Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 25 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-06-24 20:51 | |
![]() | Och är alla andra världsreligioner bara påhitt men kristendomen är sanning? | |
| Claysune | 2013-06-24 20:53 | |
![]() | Aquila: Ett misstag att det blev Fyra inlägg av Ett. Ursäkta!! | |
| kajix | 2013-06-24 20:54 | |
![]() | tack för ditt svar Göran A, nu tror jag att jag förstår hur kristna läser bibeln! för övrigt är upprepning någots moder. | |
| Aquila1 | 2013-06-24 20:58 | |
![]() | Du äro förlåten Clay. | |
| Göran A | 2013-06-24 21:19 | |
![]() | Pink ribbon: Står kvar som medlem i en församling, men är inte aktiv där av olika anledningar. Så ingen församlingen skall således få skulden för hur jag framställer mig här. Vill dock betona att jag känner en väldig glädje och trygghet i min kristna tro. | |
| Rultatultan | 2013-06-24 21:43 | |
![]() | @Göran A Tack för dina svar! :) Glad att höra att du känner en trygghet i din tro. Önskar alla kunde känna så! | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-06-24 21:48 | |
![]() | Nja, vad är det vi ska tro på, en Gubbe i skägg och klänning? Om ni istället organiserade er i verkliga saker, nödhjälp, miljöfrågor, politik osv. DÅ kunde vi snacka trygghet. För ALLA. | |
| Kuralo | 2013-06-24 22:16 | |
![]() | Det är inte där problemet ligger littlestalin, så många människor på jorden som engagerar sig i allt möjligt,och vad ser vi ändå? En alltmera otrygg värld att leva i... Tycker att Göran försöker att ge förnuftiga svar till betare även om jag inte tycker riktigt lika i frågan om Ikoner, Kajix är som vanligt väldigt rolig och fyndig, undrar om det är medvetet? | |
| ingson | 2013-06-24 22:19 | |
![]() | Little Stalin Trots att ingson är ärkeateist så tycker jag du har fel. Just kristna (och även muslimska) församlingar är ofta ett föredöme när det gäller att engagera sig i nödhjälpsprojekt. Jag tror och hoppas att det beror på en genuin välvilja och inte på en möjlighet att sprida sina irrläror | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-06-24 22:22 | |
![]() | Nej jag vet Kuralo. Men vad ska vi göra, tror du världen blir bättre av bibelstudier? Jag tror snarare tvärtom, folk gömmer sig i tron. | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-06-24 22:27 | |
![]() | Ja kanske ingson. Jag ska fundera. | |
| kajix | 2013-06-24 22:45 | |
![]() | Tack, Kuralo, det värmer ett ateisthjärta! | |
| Kuralo | 2013-06-24 22:58 | |
![]() | Hahahaha!!! | |
| Claysune | 2013-06-25 00:02 | |
![]() | Till upplysning: i Öst, och Centralafrika har genom IBRA- radioverksamhet bildats 43 nya församlingar och över 8000 har blivit frälsta, så det lönar sig att tala om vägen sanningen och livet. Det var missionen som startade skolor och sjukhus i dessa länder under förra århundradet, och det är så mission bör bedrivas. Det blir fler kristna än det föds människor i världen. PTL!! | |
| bengtberdrup | 2013-06-25 01:05 | |
![]() | Jo det är lätt att missionera i U-länder, och i länder där människor inte är speciellt kritiska eller upplysta. Börja med att missionera i sverige. Samfunden krymper på alla håll och kanter. För att vi i sverige inte behöver förvirrade typer som Benny Hinn eller Rasputin eller bilhandlarpastorer. Om det fungerade med tex en Gud som hör bön, borde inte kristna leva längre än ickekristna? Gud hör ju bön.... Nja... Men så är inte fallet. Det enda vi vet är att vi föds och sedan dör vi. Däremellan finns en sträcka som heter livet. Jobba på att göra världen bättre här och nu, istället för att tro på amsagor, om det nu är bibeln, koranen, mormons bok eller någon annan skröna som fångat ditt intresse. Ingen vet något om livet efter detta. Lev här och nu. Var kritisk mot charlataner oavsett om de kallar sig religiösa eller veganer eller feminister eller andeskådare. Ingen har svaret. Halleluja. | |
| dtiberg | 2013-06-25 06:08 | |
![]() | Hey newbie, vad är charlatan för ngt? | |
| Claysune | 2013-06-25 08:14 | |
![]() | Hej bengtbedrup. Du har totalt fel när du säger, "ingen vet något om livet efter detta". Fint att du avslutar ditt inlägg med "Halleluja" vilket betyder, Lovat Vare Herren!!! | |
| Kuralo | 2013-06-25 08:39 | |
![]() | Man undrar vad bengtbedrup själv gör för att förbättra vår värld, för det första... Sen tycker han att det är konstigt att kristna inte lever längre än icke kristna?! Vi är väl människor allihopa, vi är i kött och därför kan vi bli sjuka - oavsett! Visst hörsammar Gud människornas böner, men om bengtbedrup inbillar dig att det är detsamma som en beställning, så är det klart att det blir svårt. Gud hör vår bön och om du är uppmärksam så ser du detta också- men du får inte alltid det du vill utan du får det du behöver - och du kan heller inte bestämma när. Men Gud ser oss alla- var så säker! | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-06-25 09:30 | |
![]() | För att citera Richard Pryor.... www.thebenevolentfor...if ixes.jpg | |
| kajix | 2013-06-25 11:46 | |
![]() | vem vet något om livet efter detta? | |