Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 26 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| stuvelsberg | 2013-06-24 11:53 | |
![]() | Ja, och det blir ju så givande! Svenska kyrkans hållning idag är väldigt olik världens kristendom och varken k-g hammar eller nån annan på allvar tror på jungfrufödseln eller återuppståndelsen.Men en del i släptåget blir kvar vid åsikter som att homosexualiteten är en sjukdom, eller är mot kvinnliga präster etc.Det blir naturligt så att motsättningarna både inom och utom kyrkan fortsätter enär vi talar om nåt som ingen vet eller kan veta nåt om, och sett till världens tillstånd torde man med större trovärdighet kunna hävda att det är istället jävulen som ligger bakom skapelsen. | |
| Rultatultan | 2013-06-24 11:54 | |
![]() | @kajix Halvtroll! HALVtroll! ;) Och det handlar inte om trutna argument. Det handlar om att stuvelsberg inte läser det man skriver ordentligt. Eller att jag är oförmögen att se vad det är HAN egentligen skriver. @Pink ribbon Håller med dig i första stycket! | |
| stuvelsberg | 2013-06-24 11:55 | |
![]() | Så då tillhör du dom som försvara kvinnans tystnad, homomotståndet etc. | |
| Rultatultan | 2013-06-24 11:58 | |
![]() | @stuvelsbrg Om du menar mig så nej. | |
| stuvelsberg | 2013-06-24 12:21 | |
![]() | Du skrev ju att du håller med första stycket? | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-06-24 12:24 | |
![]() | Stuvelsberg, du börjar bli långrandig :) lämna skeppet | |
| kajix | 2013-06-24 12:27 | |
![]() | jag är en optimistisk binäraritmatiker. förresten det där om bilder som gud jiddrade med moses om. är det oviktigt? | |
| Kuralo | 2013-06-24 13:30 | |
![]() | Ingenting som står i Bibeln är oviktigt. Till Stuvels vill jag bara tipsa om att det finns jättebra böcker som behandlar ämnet symbolik. Kul att bläddra i och kan kanske ta till sig ett o h annat | |
| kajix | 2013-06-24 14:38 | |
![]() | hur tolkar man bildförbudet till tillåtelse att avbilda? | |
| Rultatultan | 2013-06-24 15:14 | |
![]() | @kajix Har för mig det är en judisk lag. Jag är inte jude. Mig veterligen tolkas det på lite olika sätt vilken "falang" man tillhör. | |
| Rultatultan | 2013-06-24 15:15 | |
![]() | @stuvelsberg Ja? | |
| kajix | 2013-06-24 15:48 | |
![]() | "du skall icke stjäla" är också en lag du inte följer på det att den är judisk? | |
| Rultatultan | 2013-06-24 16:11 | |
![]() | @kajix Nu gör du dig dum. | |
| kajix | 2013-06-24 16:18 | |
![]() | så oväntat att du inte vill svara. det innebär att du struntar i bildförbudet av bekvämlighet. vi ses i helvetet. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-24 16:18 | |
![]() | Du skall älska din nästa, har jag för mig att det står i någon bok? Så, kom igen nu betapetvänner så brister vi ut i "we shall overcome"! Allvarligt, att denna tråd får fortsätta är makalöst. Folk är ju bara spydiga mot varandra | |
| Rultatultan | 2013-06-24 16:21 | |
![]() | @kajix Där gjorde du dig ännu dummare. Fast...du kanske inte gjorde dig dum första gången när jag tänker efter. Det är skillnad mellan judiska levnads- och förhållningsregler som var (är?!) tänkta för judarna och budorden som är ett nytt förbund mellan gud och hans folk. Du kanske inte visste det. Därav ingen anledning för en icke-jude att bry sig om tex. matregler, men nödvändighet att ha budorden som ledning. Tilläggas bör dock att vi inte längre lyder under lagen. Ska du slänga dylika förolämpningar till mig i tråden kan du ta och packa ihop. Rysliga människa. | |
| kajix | 2013-06-24 16:31 | |
![]() | "Du skall inte ha andra gudar vid sidan av mig. Du skall inte göra dig någon bildstod eller avbild av någonting uppe i himlen eller nere på jorden eller i vattnet under jorden. Du skall inte tillbe dem eller tjäna dem." helvetet gumman. vi ses. | |
| Rultatultan | 2013-06-24 16:35 | |
![]() | @kajix Du tråkar ut mig är jag rädd. Vore du ute efter en seriös diskussion skulle jag tala om för dig vad budordet innebär. Men det är lönlöst. Typiskt trolleri. Guds välsignelse. | |
| Rultatultan | 2013-06-24 16:46 | |
![]() | Lustigt förresten. Om kajix hade skrivit "vi ses i helvetet" till mig som bisexuell så hade det blivit ett jävla liv. Men nu skriver jag i egenskap av kriste så då är det helt okej att slänga ur sig vad som helst. Vore jag BÖG hade han säkert blivit avstängd. Kränkning och allt sånt där. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-06-24 16:48 | |
![]() | Det vore mera intressant här om någon utbildad teolog kunde förklara för oss tvivlare. Då skulle nog kajix också få bättre svar på sina kluriga funderingar än av vanliga vardagstroende. Varför vill inte Gud ingripa förrän vid tidens slut? Varför allt onödigt lidande och oskyldiga offer? Rultan, du får gärna förklara vad budorden innebär. Om man regelbundet bryter mot dem kan det väl inte vara mycket med kristenhet? Kajix, tror du på helvetet? Om man har räknat bort himmelriket kan man nog räkna bort skärselden också. | |