Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Rultatultan | 2013-06-24 18:23 | |
![]() | @pink Visst är det det. Finns gott om exempel på tråddeltagare som visar gott prov på sådan skicklighet. @Gunilla Kruxet är att vi måste vilja ta emot hans offer för att få fräslning och därmed bli rättfärdiggjorda ;) Men det är lätt gjort. Det är bara att säga "Jatakk!" Kooom igen...det är inte så farligt...lovar ;) *kör värsta prackapå-kampanjen* | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-06-24 18:26 | |
![]() | Jag vet inte vad ni har för erfarenheter, men ingen har någonsin tvingat på mig någon tro. I den här tråden verkar ingen heller förakta någon annans tro?? Tvärtom tycker jag. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-24 18:27 | |
![]() | Men Göran, det kan du ju inte veta? På vilket sätt känner du dig kristen? Om du skulle bortse från att du tror på det som står i bibeln, hur känner du dig inombords, och hur lever du ditt liv som god kristen? Jag tycker nog att en god kristen accepterar andra människors tro och värderingar, inte att man gör narr och skriver att andras tro är påhitt. Du borde ju veta hur det känns när folk fördömer din tro. Vänd andra kinden till, liksom? | |
| Gunilla _ | 2013-06-24 18:27 | |
![]() | För mig är det likvärdigt med att pracka på mig en tro på [valfri färg] utomjordingar så det är inte lönt tyvärr. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-06-24 18:27 | |
![]() | Oj, alla andra stora världsreligioner är alltså påhitt, men kristendom är sanningen? | |
| Gunilla _ | 2013-06-24 18:29 | |
![]() | Ja, såvida man inte är muslim, katolik eller jude. Eller något annat religiöst ;) | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-06-24 18:32 | |
![]() | Jag ser religion och all annan lära som ett smörgåsbord. Jag tar det jag vill ha själv. Det är väl det som är religionsfrihet. Fattar faktiskt inte varför man har en sån j-a taskig inställning till folk som är snälla att svara på frågor. | |
| Göran A | 2013-06-24 18:34 | |
![]() | Mollee2: Det är en viktig uppgift för kristna att vara vaksamma mot irrläror, speciellt när de kommer från de "egna" leden. Långt viktigare än att försöka debunka ateister. | |
| Rultatultan | 2013-06-24 18:34 | |
![]() | @Gunilla Attans också @Mollee En god kristen står för vad han tycker och hymlar inte med det. Att tycka att något är påhitt är inte likställt med att göra narr av. Jag kan tycka muslimernas höga värdering av Muhammed är ett påhitt i religiös bemärkelse, men skulle aldrig göra narr av muslimernas tro. Tvärt om - jag respekterar en troende muslim lika djupt som någon som tror på marsianer. Däremot håller jag inte med dem i deras tro - och är inte rädd för att säga det heller. | |
| Gunilla _ | 2013-06-24 18:36 | |
![]() | Att välja det du vill ha själv är nog synonymt med "sunt förnuft" Porla. Det är det vi som inte kallar oss religiösa använder oss av tror jag. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-06-24 18:39 | |
![]() | Jag kallar mig inte heller religiös. I den här tråden kan jag nog tycka dock att det är dom som kallar sig religiösa som verkar ha mest sunt förnuft. | |
| Rultatultan | 2013-06-24 18:41 | |
![]() | @Gunilla Religiösa människor har mao inget sunt förnuft? | |
| Rultatultan | 2013-06-24 18:41 | |
![]() | Är inte heller religiös. Inte det minsta. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-24 18:41 | |
![]() | Okej! Då tackar jag för svaren :-) | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-24 18:42 | |
![]() | Det var bra svar | |
| Gunilla _ | 2013-06-24 18:44 | |
![]() | Det har ni säkert Rultatultan - men ni verkar anse att det beror på gud istället för på er själva. Vilket, i min värld, är aningen osunt. | |
![]() | -r | |
![]() | Äh | |
| Rultatultan | 2013-06-24 18:48 | |
![]() | @Gunilla Att vad beror på Gud istf oss själva? Med fri vilja kommer också eget ansvar. Jag vet ingen människa som inte själv är ansvarig för sitt liv. | |
| Gunilla _ | 2013-06-24 18:50 | |
![]() | Men när något går väl så tackar du gud? Eller ger du dig själv en klapp på axeln och säger "Shiiit vad bra du är Rultatultan - det här fixade du galant alldelels själv!" | |