Spelrum
Giraffen | 40 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 3 |
Grisen Böjningslistan | 31 |
Inloggade | 74 |
Mobilspel
Pågående | 19 686 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Lågintensiv | 2016-01-02 10:37 | |
![]() | Och verkar de skyddade här, Nora? | |
janne121212 | 2016-01-02 10:37 | |
![]() | Lagar finns, men då gäller det att man respekterar dom och inte i hemmet lever efter sina egna sharialagar, vanligt i Sverige. Alternativt lever i utanförskapsområden dit svensk lag inte riktigt når. Just det som vissa har varnat för men vänstermaffian i princip skrattade bort. | |
janne121212 | 2016-01-02 10:42 | |
![]() | Tror du Nora på fullt allvar, att många av männen som nu kommer till Sverige är redo att ge upp sin syn på unga flickor och sexualitet bara för att det är förbjudet i svensk lag. Då är du mer naiv än du brukar vara. Tvivlar dessutom att det ens är någon som informerar dom om att det inte är tillåtet, så då är det väl förmodligen juridiskt inte ens deras fel. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-02 10:45 | |
![]() | janne. Om vi nu inte berörs av det och det inte syns i statistiken så varför tar du upp det? Inte smittar det heller? | |
janne121212 | 2016-01-02 10:48 | |
![]() | Ja Nora, låt oss blunda riktigt hårt så kanske det försvinner. Jag tog upp det för att locomondo ställde en fråga om huruvida pedofili hade ett kulturell inslag. | |
janne121212 | 2016-01-02 10:50 | |
![]() | Vi berörs verkligen av den skeva syn på kvinnor som många nyanlända har. Läser du inte tidningar Nora? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-02 10:56 | |
![]() | Janne. Hur berörs vi om det bara pågår i hemmen? | |
janne121212 | 2016-01-02 10:58 | |
![]() | Nora jag orkar verkligen inte föra en diskussion med dig på denna nivå, din senaste kommentar var något av det värsta jag läst i denna tråden. | |
Lågintensiv | 2016-01-02 11:01 | |
![]() | Vi läser om kvinnor som kastas från balkonger eller minderåriga som gifts bort och blir mammor medan de i princip är barn själva. Vi ser barn bära slöja på svenska stränder medan deras bröder får njuta av solen. Vi, Sverige, sanktionerar kvinnoförtryck genom vår passivitet. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-02 11:02 | |
![]() | Ja och därför tycker jag att mitt inlägg angående barnen var relevant. | |
Lågintensiv | 2016-01-02 11:05 | |
![]() | De blir ju inte skyddade här! Det är vår förbannade plikt att lagstifta kring de här sakerna. Ingen slöja på barn under 18 osv. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-02 11:07 | |
![]() | Slöja om den är frivillig är inget fel. | |
Lågintensiv | 2016-01-02 11:12 | |
![]() | "Frivillig" och "barn" är inkompatibla ord. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-02 11:14 | |
![]() | Ja. Men det gäller också våra barn. | |
Lågintensiv | 2016-01-02 11:18 | |
![]() | Vilka grupper förutom muslimer tvingar barn att bära religiösa attribut som inskränker deras frihet? | |
mz_lzrd | 2016-01-02 11:25 | |
![]() | Barn under 18 är barn. Får inte rösta, inte köpa alkohol eller tobak, inte köra bil. Men de får själva bestämma redan i 7-årsåldern om de vill vara inklutade i mörka heltäckande kläder som hindrar dem från att få solljus på huden och från att röra sig fritt och springa omkring och leka. Att det är lagligt tycker jag är motsatsen till att skydda flickor från religiöst sexuellt förtryck. | |
mz_lzrd | 2016-01-02 11:29 | |
![]() | Men det smittar ju inte, så vi behöver inte bry oss om det =D Trivsam inställning till barns frihet, Nora. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-02 11:55 | |
![]() | Låt oss höra hur alternativet ser ut. Vem ska bestämma vad våra barn ska ha för kläder och attribut? Ska det vara lagstadgat? Vad ska straffet vara om någon bär en kedja med kors i, tex? Hur ska lagen skrivas? Bruna kläder tillåts ej, bara färgglada. Längd på kjolen osv. Ska vi ta ifrån föräldrarna rätten att klä sina barn? | |
micro113 | 2016-01-02 12:05 | |
![]() | Nora1 Ja, det skall vi absolut - och det gör vi också. Du kan inte klä ett svenskt barn hur som helst utan att hamna under utredning och riskera att förlora vårdnaden om barnet. Det finns gränser. Du kan inte heller hindra ett svenskt barn från att delta i lek eller olika ämnen i skolan utan att förlora vårdnaden om ditt barn. Men med utländska barn går det alldeles utmärkt. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-01-02 12:06 | |
![]() | "Det är lite intressant att du inte bemöter det på något annat sätt än att nämna att vissa kulturer ogillar homosexuella så då kanske vi "importerar" hatbrott. Direkt något negativt vi kanske kan skylla på invandrarna. Inte ett ord om svenskar. Nåväl." Angående svenskar och hatbrott. Det är många svenskar som är öppet fientliga till människor av annan härkomst. Det finns rasism bland svenskar som ligger till grund för våldsbrott. Detta är inte acceptabelt - och något vi måste jobba på att minska. Även andra brott, som trakasserier, diskriminering och mobbning av olika grupper, just på grund av grupptillhörighet är oacceptabla. Vad hatbrott angår, så är det en svårdefinierad kategori, eftersom alla människor tillhör grupper beroende på hur man väljer att se det. Jag noterar dock att kristna och muslimer t.ex ses som två grupper, likaså ses afrikaner som en grupp. Detta är inte specifikt nog enligt mig. Det finns stora och väldefinierade skillnader inom grupperna - protestanter/katoliker, sunni/shia osv - men brott mot dessa grupper anges som kristofoba/ muslimofoba. Jag tycker att hatbrott är en lite märklig konstruktion, då grupptillhörighet är en dynamisk och flytande företeelse - och för att brott är brott. | |