det är din egen okunnighet som gör att du inte förstår varför Israel ska ta ansvar för att andra inte kan lämna landet i fred. " Det är ingen idé att diskutera med någon som inte klarar att hålla sig till sakfrågan är meningslöst. Men jag börjar förstå varför du försvarar "palestiniernas" metoder.... | |
totravel - Ej medlem längre | 2014-12-03 19:24 | |
![]() | Mickelrav, Ge mig ett exempel på när jag försvarar palestiniernas metoder. | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-12-03 21:39 | |
![]() | Skrivet av Totravel till MickelRav ""Har du inte studerat områdets etniska historia? Har du aldrig reflekterat över den eskalerande våldsspiralen som Israel otvetydigt är en del av? Dina inlägg tar priset vad gäller naivitet och okunnighet."" Klart att israel är en del av våldet men det behövs två för att dansa. Jag undrar vem som är blåögd. www.expressen.se/deb...ka -vanner/ | |
janne121212 | 2014-12-03 21:52 | |
![]() | Tack för en mycket intressant och lärorik artikel moose, tror dock inte totravel finner den värd att läsa. | |
totravel - Ej medlem längre | 2014-12-03 21:56 | |
![]() | Moose78, Ge mig något exempel på när jag påstår att det bara är Israel som står för våldet. | |
totravel - Ej medlem längre | 2014-12-03 22:04 | |
![]() | Janne12212, Jag har läst den. Den innehöll ingenting faktamässigt som jag inte redan visste. Al-Husseini var en riktig dåre som lätt kan likställas med Adolf Hitler. Britterna skulle aldrig ha släppt ut honom ur fängelset på 1920-talet. Lindeborg drar lite för lätta slutsatser och ser historiska linjer som jag tror att många historiker skulle ha svårt för att hålla med om. | |
totravel - Ej medlem längre | 2014-12-03 22:25 | |
![]() | "Planen anammades av såväl den invandrade judiska befolkningen och den Sionistiska världskongressen som av de cirka 50 procent palestinska araber vilka stod på den inflytelserika och fredsfrämjande Nashashibi-klanens sida." Det här är en sanning med mycket stor modifikation. Judarna var splittrade i frågan och den sionistiska världskongressen var endast villig att acceptera Peel-kommissionens förslag som ett diskussionsunderlag för fortsatta förhandlingar. David Ben-Gurion såg, enligt vissa historiker, Peel-kommissionens förslag som en språngbräda mot att överta hela landområdet i framtiden. Dessa historiker har använt David Ben-Gurions egna brevkommunikation med sin son för att komma fram till detta. En förstahandskälla som är svår att bortse ifrån. Sedan kan man inte dra en direkt historisk linje mellan galningen Al-Husseini och Hamas så lättvindigt som Lindeborg gör. Al-Husseini var enväldig stormufti för Jerusalem och Hamas är en paraplyorganisation som har en viss demokratisk kredibilitet pga valet 2006. Ett närmande mellan Fatah och Hamas kan leda till en moderation av den palestinska myndigheten som en helhet. | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2014-12-03 22:26 | |
![]() | Moose72: Jag tror inte att det är någon större idé att diskutera med den här personen, hen har liksom bestämt sig för hur det ser ut och är och den som inte håller med är "dum", okunnig" eller något annat som hen kan få för sig att slänga ur sig. Diskussionen leder ingenstans; det är inte en debatt mellan vuxna som klarar att respektera varandra. Det är tragiskt, bara. | |
totravel - Ej medlem längre | 2014-12-04 00:02 | |
![]() | Muckelrav, Tyckte också att jag kastade pärlor för svin när jag skrev det förra inlägget. Varken du eller Moose72 har förmågan att tillgodogöra er denna typ av argument. Ni har bara förmågan att reagera känslomässigt utan kunskapsbakgrund när det gäller denna frågan. Det känns egentligen helt meningslöst att argumentera med någon av er. Det leder ingenstans. Om ni får se en artikel som passar er ståndpunkt i frågan så sväljer ni den med hull och hår utan att överhuvudtaget kontrollera sanningshalten i den. Ni hasplar ur er olika frågor till mig (igår 22.08 och idag 21.39) där ni helt utan anledning pådyvlar mig åsikter som jag överhuvudtaget inte har yppat i tråden. Ni har, trots allt jag har skrivit i denna tråd, ingen aning om vart jag står i frågan och det är väl det som är tragiskt i så fall. Slutsatsen av det hela är att trots att jag förkastar Hamas och nu på senare tid PFLP:s metoder för att nå framåt i konflikten tror ni att jag är någon slags "Hamaskramare" som springer omkring i palestinasjal. Detta har ni fått för er bara för att jag är kritisk mot det sätt Israel hanterar konflikten. Er förmåga till läsförståelse är på sin höjd medioker och det finns därför ingen anledning för mig att fortsätta diskussionen med någon av er. Det är förmodligen det enda vi kan komma överens om. | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2014-12-04 00:18 | |
![]() | Jag får avslutningsvis tacka dig för bästa skrattet i alla fall, totravel! Och så önskar jag dig lycka till i fortsatta "debatter". | |
pzn | 2014-12-24 01:01 | |
![]() | Hur man än skriver blir d här fel. i flera tusen år har människor stridit över denna plats!! o fortfarande e d samma stamfader till 3 religoner. varför inte begrava yxan och leva väl sida vid sida... gott nytt år ;) | |
Rhotheta | 2015-01-09 14:54 | |
![]() | Kommentar överflödig... twitter.com/konsensu...32 /photo/1 | |
janne121212 | 2015-01-09 15:37 | |
![]() | Tyvärr lär dom snart inte kunna känna sig säkra där heller (dit dom flyr). Verkar som om alla är efter dom. Sverige har ju valt sida, misstänker tack vare Kaplan (MP). Förmodligen något S fick lova MP för att bilda sin misslyckade regering. | |