Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gunilla _ | 2013-06-24 18:51 | |
![]() | (Och får en otäck bild av Carola när hon vann första melodifestivalen framför ögonen, urrr.) | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-06-24 18:56 | |
![]() | Så många inlägg i den här tråden som fått svar om och om igen på samma frågor och inte reflekterar över svaren dom får. Många är samma personer som tycker att religiösa inte reflekterar över vad dom läser i bibeln. (rolig läsning:) | |
| Rultatultan | 2013-06-24 18:57 | |
![]() | @Gunilla lol at Carola-bilden! Tack för den ;) Jag tackar Gud i solsken så väl som i spöregn. Han har gett mig livet! Och ja...i enstaka fall lyckas tom en Rulta med något redigt bra och fifasen vad jag belönar mig själv och klappar mig på båda axlarna!! <3 Tänker lite så att Gud ger förutsättningarna - men jobbet får jag ju göra själv. Annars vore det himla enkelt att få snyggt och rent i köket just nu...bara vissla på Gud och vips vore det gjort! *önskar och suckar* | |
| kajix | 2013-06-24 19:03 | |
![]() | jag undrar hur bildförbudet ska tolkas? | |
| Göran A | 2013-06-24 19:27 | |
![]() | Kajix: Det skall tolkas som att man inte skall göra avbilder av vare sig Gud, Jesus, änglar, människor eller djur i syfte att tillbe och tjäna dem (2 Mos 20:4-5). | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-06-24 19:39 | |
![]() | Betyder avbildningsförbudet att rysk- och grekortodoxa gör fel med sina ikoner? | |
| Rultatultan | 2013-06-24 19:40 | |
![]() | @pink Dyrkar de ikonerna? | |
| Göran A | 2013-06-24 19:45 | |
![]() | Pink ribbon: Svar JA. | |
| Rultatultan | 2013-06-24 19:48 | |
![]() | @Göran A Gör jag fel som bär ett kors runt halsen? | |
| Göran A | 2013-06-24 19:54 | |
![]() | Rultatultan: Har jag svårt att tro. Med ett kors runt halsen vill man visa (åtminstone jag) att man är kristen. Det är ju inget man dyrkar... | |
| Rultatultan | 2013-06-24 20:05 | |
![]() | @Göran A Dyrkar ortodoxa kristna ikonerna eller har de ikonerna på samma vis som jag bär mitt kors? (jag bär det för att det är vackert, för att det ger åtminstone en vink om min kristna tro och för att det påminner mig om vad som är väsentligt i tillvaron). Jag har också en ikon. Två faktiskt. De är grymt vackra att se på och för mig fungerar de på samma vis som ett vackert kyrkrum gör. Är det fel? | |
| Göran A | 2013-06-24 20:30 | |
![]() | Rultatultan: Frågan är ju vad man gör med det som kallas ikon. Har man det bara som en prydnadsföremål så ser jag inte något problem med den. Inom katolicismen förekommer ju att man ber framför bilder av helgon och jungfru Maria, och ber dem om hjälp att bära fram sina böner inför Gud. Detta blir ju en form av spiritism (tillbe döda) och avguderi som Gud varnar oss för. | |
| Gunilla _ | 2013-06-24 20:33 | |
![]() | Och vad kommer att hända med de typ 1,2 miljarder katoliker som tillber jungfru Maria osv? Hamnar de i helvetet? Medan alla "riktigt" kristna, som gör en massa annat som inte är okej enligt bibeln, också gör det..? | |
| Claysune | 2013-06-24 20:36 | |
![]() | På tal om ikoner: På frimärkena från Thailand sitter Buddah Och jag tycker märkena är fina, använder dem till frankering , jag t o m samlar på dem men det blir ingen avgud för det. Har ingen åsikt om det... | |
![]() | På tal om ikoner: På frimärkena från Thailand sitter Buddah Och jag tycker märkena är fina, använder dem till frankering , jag t o m samlar på dem men det blir ingen avgud för det. Har ingen åsikt om det... | |
| Aquila1 | 2013-06-24 20:37 | |
![]() | mm, vi förstår.......... =) | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-24 20:43 | |
![]() | Åh, Aquila1, du är som en gyllene sol! | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-06-24 20:49 | |
![]() | Göran A: Som du beskriver din församling, vilken den nu är?, verkar det ganska tungt och glädjelöst. Om jag vore en dotter eller god vän som inte ville vara med i församlingen, skulle jag ses som vansinnig och fördömd då? | |